Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Help joku opintotuesta ymmärtävä!

Vierailija
08.05.2016 |

Hei neuvokaas tyhmää opintotukiasioissa!
Opiskelen 210 op amk-tutkintoa ja olen suorittanut opintoja kesällä etuajassa, sekä saan 5 opintopistettä hyväksiluettua. Nyt aloin katselemaan viimeistä puolta vuotta elokuulta joulukuulle ja näyttää että en saisi vaadittavaa 20 opintopistettä silloin kokoon, koska olen jo suorittanut opintoja. Ilmeisesti 20 opintopistettä vaaditaan että saa edes yhden tukikuukauden nostaa lukukaudella? Otetaanko tuo valmistuminen jotenkin huomioon, koska minulla on vain puoli vuotta koulua jäljellä viimeisessä tarkasteltavassa jaksossa?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten viimeisenä lukukautena ei voi tulla opintopisteet täyteen? Jos oppari on vaan 15 op, niin ota lisäksi joku vapaaehtoinen kurssi, vaikka joku kielikurssi siihen päälle. Käyt sen vaikka puoliteholla mutta kuitenkin niin että pääset läpi.

Mutta Kelasta kysymällä selviää. Kirjaudut omille sivuille ja pistät sitä kautta viestiä; mä oon saanut kaikkiin ongelmiini aina vastauksen :)

Vierailija
2/4 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo minulla on vain puoli vuotta sitä viimeistä laskettavaa lukukautta, koska jouluna on valmistuminen. Eikös lasketa aina elokuusta toukokuulle että sillä ajanjaksolla on 20 op? Siinä olisi ollut valinnaisia kursseja kaksi, mutta saan ne jo hyväksiluettua sekä  jos oppari valmistuu aiemmin, niin senkin op tulee ilmeisesti aiemmin? Vai merkitäänköhän koko opparin suoritukset vasta viimeiselle syksylle, vaikka olisi jo osa vaiheista suoritettu aikaisemmin?

Pitää varmaankin olla Kelaan viel yhteyksissä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sinulla nyt keskimäärin lukuVUODEN aikana opintopisteitä riittävästi. Voivat pyytää selvitystä, eli on tavallaan etuajassa kirjattu suorituksia. Onko mahdollista ottaa se hyväksiluku vasta syksyllä, ja kesän opintosuorituksen opintorekisteriotteelle vasta elokuussa?

Mihin aikaan joulukuussa valmistut, eli saatko muutenkaan enää joulukuulta opintotukea? Huomaa se, että valmistumispäivä ratkaisee, saako sitä.

Kun kirjoitat toukokuussa menneessä aikamuodossa "olen suorittanut kesällä", tarkoitat viime kesää ? Tulevia opintoja voit siirtää merkittäväksi vasta syksyllä, jos niitä opintopisteitä vaaditaan. Joku ylimääräinen helposti tentillä suoritettava kurssi voi myös riittää.

Vierailija
4/4 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo minulla on vain puoli vuotta sitä viimeistä laskettavaa lukukautta, koska jouluna on valmistuminen. Eikös lasketa aina elokuusta toukokuulle että sillä ajanjaksolla on 20 op? Siinä olisi ollut valinnaisia kursseja kaksi, mutta saan ne jo hyväksiluettua sekä  jos oppari valmistuu aiemmin, niin senkin op tulee ilmeisesti aiemmin? Vai merkitäänköhän koko opparin suoritukset vasta viimeiselle syksylle, vaikka olisi jo osa vaiheista suoritettu aikaisemmin?

Pitää varmaankin olla Kelaan viel yhteyksissä :)

Ei tietenkään enää valmistumisen jälkeen lasketa yhtään mitään! Ei lasketa myöskään palkkatuloja, joten muista laittaa talteen palkkalaskelma, jos ansaitset joulukuussa valmistumisen jälkeen jotain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi