Vähän kyllä ihmettelen noita päiväkodeissa äitienpäivälahjaksi tehtyjä tiskirättejä
Varmasti ihania ja herttaisia kun niissä on oman lapsen piirtämiä kuvia ja tokkopa kukaan niitä rätteinä siksi käyttäisikään, mutta... tiskirätti? Että hyvää äitienpäivää rakas äiti, tässä sulle tiskirätti? Tehtäisiinkö missään päiväkodissa tiskirättiä isänpäivälahjaksi?
Kommentit (21)
No mä sain pannulapun. Oli minusta ihana :)
Vierailija kirjoitti:
No tuskin sen ikäiset osaa vielä tehdä Vuittonin käsilaukusta kopiota.
Nämä ovat ne kaksi vaihtoehtoa siis?
No just. Ja sit kun tekevät jotain koriste-esineitä savesta niin vingutaan kun ei sillä tee mitään ja jää vaan nurkkiin pyörimään.
Päiväkotiammattilaisten patriarkaatti pakottaa äidit keittiöön tiskaamaan!
Nyt äkkiä vinkkiä iltapäivälehteen, vihaista postausta facebookiin ja korvat sauhuamaan!
Mä taas loukkaannuin kun tarhassa oli leikelty korttiin kaikkea mistä äidit pitää: huulipunaa, kynsilakkoja, meikkejä. Tiedän olevani lapsellinen, mutta jotenkin nuo ei vaan minusta sovi äitienpäiväkorttiin. Mieluummin joku lapsen piirtämä kuva.
Isät saa pahvista tehdyn kravatin.
Minusta tiskirätti olisi ihana! Olisin ollut todella otettu. Minä taas luulen, että lapset ovat hankkineet minulle kylpylälahjakortin. Jee. Ihan itse tuota ajatelleet... Lasten iät 2 ja 3. Savikippo äitienpäivälahjaksi olisi kirjaimellisesti unelmien täyttymys.
Minä sain POMOLTA muutama vuosi sitten joululahjaksi tiskirätin. Kyllä jaksoi naurattaa pitkään :D
-Ravitsemistyöntekijä-
Miksi kaikki pitää aina ajatella niin syvällisesti :O
No ei h*lvetti =D =D
Nyt ollaan jo mieltä pahoittamassa oman lapsen tiskirätti teoksesta. =D =D Aikuisten oikeesti?
Pitääkö sitä nyt kaikki ottaa niin kirjaimellisesti? Eikö sitä vaan voisi nauttia lapsen tekemästä teoksesta oli se sitten tiskirätti, pannulappu, kortti tai joku muu härpäke. Ne on kuitenkin ajatuksella taiteiltu ja juuri SINULLLE tehty. Ihme valittamista!
Ymmärtäisin kyllä jos valitettaisit että mies osti syntymäpäivälahjaksi sen tiskirätin, imurin tai jonkun muun älyttömyyden, mutta että lapselta saatu lahja vaikka sen idean nyt oliskin saanut se tarhantäti. *huokaus*
Minusta on ihanaa että tätit puuhaavat siellä lasten kanssa. Ihan sama mitä, mutta lapset saavat kokea olonsa tärkeäksi kun ovat tehneet ihan itse lahjat jotka voidaan ojentaa äidille/isälle juhlapäivän aamuna.
Meillä 5v teki mosaiikki pannunalusen ja 2v istutti kukan ♡
Ei käynyt mielessään loukkaantua että "joo tuskin iskälle tällaisia tehtäis" tai että "mitä tälläkin tehään,ihan turha kapistus, mitä ne tätit on siellä oikee miettiny ku tällasta lapset pistetää tekee!!!"
Olin vain vilpittömän iloinen ja kiitollinen että nykyään vaikka kaikesta säästetään niin vielä riittää aikaa ja resursseja näin pieniin mutta tärkeisiin juttuihin!
Oikeasti, todella ällöttävää että näistä asioista edes kehdataan marista. Voitas sillä energialla koittaa puuttua todellisiin epäkohtiin.
Pienten lasten taidot ei riitä mihinkään kovin monimutkaiseen, varsinkaan isossa ryhmässä jossa on rajallinen aika aikuisen ohjata. Keksi itse parempi askartelu, joka on a) halpa, b) helppo ja yksinkertainen, c) nopea toteuttaa, d) josta selviää jokainen 0-5v lapsi ilman suurempaa ohjaamista ja e) joka miellyttäisi useimpia aikuisiakin. T: Tarhantäti
Minä en ole tiskirättiä saanut, mutta mies on kyllä sellaisen isänpäivälahjaksi saanut. Käytämme tiskirättinä ja lapsesta on edelleen kivaa, kun hänen 3 vuotta sitten tekemänsä lahja on käytössä
Olen tiskirätti, tiedän sen, mutta ylpeä sellainen. Nuoruudessani oli tuollainen laulu.
Mä oon saanut kultanauhasta ja kultavärillä spreijatuista makaroneista tehdyn kaulakorun. Se on aivan ihana ja kunniapaikalla mun korutelineessä, vaikka jutusta on vuosia. Käytin sitä perheen juhlissa, en talon ulkopuolella ettei olis luultu seinähulluksi.
Tiskirätti olis mitä mainioin, en vaan varmaan raaskisi käyttää. Mutta mainio idea! Olen saanut myös pannulappuja, erilaisia vohvelikankaasta tehtyjä liinoja ja pyyhkeitä, kauppakassin, leivinliinan jne. Isä on saanut mm. maalatun auton lumiharjan ja puukässässä tehdyn risti-nolla pelin. Savikippojakin on, niissä on meillä jouluisin pähkinöitä ja rusinoita.
Ymmärrätän ap, että näihin lahjoihin on päiväkodilla ja koululla budjettia n. 0 € ja siinä saa olla aika kekseliäs.
Oletko ap muuten huomannut, että monessa design -puodissa myydään tiskirättejä? Ja samoin huumoriteksteillä olevia tiskirättejä. Viedään paljon tuliaisiksi. Minäkin olen saanut ja tykännyt myös.
Meillä tytöt (6v ja 4v) ovat odottaneet monta päivää, että saavat ojentaa lahjat..ei olisi tullut mieleenkään ihmetellä niitä. Lapselle on todella tärkeää se lahjan antaminen; varsinkin se että vanhempi kehuu ja arvostaa lapsen itse tekemää lahjaa <3 T:se joka ihmetteli, miksi kaikki ajatellaan syvällisesti
Mä sain neulatyynyn...eikä tämä äiti hirmusti ompeluksia harrasta. Viime vuonna tuli ihan oikeasti hieno taulu: olivat hakanneet nauloja lautaan ja pujotelleet narua ympäri (sen laitoin seinälle asti oikein mielelläni).
Myöskin isän saama naulakko on käytössä, vaikkei kummoinen olekaan.
Muuten nuo ovat olleet tasoa no jaaa... ja pikkuhiljaa hautautuneet muistolaatikkoon. 3v tekemät huovutetut helmet ovat kyllä sööttiydessään huippu.
Pääsiäis -yms. koristeissa harmittaa että lapsi itse ei siedä niitä ensimmäisiä symppiksiä tekeleitä vaan marisee aina nähdessään että osaa tehdä hienompiakin.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole tiskirättiä saanut, mutta mies on kyllä sellaisen isänpäivälahjaksi saanut. Käytämme tiskirättinä ja lapsesta on edelleen kivaa, kun hänen 3 vuotta sitten tekemänsä lahja on käytössä
3 vuotta samaa rättiä? wtf? mä vaihdan kyllä parin viikon välein uuteen. bakteerit hoi! kivaa sellaisella paskasella rätillä mitään pyyhkiä, ja ei, ei riitä että sen pesee.
Mahtoi mun äiti loukkaantua viime vuonna, kun annoin tiskirätin mihin oli painettu sydämen kuva...oli siinä pussukassa myös muuta, mutta nähtävästi av:n mukaan äitini on vieläkin varmaan syvästi harmissaan, ihan vaan tiskirätin takia. Ou nou... :(
No tuskin sen ikäiset osaa vielä tehdä Vuittonin käsilaukusta kopiota.