Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnistatko ihmistyypin nimeltä uuvuttaja?

Vierailija
07.05.2016 |

Tunnetko Uuvuttajan? Eli ihmisen, joka puhuu ja puhuu ja puhuu.. Sisällötöntä puhetta tyhjänpäiväisistä asioista. Normaali hyvän päivän keskustelu ei onnistu, koska uuvuttaja puhuu vain omista asioistaan. Usein kääntää kaikki toisen keskustelun aloitukset itseensä ja jauhaa ja jauhaa.. Jos tunnistat olevasi uuvuttaja niin mieti voisiko asialle tehdä jotain.

T: Uuvutettu

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, mun yks työkaveri on samanlainen! Voi jestas se jaksaa jauhaa! Jos vaikka kysyy multa niin että olenko nähnyt sen ja sen leffan ja vastaan että joo, tykkäsin, niin alkaa silti selittää sitä juonta rautalangasta vääntäen eli ihan kuin en olisi nähnyt leffaa. Tämä ilmiö monta kertaa päivässä eikä se silti tajua kun aina vastaan että joo, tiedän asian - siis ihan mitä tahansa kysyisi... Ja taas alkaa asian selostaminen juurta jaksain.

Ja periaattessa meidän ei kuuluisi edes työaikana juuri keskustella mutta mulla menee usein ylitöiksi kun joudun jäämään kuuntelemaan hänen juttujaan :o Vähän kuin tolla lipputangon raahaajalla, sitten tunnen vielä syyllisyyttä! Onneksi pystyn ottamaan nuo muualta pois kun ei tarvi aina hänen kanssaan työskennellä vaan voin vaihdella työpisteitä.

Vierailija
22/36 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tunnistat itsesi tästä A.P.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

8v. poikani, kiinnostunut pelipuhelimista, Minecraftista ja Cities Skylinesista. Näistä monotonista jorinaa puhevian kera, mikä tekee ymmärtämisestä lähes mahdotonta, herkeämätöntä huomiota kuulijalta kaivaten.

Kohtalotoveri! Meillä saman ikäinen, ja sama jutut. Ei tosin monotonisesti ja puhevialla vaan innokkaasti selittäen kädet viuhuen ja koko poika pyörien. Tähän vielä yleensä päälle puhuu taapero, jonka puheesta ei meinaa muutenkaan saada mitään selvää. Lopputuloksena kaksi lasta kälättää päällekkäin taukoamatta, eikä kummankaan jutuista tajua mitään:D

Vierailija
24/36 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo yksi mun kaveri on tuollainen. Puhuu aina vain itsestään, välillä tuntuu, että ei edes kuule tai tajua, jos sanon jotain itsestäni. Pälä pälä pälä. Nykyään välttelen hänen seuraansa. Jos jossain törmään häneen, niin jo parin minuutin keskustelun jälkeen olen jo uupunut.

Vierailija
25/36 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kai sitten tällainen... Puhun tosi paljon ja kaikkea ihan järjetöntä, mutta vain ja ainoastaan siksi että olen niin hermostunut muiden ihmisten seurassa. Olen todella introvertti, sanoisin jopa erakoitunut. Sitten kun joutuu ihmisten kanssa tekemisiin niin en osaa olla "normaalisti". Se hermostuneisuus purkautuu jatkuvana höpöttämisenä. Perheen seurassa tätä ei tapahdu vaan osaan keskustella ihan järkevästi.

Vierailija
26/36 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen. Yleisempi nimitys uuvuttajalle on nainen.  

Mulla on kaksi uuvuttajatuttua, joista toinen on isäni ja toinen tätini (äidin puolelta). Joten itse en ole samaa mieltä, että pelkästään naisista tälläisiä löytyisi.

Itseasiassa tätini jatkuvaa höpötystä on paljon miellyttävämpi kuunnella, koska siinä on yleensä paljon asiaakin mukana. Isäni sitten taas oikeastaan vain valittaa asioista.

Vierailija
27/36 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillistä tuppisuiden potaskaa. Älkää menkö ulkomaille, siellä sitä uuvuttamista vasta onkin. Onko tullut mieleen, että ehkä nuo "uuvuttajat" joutuvat pitämään itse keskustelua yllä, ettei touhu ole kuin Kaurismäen elokuvissa.

Et ole tainnut tavata uuvuttajaa. Meillä on tuttavapiiri hyvinkin puheliasta, mutta kun porukan uuvuttaja pääsee vauhtiin se tappaa muun keskustelun, kun kukaan muu ei saa enää suunvuoroa ja keskustelu ei etene, kun yksi vetää vartin monologia, ilman, että sitä voi keskeyttää. Usein käy niin, että muut vaihtavat vaivihkaa kauemmas yksi kerrallaan, jotta voivat jatkaa keskustelua, kun yksi jää uuvuttaja "vangiksi" kunnes uuvuttaja lopettaa tai viimeinen keksii hyvän tekosyyn "paeta".

Vierailija
28/36 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kaupoilla näkee vanhempia jotka jauhavat ja jauhavat taaperon kanssa jokaisen mahdollisen asian.  Selittää pitää, mutta liika on liikaa. Uuvuttavaa kuunnella. Näistä penskoista kasvaa sitten joskus energiasyöppöjä.

Vierailija
29/36 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

8v. poikani, kiinnostunut pelipuhelimista, Minecraftista ja Cities Skylinesista. Näistä monotonista jorinaa puhevian kera, mikä tekee ymmärtämisestä lähes mahdotonta, herkeämätöntä huomiota kuulijalta kaivaten.

Kohtalotoveri! Meillä saman ikäinen, ja sama jutut. Ei tosin monotonisesti ja puhevialla vaan innokkaasti selittäen kädet viuhuen ja koko poika pyörien. Tähän vielä yleensä päälle puhuu taapero, jonka puheesta ei meinaa muutenkaan saada mitään selvää. Lopputuloksena kaksi lasta kälättää päällekkäin taukoamatta, eikä kummankaan jutuista tajua mitään:D

:D Auts! Joo, siis meillä yhdistyy tähän pojan kärkäs luonne jos kuulijalta menee jokin kohta ohi eikä häntä kuunnella - yhyyy - :D Siinä on vain paras olla tarkkana kuin porkkana. Tai delegoida kuulijan rooli iskälle....

Vierailija
30/36 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni on myös uuvuttaja, mutta itse en myönnä olevani :D Tiedän isäni takia, että se voi olla rasittavaa ja osaan varoa sitä. Isä rakasti kerrata ja muistella omia työkokemuksiaan ja teknisten laitteiden toiminnasta selostamista, ihan ventovieraidenkin seurassa :D

t. Minecraft-puhujan äiti

Vierailija
31/36 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyypillistä tuppisuiden potaskaa. Älkää menkö ulkomaille, siellä sitä uuvuttamista vasta onkin. Onko tullut mieleen, että ehkä nuo "uuvuttajat" joutuvat pitämään itse keskustelua yllä, ettei touhu ole kuin Kaurismäen elokuvissa.

Et ole tainnut tavata uuvuttajaa. Meillä on tuttavapiiri hyvinkin puheliasta, mutta kun porukan uuvuttaja pääsee vauhtiin se tappaa muun keskustelun, kun kukaan muu ei saa enää suunvuoroa ja keskustelu ei etene, kun yksi vetää vartin monologia, ilman, että sitä voi keskeyttää. Usein käy niin, että muut vaihtavat vaivihkaa kauemmas yksi kerrallaan, jotta voivat jatkaa keskustelua, kun yksi jää uuvuttaja "vangiksi" kunnes uuvuttaja lopettaa tai viimeinen keksii hyvän tekosyyn "paeta".

Hahaa, tämä on nappikuvaus uuvuttajasta, Ystäväpiiristäni löytyy yksi vastaava. Paras todistamani monologi kesti yli kaksi tuntia - kuuntelijat vaihtuivat, mutta stoori sen kun jatkui. Käsittämätöntä :D

Vierailija
32/36 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli vähän aikaa kaverina tällainen uuvuttaja. Henkilön lapset eivät asuneet kotona ja teki vain satunnaisesti töitä, joten oli aikaa päivät pitkät pommittaa puheluilla ja viesteillä. Jos en vastannut heti mesessä, laittoi tekstiviestin koska oli niiiin SUPERTÄRKEITÄ tyhjänpäiväisiä juoruja tai ihmissuhdekiemuroita kerrottavana. Ei ymmärtänyt että olen kiireinen kahden lapsen, töiden/opiskelun, koiran ym. kanssa vaan soitteli jatkuvasti ennen töihinlähtöä kun yritin kiireessä saada kaikki aamuhommat hoidettua, työpäivän aikana, kun pyöräilin puhkipoikki kaupan kautta kotiin, kun olin lapsen kanssa viettämässä äiti-tytär-päivää, salilla (tiesi siis näistä menoista) jne. jne. ja halusi jutella vaikkei ollut mitään varsinaista asiaa. Kerran tuli autolla kytikselle terveyskeskuksen pihaan kun mainitsin että olin menossa lapsen kanssa fysioterapiaan. Ennätys oli puhelu PUOLI KUUDELTA AAMULLA ja tietysti silloin olisin kerrankin saanut nukkua vähän pidempään. Opinpahan pitämään puhelimen äänettömällä öisin.

Sitten kun nähtiin kasvotusten niin soitteli ja viestitteli muiden kavereiden kanssa samaan tyyliin ja minä sain olla oman onneni nojassa. Muistuin mieleen taas heti erottuamme ja viimeistään kotiin päästyäni alkoi puhelin taas laulamaan 8-). Olin muutenkin tosi väsynyt ja stressaantunut tuolloin ja "häiriköinnistä" pari kertaa asiallisesti mainittuani laitoin välit poikki koska en oikeasti jaksanut enää  vaan säpsähdin aina kun puhelin piippasi/pirisi että joko taas -_- ... 

Energiasyöppö on aika hyvä sana ja joskus on pakko pistää oma ja läheisten hyvinvointi etusijalle muiden viihdyttämisen sijaan.

Vierailija
33/36 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:D Auts! Joo, siis meillä yhdistyy tähän pojan kärkäs luonne jos kuulijalta menee jokin kohta ohi eikä häntä kuunnella - yhyyy - :D Siinä on vain paras olla tarkkana kuin porkkana. Tai delegoida kuulijan rooli iskälle....

Meillä onneksi molemmat ovat niin innoissaan omista jutuista, etteivät edes ehdi seurata tajusiko kuulija mitään. Tärkeintä on vain selittää. :D

Vierailija
34/36 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tunnistan. Tuntemani henkilöt ovat näitä, jotka ovat mielestään herkkiä ja tunnistavat hyvin toisten tunnetiloja. Todellisuus on kyllä kaikkea muuta tai ainakin tuntuu oudolta, jos aistii toisen olevan uupunut niin silti se paasaus jatkuu. En usko, että tällaiset ihmiset itse ikinä havahtuvat siihen omaan itsekeskeisyytensä. On tottunut olemaan kiinnostunut vain omista asioista niin vaikea varmaan yrittää olla kiinnostunut muista ihmisistä, jollei sitä aitoa kiinnostusta ole ikinä ollut. Itse yritän olla mahdollisimman vähän tälläisten ihmisten kanssa tekemisissä.

Vierailija
35/36 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus miettinyt tuleeko se uuvuttava monologi jostain varhaislapsuuden kokemuksista? Jos lapsena kukaan ei jaksanut oikeasti kuunnella, eikä onnistuttu näin opettamaan kotona vastavuoroisen keskustelun mallia, ehkä aikuisena ei siis vain osaa keskustella muiden kanssa niin, että antaisi muille myös tilaa. Mitä uuvuttajat itse sanoisitte?

Vierailija
36/36 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on. Ei kestä hiljaisuutta yhtään ja on asperger-piirteinen maailmanlopun adhd. Eli ei ymmärrä oikein muita ihmisiä ja muiden tunteita/ajatuksia ja puhuu loputtomista kiinnostuksenkohteistaan, jotka vaihtuvat jatkuvalla syötöllä. Mielipiteetkin muuttuvat joskus viisitoista kertaa sekunnissa. Selostaa kaikki elokuvat, sarjat ja ohjelmat päälle, kommentoi tai muuten vaan höpöttää jotain. Olen kamala vaimo, mutta "NYT TURPA KIINNI" toimii aika hyvin ja ei mies siitä loukkaannu kun tietää, että minulta vuotaa jo korvat verta siinä vaiheessa kun hermot menevät. Eli joskus useammankin kerran illassa. Automatkoilla ei voi kuunnella edes radiota kun se häiritsee miehen monologia liikaa. Eli istumme hiljaisessa autossa ja mies papattaa vaikka kolme tuntia putkeen. Onneksi olemme sopineet, että se joka ajaa on radion herra. Eli kun minä ajan, niin musiikki soi niin kovaa, että mies ei voi puhua. Ja hyvä jumala kun ne samat jutut pyörivät ohjelmistossa koko ajan. Ja usein se on sitä ainaista uli uli vali valia se asia. Tai autojuttuja.

Tulen varmasti hulluksi ennen pitkää :D Mutta muuten on maailman ihanin, rakastavin ja paras mies. Äänenvaimentimen tai mykistystoiminnon kun saisi siihen...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme