Naapuri ei koskaan tamppaa mattoja tai petivaatteita???
Petivaatteet kyllä ripustaa pyykkinarulle tuulettumaan mutta ei koskaan mattopiiskalla tamppaa pölyjä pois. Mattoja en ole koskaan nähnyt vievän pihalle vaikka teline häneltä kysyy. Herää kysymys miksi??
Kommentit (40)
Mä en ole koskaan nähnyt kenenkään tamppaavan petivaatteita.
Minäkään en ole koskaan ole ja hengissä ollaan.
En myöskään tamppaa koskaan mattoja. Meillä on imuri.
Herää kysymys miten ehdit stalkata naapuriasi 24/7 😨
LS-ilmoituksen paikka, jos on lapsia.
Minulla ei ole yhtään mattoa. Petivaatteet pesen koneessa ja kuivaan kuivurissa n. 4 kertaa vuodessa. Miksi tamppaisin jotain ulkona?
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole yhtään mattoa. Petivaatteet pesen koneessa ja kuivaan kuivurissa n. 4 kertaa vuodessa. Miksi tamppaisin jotain ulkona?
No vaikka tyyny sekä peitto.
Ap.
Vahditko naapuriasi 24 tuntia vuorokaudessa, kun tunnut tietävän noin tarkkaan kaikki liikkeet? Mahtaa olla raskasta.
Kauhia, että sun kaltaisia kyylääjiä on olemassa. Huolehtisit vaa omista asioista.
Eihän mattoja edes saisi marttojen ohjeen mukaan tampatakkaan nykyisin. Kuluvat turhaan. (Mä kyllä tamppaan). Petivaatteiden tamppaus ei ole tullut pieneen mieleenkään mitä hyötyä siitä pesun ja kuivurin jälkeen olisi?
Mun persialaisia ei todella tampata. Imuroin ne kyllä, jos se sinua kovasti huolettaa.
Mattojen tamppaus on ihan suomalainen keksintö, muut katsoo ihmeissään, kun rääkkäämme mattoja
hakkaamalla.
Olin opiskelu aikoina siivousfirmassa yöissä aikana, jolloin olivat suomalaisia.
Alaa opiskellut pomo sano että mattojen tamppaamisesta ei ole hyötyä, vaan se vähentää mattojen ikää.
Äitini kanssa sitten olen asiasta tarpeeksi tapellut.
Joskus kun pikku kämpässä asuimme niin mies vei matot telineelle vain että olisivat poissa tieltä lattian pesun ajan.
Mattojen tamppaus on minusta vanhanaikaista. Imuroin ne.
Mä imuroin meidän harvalukuiset matot ja joskus harvoin vien tuulettumaan. Jos on pakkasta. Petivaatteet pesen usein. En ikimaailmassa veisi ulos ainakaan kesällä/keväällä/syksyllä.
t. allergikko
Vierailija kirjoitti:
Totta se utelias naapurikin on paras tampata vaikka pyöräkellarissa, vähemmän silminnäkijöitä.
Maton tamppaaminen voi vahingoittaa maton kudosta ja pintaa ja matto alkaa pölyämää. Allergisille suositellaankin mattojen imurointia tamppaamisen sijaan.
En muuten koskaan ulkomailla (olen asunut parissakin eri maassa) ole nähnyt mattoja tai petivaatteita tampattavan.
Mene röihin, et ehdi kyyläämään naapureita.
Minä tamppaan petariani muutaman kerran vuodessa ja siitä irtoaa hirveä pöly. ( petari on aika uusi ja laadukas)
Mä en oo koskaan nähny naapurini pesevän ikkunoitaan, pesevän autoaan yms. Ei kyllä tarkoita ettei tee..
Mut ne taas näkee siivous/ piha hommissa jatkuvasti. En osaa relata.
Huomenna on äitienpäivä ja varmana harjaan terassia, pesen ikkunan, pesen muutaman maton..
T. Äiti
ps. Tekeeköhän naapuri aloitteen, et naapurissa asuu siivoushullu/ duracelpupu..
Mitä se teline häneltä kysyy?