Taloyhtiön akka penkoo roskia
Ei asu minun rapussa, mutta nainen siis hengailee roskiskatoksessa ja avaa roskispussit. Syynä ilmeisesti, että haluaa kierrättää. Minua ahistaa tuo, että joku tonkii minun roskiani. Saa helkkari silppoa jokaisen paperilapun nii pienee osaa.
Kerran mainitsin asiasta että voisiko lopettaa, ja olen kuulemma hienostunut suomenruotsalaisrouva. Minä en puhu ruotsia. Jututun muita samassa yhtiössä asuvia, on tuo nainen kuulemma aina sielä ollut penkomassa, joten mikää uusi tapaus ei kaiketi ole.
Mitä tuosa voi tehdä. Kun ei sanomiset auta. Veetuttaa suunnattomasti
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Täysin laillista. Ole onnellinen, että penkoo. Olen samanlainen, paitsi en avaa roskapusseja, vaan otan talteen kaiken kierrättämisen arvoisen. Kaikesta sitä täytyykin mielensä pahoittaa.
Ja voithan heittää ne kuittisi sanomalehtien välissä lehti- tai kartonkipisteeseen, tai mitä näitä nyt on.
Jokuhan voi laittaa kaikkea piikikästä tai viiltävää sinne roskapussiinsa.
Vahingossa toki.
Ikävää tuollainen on. Tosiaan ei kiva, jos joku penkoo roskapussit, suuttuisin. Itse silppuan kaikki paperit, joissa hetut ym. joita en halua kenenkään vahingossakaan lukevan, biojätteeseen ja kahvin suodatinpaperi (käytetty) perään.
Huvinsa kullakin, näitä riittää. Itselleni ei tulisi mieleenkään laittaa roskikseen mitään mikä ei muiden käsiin kuulu, henkilötietoja sisältävää materiaalia siis. Paperit keräykseen ja joko poltettavaksi tai silputtavaksi sellaiset joita ei halua muiden näkevän.
Kääri roskapussit tiukkaan pakettiin maalarinteipillä tai laita pussiin päällimmäiseksi siirapilla tuhrittu aikakauslehden aukeama.
Meillä roskiksia tonkii jossain lähsitöllä asuva aikamiespoika. Todella ärsyttävää.
Meidänkin taloyhtiössä asuu tällainen vanhempi nainen. Usein kuulen aamuyöllä, miten hän kolistelee keräyslasilaatikkoa, etsii vissiin josko löytyisi pulloja, joita voisi palauttaa kauppaan.
Tämä siis alkaa joka aamu viimeistään klo 5. Hän ei tee tätä päiväsaikaan, ei vissiin kehtaa. Päivällä hän lakaisee sisäpihaa tms. keksii itselleen kaikkea toimitettavaa ja kyylää naapureita, katselee perään kuka menee mihinkin rappuun ym.
Iltamyöhällä alkaa taas roskien kaivelu. Ison kerrostaloyhtiön sisäpiha oikein kaikuu, kun täti kaivelee roskilaatikoita. Hän myös usein availee roskapusseja ja lajittelee jätteitä. Roskapussit hän oikein järjestelee, että laatikkoon menisi mahdollisimman monta roskapussia.
En tajua miksi hän tekee sitä, varmaan joku mielenterveyden ongelma. Olen ihan tosissaan ajatellut, että isännöitsijälle pitäisi soittaa tästä tädistä. Toisaalta, eihän hän mitään laitonta tee. Silti se roskapussien availu on tosi vastenmielistä. Kaikki henkilökohtainen posti menee nykyään mun mukana työpaikan roskikseen, tai johonkin kadun varren roskikseen työmatkan varrella. En uskalla jättää esim. pankkitiliotteita roskikseen enää, edes revittynä.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä salattavaa sinulla on?
Onko siis kyse siitä, että kun ei ole mitään salattavaa mun roskista tulee yleistä tavaraa? :D Ehkä tosiaan alan polttamaan kaikki paperini.
Kyllä, aika monen suomalaisen mielestä ihmisestä jolla ei ole mitään salattavaa tulee vapaata riistaa. Hänen kassinsa saa tutkia kaupassa, hänet saa tutkia missä tahansa huumeiden varalta, hänen roskiksensa saa tutkia, poliisit saa tehdä kotietsinnän jne. Riittää että sulla ei ole salattavaa ja sulle saa silloin tehdä mitä mieleen juolahtaa. Jos uskallat sanoa mielipiteesi ja olla eri mieltä, niin heti on joku huutamassa että onko sulla jotain salattavaa vai miksi ei saa tutkia. Jos ei ole salattavaa niin ei ole myöskään yksityisyyttä. Kuka tahansa saa tutkia sun elämääs niin paljon kuin huvittaa.
Vierailija kirjoitti:
No toisten roskapusseja penkoessa näkee yllättävän paljon. Mitä on syöty, juotu, ylipäätään poisheitetty. Ymmärrän ahdistuksen asian tiimoilta. Koska roskia vievä henkilö on viemässä jätettä roskiin, ei toisen henkiön analysoitavaksi. Lisäksi jätepalvelusta maksetaan.
Hyvä kysymys on, esim. risat vaatteet, että milloin ne lakkaavat olemasta sinun ? Talonyhtiön roskapöntössäkö, jonka tyhjennyskustannuksiin osallistut, ne eivät ole enää sinun, mutta eteisessä hetki sitten ne vielä olivat. Roskalaatikothan sijaitsevat "tontillasi" , jonka huoltoon ja ylläpitoon osallistut myös. Miten muut tavarat sitten ? Pyörät, kukkalaatikot ?
Paperit kannattaa laittaa silppuriin.
Minusta roskani ovat minun niin kauan kun jäteyhtiö vie ne minne sitten viekin. Ne eivät ole kenenkään tongittavissa rivarini roskiksesta. Omistan itse roskani ja tonkijan on ksyttävä minulta lupa saako hän avata roskapussini. Muutoin rupean keräämään roskapussini pihalleni ja viemään pussit roskikseen vasta roskienhakupäivän aamuna. Voisiko joku lakimies ottaa kantaa tuohon kiusallisenn tonkimisasiaan. Roskiksen viereen voisi laittaa laatan. Tonkiminen kielletty.
Vierailija kirjoitti:
Samanlainen penkoja täälläkin. Paitsi, että se ei pengo kierrättääkseen vaan löytääkseen jotain mehukasta mistä juoruilla. Kerran oli mun vanhat elähtäneet pikkuhousut kaivettu roskiksen pohjalta ja tuotu mun oven eteen! Siis oikein aseteltu eikä vaan viskattu.
Sairasta :D
Minulla ei ole mitään ihmeellistä salattavaa, mutta en myöskään olisi halunnut koko taloyhtiön saavan tietää vauvahaaveista ennen kaikkia muita. Meillä nimittäin oli ovulaatiotestejä ja negatiivisia raskaustestejä kuukausi toisensa perään. Pidän mielelläni omana tietonani myös esim. seksilelumieltymykseni, niiden pakkauksia on nimittäin joskus saattanut myös meilä löytyä.
Laittaisit ne pakkaukset paperi ja pahvijätteeseen niinkuin kuuluu. Ei tulisi kenellekään tarvetta enää penkoa roskiasi!
Vierailija kirjoitti:
Laittaisit ne pakkaukset paperi ja pahvijätteeseen niinkuin kuuluu. Ei tulisi kenellekään tarvetta enää penkoa roskiasi!
Niin miten tämä nyt asiaa auttaa, kun nainen kaikella logiikalla penkoo jokaisen lootan katoksesta?
Luulen että kyseessä on naisen oma pakkomielle ja päähänpinttymä, siinä ei paljoa avita vaikka lajittelisitkin jätteesi. Yök!
Vierailija kirjoitti:
Ei asu minun rapussa, mutta nainen siis hengailee roskiskatoksessa ja avaa roskispussit. Syynä ilmeisesti, että haluaa kierrättää. Minua ahistaa tuo, että joku tonkii minun roskiani. Saa helkkari silppoa jokaisen paperilapun nii pienee osaa.
Kerran mainitsin asiasta että voisiko lopettaa, ja olen kuulemma hienostunut suomenruotsalaisrouva. Minä en puhu ruotsia. Jututun muita samassa yhtiössä asuvia, on tuo nainen kuulemma aina sielä ollut penkomassa, joten mikää uusi tapaus ei kaiketi ole.
Mitä tuosa voi tehdä. Kun ei sanomiset auta. Veetuttaa suunnattomasti
Mistä moinen negatiivinen asenne.
Vähän positiivisuutta peliin, voit jopa auttaa naapuriasi dyykkaamisessa kippaamalla roskasi hänen postiluukusta sisään.
Onhan se sääsuojassa mukavampi lajitella.
Haha, joo suoraan vaan roskat postiluukusta sisään. Lajittele tästä! :D
🇺🇦🇮🇱
Laita sinne roskapussiin joku ponnahtava esine, joka hyppää pussista ulos kun eukko avaa pussin. Minua ällöttää kaikenlaiset nuuskijat ja penkojat :(
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole mitään ihmeellistä salattavaa, mutta en myöskään olisi halunnut koko taloyhtiön saavan tietää vauvahaaveista ennen kaikkia muita. Meillä nimittäin oli ovulaatiotestejä ja negatiivisia raskaustestejä kuukausi toisensa perään. Pidän mielelläni omana tietonani myös esim. seksilelumieltymykseni, niiden pakkauksia on nimittäin joskus saattanut myös meilä löytyä.
Et kait sä nimeäsi niihin roskiin kirjoita? Minä työntäsin juurikin ihan silkkaa paskaa sellaiseen pussiin jossa olisi liian henkilökohtaista muiden nähtäväksi. Vauvan vaipat on käteviä siinä.
Vierailija kirjoitti:
Täysin laillista. Ole onnellinen, että penkoo. Olen samanlainen, paitsi en avaa roskapusseja, vaan otan talteen kaiken kierrättämisen arvoisen. Kaikesta sitä täytyykin mielensä pahoittaa.
Ja voithan heittää ne kuittisi sanomalehtien välissä lehti- tai kartonkipisteeseen, tai mitä näitä nyt on.
Ja mitähän helvettiä sä sillä roinalla teet? Minun mielestä ihan sairasta penkoa jätteitä. Johan siinä alkaa itsekin haisemaan kaatopaikalle-
Kyse ei nyt ole kierrätystavoistani. Koen että olen ihan tavallinen kuluttuja ja kierräjä. Vaan siitä että joku niitä roskia tonkii ja se tuntuu epämukavalta.