Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisenä loptetitte oman äitinne huomioimisen äitienpäivänä?

Vierailija
08.05.2016 |

Itse en oikein näe enää äitienpäivän pointtia, enkä viitsinyt soittaa äidilleni tänään, kun näimme juuri viime viikolla. Ymmärrän, että lapsi suhtautuu omaan vanhempaansa palvovasti, mutta näin aikuisena suhteemme on jo aika erilainen, vaikka sinänsä ihan hyvissä väleissä olemmekin. Kun en itse hyväksy lasten hankkimista, tuntuisi aika hölmöltä onnitella äitiäni valinnasta, johon minulle ei ollut osaa eikä arpaa.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä taisin muistaa siihen asti, kunnes äiti kuoli. Varmaan viimeisenäkin äitienpäivänä oltiin äidin luona koolla vanhainkodin dementiaosastolla. 

Vierailija
2/36 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jumalauta.

Minä ostin äidille pienen lahjan ja kävimme yhdessä syömässä.

Terv. 40 v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni sinä 25-27-vuotiaana.

Vierailija
4/36 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitolla muistan vieläkin jokaisena äitienpäivänä ja lahjan vien  seuraavan kerran nähdessä. Jokaisena äitienpäivä en käy moikkaamassa fyysisesti, koska välimatkaa on 300km.

Vierailija
5/36 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja ikää 29v. t. 4

Vierailija
6/36 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole poika ja miniä muistanut minua mitenkään äitienpäivänä :'(.

Vierailija
7/36 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe huomioimista palvomisena. En koe että olisin palvonut ketään minkään ikäisenä. Oman äidin huomioimista äitien päivänä en ole vielä lopettanut 44 vuotiaana. En tosin usko että tuntisin omantunnon tuskia vaikka se jonakin vuonna tapatuisi jonakin muuna kuin äitienpäivänä.

Vierailija
8/36 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin äidille kukan ja laittelin tänään viestiä. :) Tulen aina muistamaan äitiäni jollain tapaa, jopa sitten kun aika hänestä jättää.

N42

Vierailija
9/36 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan äitiäni ja isoäitiäni, joka ikinen äitienpäivä ja nyt kun he eivät enää ole keskuudessamme, vien heidän haudalleen äitienpäiväruusun. Päivä on jotenkin erityinen ja lämmin ja muistot tulevat mieleeni.

Vierailija
10/36 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tottakai äitiä pitää muistaa iästä huolimatta! Ja vaikka sinulla onkin aatteesi nii voisit silti omaa äitiäsi muistaa, hän on sinusta huolehtinut ja kasvattanut. Varmasti olisi ilahtunut soitostasi..

Vierailija
11/36 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksesta jäi pois "koska en _antinatalistina_ hyväksy....."

Se on kivaa että olet oppinut hienon sanan. Olet antinatalisti, on tullut selväksi.

Vierailija
12/36 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole poika ja miniä muistanut minua mitenkään äitienpäivänä :'(.

Katso peiliin, vissiin kasvatuksessa vikaa, että olet kasvattanut pojastasi sellaisen, joka ei tajua huomioida muita merkkipäivinä yms. Miniälläsi ei pitäisi olla mitään tekemistä tämän asian kanssa.

Vierailija
13/36 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistin äitiä, mummia ja isoäitiä jokaisena äitienpäivänä. 

Vierailija
14/36 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikien pitää lopettaa oman äidin muistaminen viimeistään siinä vaiheessa, kun oma puoliso saa lapsia. Sen jälkeen äidistä puhuminen on sama asia kuin napanuorassa roikkuminen.

Vierailija
15/36 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peräti yksi 13 vastaajasta on oikeasti vastannut kysymykseen. :D

Te, jotka ette ole lopettaneet: tämä ketju ei kosketa teitä. -ap

Vierailija
16/36 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 43-vuotias ja muistan äitiäni äitienpäivänä. En ole ajatellut lopettaa.

Lapset tekevät omat korttinsa mummoille, esikoinen hankki omasta puolestaan pienet lahjat mummoille.

Äitini lahjassa aivan yhtä suurena lahjanantajana oli mieheni joka lahjan muodossa muisti anoppiaan. Samoin minä olen miehen äidin lahjassa antajana.

Vierailija
17/36 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein äidille itse kortin ja vein tulppaaneja ja suklaata D: <3

Vierailija
18/36 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tottakai äitiä pitää muistaa iästä huolimatta! Ja vaikka sinulla onkin aatteesi nii voisit silti omaa äitiäsi muistaa, hän on sinusta huolehtinut ja kasvattanut. Varmasti olisi ilahtunut soitostasi..

Kuten sanoin, näin äitiäni juuri viime viikolla. Huolehtiminen ja kasvattaminen on itsestäänselvä velvollisuus, ei mitään, mistä pitäisi erikseen olla kiitollinen. Minä en ole pyytänyt syntyä. -ap

Vierailija
19/36 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä siinä 25-vuotiaana tai joskus niihin aikoihin. En muista tarkemmin. Tai kyllä minä vieläkin silloin tällöin annan äidille lahjan, jos tulee vastaan joku erityisen hyvin äidille sopiva juttu, mutta mitään velvollisuuslahjoja tai -soittoja en harrasta.

Vierailija
20/36 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en muista mutta olin ala-asteella kun en huomioinut kerran äitiä. Äiti suuttui ja pakotti minut poimimaan itselleen valkovuokkoja. Se ei ollut ainoa asia, mistä äitini olisi pitänyt mennä itseensä, eikä raivostua lapselleen. Muistaakseni lopetin huomioimisen joskus parikymppisenä. Mutta tavattuani mieheni hän kuvitteli, että äidilleni kuuluu jotain kukkia ostella ja kannusti mua siihen. Aika kauan jaksoin leikkiä uudelleen äidistäni välittämistä, kunnes en enää nyt viime vuonna enkä tänään ole taas enää äidille soitellut.

t.kivikissaäiti