Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milloin kylään oksennustaudin jälkeen?

Vierailija
07.05.2016 |

Kaverin piti tulla tänään kylään, mutta hänen miesystävänsä tyttö sairastui eilen oksennustautiin. Milloin ystäväni olisi turvallista tulla kylään ilman tartuntavaaraa varsinkin kun meillä pitää desinfioida kädet ulkoa tullessa (sairastanut syöpää ja vastustuskykyni voi olla alentunut sytostaattihoitojen vuoksi)?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anyone?

Vierailija
2/16 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuossa tilanteessa en itse ottaisi pariin viikkoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuossa tilanteessa en itse ottaisi pariin viikkoon.

Samaa mieltä. Odota ihan rauhassa muutama vko, sytojen kanssa ei kannata pelleillä (vatsatauti vie syöpäpotilaan todelka huonoon kuntoon ja usein pitkäksi aikaa.

Vierailija
4/16 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silleen sopivasti, että ei oireile näkyvästi, mutta ehtii kuitenkin tartuttamaan.

Vierailija
5/16 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on käsittääkseni sairastanut syövän aiemmin, mutta nyt ei hoidot kesken? Sama tilanne äidilläni. Alkuun hän oli tosi varovainen, vuosien myötä asenne on muuttunut. Kun sen taudin voi saada ihan mistä vaan: bussista, kaupasta, ravintolasta. Minusta pari päivää terveenä riittää. Tämä sääntö on esim keskosten kanssa työskentelevillä hoitajilla. Mietin samaa, koska äitini haluaisi äitienpäivänä tavata poikaamme, jolla oli eilen oksennustauti. Jos me muut emme sairastu, luotan siihen, että tämä ei ole herkästi tarttuvaa tai on hyvin lievää. Ymmärrän varovaisuuden, mutta meillä kaksi pientä, jotka jatkuvasti jossain taudissa. Äitini ei näkisi lapsenlapsiaan koskaan, jos olisimme ylivarovaisia. Kerran äiti on saanut vaarallisen keuhkokuumeen, mutta se ei tarttunut lähipiiristä vaan tuli mistä tuli flunssan yhteydessä.

Vierailija
6/16 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi viikkoa.

Vierailija
7/16 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarttuu ainakin viikon oireiden loppumisen jälkeen. Oota 2 viikkoa.

Vierailija
8/16 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupoista ei tartu niin herkästi kuin kyläilytilanteessa.

Oon saanu 2 kertaa tartunnan ihmiseltä, joka on ollut oireeton pari päivää.

Vierailija
9/16 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastuin keväällä mahatautiin, vaikka hoitolapseni oli ollut jo viikon terve, kun tuli hoitoon. Yksi hoitolapsistani sairastui reilun viikon päästä siitä, kun itse olin sairastunut. Eli viikon voi hyvinkin tartuttaa.

Vierailija
10/16 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Parempi siis odottaa kunnolla kun useampi näkyy olevan sitä mieltä.

Vissiin epäselvä tuo aloitus, kännykällä typottaa kun tämä korjaa automaattisesti. Mulla on siis nyt sytostaattihoidot menossa.

Ap

Vierailija
11/16 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noro voi tartuttaa yli 10 päivää. Jos on vielä oikea riski, odottaisin rauhassa.

Vierailija
12/16 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tätä nyt enää ole!? Helmikuu maaliskuu huhtikuu ja vielä muka toukokuukin. Pysykää kotona kun ootte kipeitä älkääkä levitelkö pöpöä eteenpäin hitto vie!,

Vierailija
13/16 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai tätä nyt enää ole!? Helmikuu maaliskuu huhtikuu ja vielä muka toukokuukin. Pysykää kotona kun ootte kipeitä älkääkä levitelkö pöpöä eteenpäin hitto vie!,

Mä en tiedä mitä tämä on, mutta teini-ikäinen tyttö oli tiistaina tavannut tautisen kaverinsa. Perjantaina tauti oli iskenyt rajuna ja tyttö oksensi koko perjantai-illan lukuisia kertoja. Sen jälkeen ei enää.

Vierailija
14/16 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

^kirjoitti ap.

Vierailija
15/16 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin syöpäpolille kun oli muutakin asiaa ja siellä sanottiin, että 3-4 oireetonta päivää niin voi kyläillä. Syöpäpolin hoitajien oma ohje on olla töistä pois 2 oireetonta päivää.

Ap

Vierailija
16/16 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi viikkoa. Lapsiperheissä tuntuu olevan aina jotain tautia, ällöttävää, jos minulta kysytään. Hyi. ÄLKÄÄ TUNKEKO KYLÄPAIKKOIHIN KIPEINÄ, ÄLKÄÄKÄ KUTSUKO TEILLE, KUN PODETTE TAAS KERRAN JOTAIN TARTTUVAA!