Poistaako kortisoni hermopinteen?
Mulla on kädessä todettu hermopinne ja viimeisenä hoitovaihtoehtona on kortisoni ja jos se ei auta niin sitten pääsen leikkausjonoon. Kyseessä siis se ns. rannekanavaoireyhtymä.
Osaiskohan täällä joku sanoa, että poistaako kortisonipistos sen hermopinteen? Vai vähentääkö se vaan niitä oireita ja se itse pinne pysyy siellä?
Kommentit (2)
Mä oon tosiaan kokeillut yölastan, särkylääkkeet, hermokipulääkkeet, fysioterapian ja ultraäänivalohoidon ja kuulemma viimeinen vaihtoehto ennen leikkauslähetettä on kortisonipistos. Noista ei siis mistään ole ollut apua ja todella huonon nukkumisen sekä tavaroiden lennättelyn takia olen nyt toistaiseksi sairaslomalla.
Näin mä vähän ajattelinkin, ettei se varsinaisesti sitä pinnettä poista. Toisaalta ihan sama, kunhan auttais, että pääsis mahdollisimman pian takaisin töihin.
ap
Vierailija kirjoitti:
Pinne ei itsessään häviä mutta kortisoni yleensä helpottaa oireita. Mä olen kaks kertaa hakenu kortisoni piikin ja vaikutus kesti parisen kuukautta. Sain myös jumppaohjeet ja niiden tekemisestä on ollu enemmän hyötyä ku kortisonista.
Pinne ei itsessään häviä mutta kortisoni yleensä helpottaa oireita. Mä olen kaks kertaa hakenu kortisoni piikin ja vaikutus kesti parisen kuukautta. Sain myös jumppaohjeet ja niiden tekemisestä on ollu enemmän hyötyä ku kortisonista.