Nopeuskamera välähti, SAKKOA.
Kävi vahinko ja ajoin ylinopeutta 60 alueella n. 80 km/h. Olisiko todellista nopeutta n.72 km/h.
Kuinka paljon tulee rikesakkoa jos oli pienempi ylinopeus. Kun olen opiskelija niin voiko kovemmalla nopeudella saatu päiväsakko olla rikesakkoa pienempi ?
Se ottaa pattiin että olen tunnollinen autoilija ja nyt sitten tämmöinen :(
Kommentit (135)
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos olisit wahlroos ... Eikö se ole kohtuutonta sekin?
Mitäs kohtuutonta siinä on? Ei ole Nalle kuukautta syömättä tämän takia. Tai menetä asuntoaan kun ei ole varaa vuokraan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on hyvä, että muistuttaa noudattamaan rajoituksia.
Oli vahinko ja valtio näkee tarpelliseksi sakottaa kohtuuttomasti siihen nähden mitä on rahaa käytössä, jopa 170 euroa.
Kiitos päättäjät.
ap.
Ei niitä rajoituksia saa rikkoa vahingossakaan, vaikka olisi opiskelija ja vaikka ajaisi miljonäärin mersulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sille auton omistajalle se tulee (rekisterinumero katsotaan), mutta et kai voi laittaa auton lainaajaa maksamaan sakkoasi?
Ei auton omistaja tietystikkään maksa sakkoa vaan kiistää sen mutta muistaako tai tietääkö kenellä auto oli lainassa ?
ap.
Jos sulla on nimeksikään selkärankaa, niin heti ilmoitat auton omistajalle, että semmosta lappua odotettavissa. Et voi toisilla maksattaa omia tunarointejasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli voisi ajatella että tulisi sakkoa 140 euroa. On niin paljon opiskelijalle että hirvittää :(
Ajoin tutun autolla kameraan kun auto oli lainassa. Mitä kautta sakko tulee minulle.
Onko pakko kertoa poliisille että kuka autoa ajoi ?
ap.
Auton omistajan kautta. Rekisterinumerolla etsitään omistaja ja häneen otetaan yhteyttä.
Onko omistajan pakko tietää kenellä auto oli lainassa.
Omistaja menee poliisiasemalle ja katsoo kuvia mutta ei tunnista kuskia. Jättää vaikka lukulasit kotiin. Voiko mennä näin ?
ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli voisi ajatella että tulisi sakkoa 140 euroa. On niin paljon opiskelijalle että hirvittää :(
Ajoin tutun autolla kameraan kun auto oli lainassa. Mitä kautta sakko tulee minulle.
ap.
Ei ole pakko sanoa viranomaiselle yhtikäs mitään.
Ja minkäs Ohrana sille voi?
Kyllä se vaan on viranomaiselle kerrottava, toisin kuin niille yksityisille paskoille parkkikytille, jos ei kerro kuskia, niin itse maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sille auton omistajalle se tulee (rekisterinumero katsotaan), mutta et kai voi laittaa auton lainaajaa maksamaan sakkoasi?
Ei auton omistaja tietystikkään maksa sakkoa vaan kiistää sen mutta muistaako tai tietääkö kenellä auto oli lainassa ?
ap.
No jos ei muisti mieleen, niin sitten saa auton omistaja ihan itse maksella. Koita nyt vaan kestää ja ilmoitat itsesi kuskiksi. Ei ole kiva auton omistajallekaan, että hänelle tulee merkintöihin ylimääräinen ylinopeussakko. Jos niitä on tapana tulla usein, lähtee pian kortti. Et varmaan tahto tätä ystävällesi, joks hyvä hyvyyttään sinulle auton lainasi???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap.
Auton omistajan kautta. Rekisterinumerolla etsitään omistaja ja häneen otetaan yhteyttä.
Omistaja menee poliisiasemalle ja katsoo kuvia mutta ei tunnista kuskia. Jättää vaikka lukulasit kotiin. Voiko mennä näin ?
ap.
No voi vittu, ei voi mennä. Urpo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap.
ap.
Ei ihan niin helposti mene. Itse saa sitten maksun ja tiedon pimittämisestä lisät päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap.
Sitten se valokuva missä on sinun naamaa päätyy FBI:n ten most wanted listalle ISIS terroristien viereen, sekä 7-päivää lehden sivulle. Eli parempi tunnustaa, eikä pelleillä.
Omistaja maksaa tai sinä maksat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap.
ap.
Siis varastitko sä sen auton vai mitä hittoa sä selität?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap.
ap.
Voihan auton omistaja olla lojaali ja olla ilmoittamatta ajajan henkilöllisyyttä. Ehkä hän ei niin suurella myötämielellä ajattele kohtuuttomia sakkoja.
Siis varastitko sä sen auton vai mitä hittoa sä selität?
Alamäkeen olivat laittaneet salakameran. Vähän yli 50 kulki auto alamäessä jarruttamatta, sakko tuli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos olisit wahlroos ... Eikö se ole kohtuutonta sekin?
Ei Wahlroos saa yhtään sen suurempaa rikesakkoa kun opiskelija ap. Päiväsakkoahan tuosta ylityksestä ei tule.
EI Nalle mitään sakkoja saa. Sillä on autonkuljettaja siksi..
Vierailija kirjoitti:
Miten omistaja voi joutua maksamaan ylinopeus-sakon kun ei ole ylinopeutta ajanut ja sakkoa ei maksa kukaan jos ei tiedetä kuskin henkilöllisyyttä.
En osaa sanoa kuinka paljon poliisi panostaa henkilön etsintään.
...ettei sille (Wahlroosille) tuu jättisakkoja. Selitti, että on hankalaa ajaa niin hiljaa. No tsiisus, niin on hieman isommalla bemarillaki mutta silti en oo saanu ylinopeussakkoja.
Vierailija kirjoitti:
ap.
Ei ole pakko kertoa, myös hatija voi maksaa sakon.
No etpä kuulosta kovin tunnolliselta autoilijalta :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten omistaja voi joutua maksamaan ylinopeus-sakon kun ei ole ylinopeutta ajanut ja sakkoa ei maksa kukaan jos ei tiedetä kuskin henkilöllisyyttä.
En osaa sanoa kuinka paljon poliisi panostaa henkilön etsintään.
Luuletko, että asia vaan jätetään unholaan? Kyllä se sakko vaan maksettavaksi tulee, auton omistajalla/haltijalla on todistusvelvollisuus.
Minä ajoin 60 km/h alueella 79 km/h ja sain pelkän huomautuksen.