Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taloyhtiön akka penkoo roskia

Vierailija
09.05.2016 |

Ei asu minun rapussa, mutta nainen siis hengailee roskiskatoksessa ja avaa roskispussit. Syynä ilmeisesti, että haluaa kierrättää. Minua ahistaa tuo, että joku tonkii minun roskiani. Saa helkkari silppoa jokaisen paperilapun nii pienee osaa.

Kerran mainitsin asiasta että voisiko lopettaa, ja olen kuulemma hienostunut suomenruotsalaisrouva. Minä en puhu ruotsia. Jututun muita samassa yhtiössä asuvia, on tuo nainen kuulemma aina sielä ollut penkomassa, joten mikää uusi tapaus ei kaiketi ole.

Mitä tuosa voi tehdä. Kun ei sanomiset auta. Veetuttaa suunnattomasti

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin laillista. Ole onnellinen, että penkoo. Olen samanlainen, paitsi en avaa roskapusseja, vaan otan talteen kaiken kierrättämisen arvoisen. Kaikesta sitä täytyykin mielensä pahoittaa.

Ja voithan heittää ne kuittisi sanomalehtien välissä lehti- tai kartonkipisteeseen, tai mitä näitä nyt on.

Vierailija
2/60 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla oli ihan sama tilanne, kun muutin edellisestä taloyhtiöstä. Meillä oli siis kierrätyshylly roskakatoksissa, johon sai laittaa ehjää tavaraa. Mun tavarat eivät olleet ehjiä, laitoin ne pusseissa roskiin. Oli muun muuassa haaroista ihan rikki olevia farkkuja, yksi takki josta oli vuori ja vetoketju ihan hajalla. Niin eiköhän ne ollut pengottu sieltä pusseista ja nostettu sinne hyllyyn kun seuraavan kerran vein roskia. Ja kyllä muakin ahdisti! Just se, että naapurin akka on ottanut asiakseen penkoa mun roskia ja sitten vielä nostaa niitä rikkinäisiä kamoja sinne kierrätyshyllyyn... Onneksi tässä taloyhtiössä ei ole tapana penkoa toisten roskia. Ja kierrätän kyllä, mutta en tosiaan mitään rikkinäistä laita toisten riesaksi vaatekeräyksiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä niin perseestä. Tulee väkisin mieleen että kyseessä on joko mielenvikainen tai rikollinen. Tosiaan kaikki paperit joissa on hetut yms. niin pitää silputa.

Vierailija
4/60 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia käytöstä. Sinä olet outo ap.

T. Neropatti

Vierailija
5/60 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisessa isommassa rivariyhtiössä kuulostaa olevan tällainen dyykkari. Paitsi että meillä hän vielä ilmestyi puistelemaan mattoja jos olin lasten kanssa ulkona ja nuorin nukkui vaunuissa. Aina, alkoi hirveä läiske, samoin roskapönttöjen kannet antoi vapaasti paukahtaa alas ym. meteliä piti. 

Ikinä en rivariin enää lähtisi lasten ja eläinten kanssa. 

Vierailija
6/60 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin laillista. Ole onnellinen, että penkoo. Olen samanlainen, paitsi en avaa roskapusseja, vaan otan talteen kaiken kierrättämisen arvoisen. Kaikesta sitä täytyykin mielensä pahoittaa.

Ja voithan heittää ne kuittisi sanomalehtien välissä lehti- tai kartonkipisteeseen, tai mitä näitä nyt on.

Miksi olisin onnellinen, että joku kyylä penkoo roskiani? Että mulle tulee suunnaton vaiva alkaa silppumaan kaikki misä on mitäkin tietoa musta. Roskispussin sisällöstä saa aika hemmetin paljon tietoa minusta. Milloin harrastan seksiä, Milloin mulla on kuukautiset+ jne jne. Elämä olis himpun verran mukavempaa, jos saisin oikeasti heittää roskiin asioita jotka sinne kuuluu, ja olettaa että ne tosiaan päätyvät roskiin, eikä jonkun elämään kyllästyneen kyylän käsiin.

Vierailija
7/60 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlainen penkoja täälläkin. Paitsi, että se ei pengo kierrättääkseen vaan löytääkseen jotain mehukasta mistä juoruilla. Kerran oli mun vanhat elähtäneet pikkuhousut kaivettu roskiksen pohjalta ja tuotu mun oven eteen! Siis oikein aseteltu eikä vaan viskattu.

Vierailija
8/60 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tai mitä näitä nyt on?" Siis kerro ihmeessä nyt lisää näitä asioita, kun en itse kylläkään tiedä? Minulle yksityisyys on sellainen asia, että pidän mielelläni tietyt asiat itselläni, niin todellakin pahoitan mieleni kun joku niitä roskiin kuuluvia asioita penkoo. Mut juu, kaikki vinkit oman olon helpottamiseksi kyllä otetaan vastaan, joten olen pelkkänä korvana.

Ja puhuminen naisen kanssa ei siis auta :)

Vierailija
9/60 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä salattavaa sinulla on? 

Vierailija
10/60 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko siis kyse siitä, että kun ei ole mitään salattavaa mun roskista tulee yleistä tavaraa? :D Ehkä tosiaan alan polttamaan kaikki paperini.

Vierailija
11/60 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko oikeasti laillista..? Linkki jos oikeaa tietoa, please.

Vierailija
12/60 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyaika on kyllä kummallista: ihmiset vahtivat jopa roskiaan. 

Vierailija
13/60 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko siis kyse siitä, että kun ei ole mitään salattavaa mun roskista tulee yleistä tavaraa? :D Ehkä tosiaan alan polttamaan kaikki paperini.

Niinpä tietysti. Nämä ovat MINUN roskiani, ja niitä saa käsitellä vain MINÄ, MINÄ ja MINÄ! 

Meinasitko hakea ne omat roskasi sieltä roskiksesta kun ne nyt kerran sinulle niin tärkeitä ovat?

Vierailija
14/60 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No toisten roskapusseja penkoessa näkee yllättävän paljon. Mitä on syöty, juotu, ylipäätään poisheitetty. Ymmärrän ahdistuksen asian tiimoilta. Koska roskia vievä henkilö on viemässä jätettä roskiin, ei toisen henkiön analysoitavaksi. Lisäksi jätepalvelusta maksetaan. 

Hyvä kysymys on, esim. risat vaatteet, että milloin ne lakkaavat olemasta sinun ? Talonyhtiön roskapöntössäkö, jonka tyhjennyskustannuksiin osallistut, ne eivät ole enää sinun, mutta eteisessä hetki sitten ne vielä olivat. Roskalaatikothan sijaitsevat "tontillasi" , jonka huoltoon ja ylläpitoon osallistut myös. Miten muut tavarat sitten ? Pyörät, kukkalaatikot ? 

Paperit kannattaa laittaa silppuriin. 

Vierailija
15/60 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä tietysti. Nämä ovat MINUN roskiani, ja niitä saa käsitellä vain MINÄ, MINÄ ja MINÄ! 

Meinasitko hakea ne omat roskasi sieltä roskiksesta kun ne nyt kerran sinulle niin tärkeitä ovat?

haha, onko nyt ihan mahdoton ajatus sisäistää se, että minusta se on oikeasti himpun verran epämukavaa tiedostaa että roskiani pengotaan? 

Vierailija
16/60 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olisin onnellinen, että joku kyylä penkoo roskiani? Että mulle tulee suunnaton vaiva alkaa silppumaan kaikki misä on mitäkin tietoa musta. Roskispussin sisällöstä saa aika hemmetin paljon tietoa minusta. Milloin harrastan seksiä, Milloin mulla on kuukautiset+ jne jne. Elämä olis himpun verran mukavempaa, jos saisin oikeasti heittää roskiin asioita jotka sinne kuuluu, ja olettaa että ne tosiaan päätyvät roskiin, eikä jonkun elämään kyllästyneen kyylän käsiin.

"Ilmeisesti haluaa kierrättää" by ap

Vierailija
17/60 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä penkojaa vain kehtuuttaa maksaa suurta jätemaksua muiden puolesta, koska ap:n kaltaiset laiskat ihmiset eivät voi keirrättää jätteitään.

Meillä ainakin jätemaksut saatiin puolitettua, kun muutama "pengottava" asukas saatiin painostettua kierrättämään.

_

Kodinkoneet, kierrätyskelpoiset vaatteet, kierrätysmateriaalit (metalli, pahvi, lasi ym.), huonekalut ym. eivät vain kuulu sekajätteeseen.

Vierailija
18/60 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toki, jos heitän nyt jotain sellaista pois, jonka joku voisi itselleen ottaa ja kunnostaa vaikka (tai mitä ikinä tahtookaan), myös meidän katoksessa on hyllykkö tälläisille tavaroille. Sen pitäisi mielestäni kuitenki riitää, ilman että mennään nuuhkimaan ne sun roskat.

ap

Vierailija
19/60 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

haha, onko nyt ihan mahdoton ajatus sisäistää se, että minusta se on oikeasti himpun verran epämukavaa tiedostaa että roskiani pengotaan? 

On. Jos sinulla ei ole mitään salattavaa, miksi edes murehdit asiaa? Rotatkin saa niitä roskia tutkiskella, miksei ihmiset.

Vierailija
20/60 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tai mitä näitä nyt on?" Siis kerro ihmeessä nyt lisää näitä asioita, kun en itse kylläkään tiedä? Minulle yksityisyys on sellainen asia, että pidän mielelläni tietyt asiat itselläni, niin todellakin pahoitan mieleni kun joku niitä roskiin kuuluvia asioita penkoo. Mut juu, kaikki vinkit oman olon helpottamiseksi kyllä otetaan vastaan, joten olen pelkkänä korvana.

Ja puhuminen naisen kanssa ei siis auta :)

"Tai mitä näitä nyt on" = Vai millä nimellä niitä nyt kutsutaankin. Lehtiroskis, kartonkikeräyspiste jne..kun täällä takerrutaan joka stanan pisteeseen ja pilkkuun.

Hanki silppuri. Alushousuja siihen ei voi laittaa, mutta ne kuitit ja asiapaperit nyt ainakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme