Ohjelmointi tulossa osaksi ala-asteen opetussuunnitelmaa
Kyllä on maailman meno hulluksi mennyt. Mitäköhän helvetin järkeä on opettaa ohjelmointia jota 99,9% ihmisistä ei tule koskaan tarvitsemaan ja samalla karsia pois aikaa tärkeistä aineista kuten kielistä? Ei hyvää päivää. Minua huolestuttaa tämän maan johtajien pätemättömyys!!!
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi syy oli saada naisetkin kiinnostumaan ohjelmoinnista. Moni nainen ei tule ajatelleeksi sitä varteen otettavana uravaihtoehtona, vaikka naiset soveltuisivat alalle hyvin.
Minkä takia ohjelmoinnin opettaminen lapsille saisi naisia kiinnostumaan alasta yhtään sen enempää?
Kun nykyään tytöt opiskelevat koulussa ohjelmointia, he todennäköisemmin ovat kiinnostuneita siitä aikuisena verrattuna siihen, että he eivät tietäisi ohjelmoinnista mitään.
Tytölleni on jo alakoulussa opetettu ohjelmointia joka vuosi vähän. Nyt halusi sen valinnaisaineeksikin.
Itse olen ohjelmoinut työkseni. Yläasteella oli atk valinnaisena, mutta muuten olen opiskellut ohjelmointia vasta aikuisena. Oman tietokoneen sain parikymppisenä. Olen monesti tuntenut itseni aika tumpeloksi niiden nuorten nörttien rinnalla, jotka ovat harrastaneet ohjelmointia lapsesta saakka. Kyllä, jotkut lapset tekee tietokoneella muutakin kuin pelaa.
Pienellä ohjelmoinnin opettelulla säästetään tunteja työaikaa erilaisissa toimistotöissä. Kaikentyyppisiin "vaihdahan kaikkien noiden tiedostojen nimet tuolta kansiosta" tai "ota kaikista noista tiedostoista asiakkaan nimi" saa käsityönä kulumaan useita tunteja, kun taas viidessä minuutissa väkerretty ohjelma hoitaa sen alta sekunnin.