Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eronneiden äitienpäivän vietto?

Vierailija
07.05.2016 |

Oletetaan, että olet eronnut lastesi isästä. Lapset ovat vielä melko pieniä eivätkä osaa juhlistaa äitiä omin päin. Uuden miehesi kanssa sinulla ei ole yhteisiä lapsia. Exäsi kanssa sinulla on hieman viileät välit, suoritatte vain pakolliset lapsiin liittyvät asiat. Oma äitisi asuu lähellä ja on tekemisissä perheesi kanssa. Hän on yhä naimisissa isäsi kanssa.
Kuka saa äitienpäiväaamuna lahjat ja kukat ja keneltä? Perustele vastauksesi.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama.

Vierailija
2/4 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äitini saisi minun perheeltäni, samoin anoppi. Näiden puolisoilta myös. Itselleni laittaisin kakkukahvit yhdessä miehen kanssa tai hän laittaisi ne minulle, jotta lapset oppisivat perinteen merkityksen. Mies ymmärtäisi auttaa pikkulapsia kiittämään äitiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exä teki kyllä vuosien saatossa sangen selväksi, etten ole äitienpäivää ansainnut. Olin kuulemma niin huono äiti, ettei sellaista voisi missään tapauksessa juhlia, joten emme vietä edelleenkään äitienpäivää.

Lapset tekevät tietysti koulussa kortteja ja ne saan, mutta siinäpä se menee. Ihan normaali työpäivä, kuten muulloinkin.

Eli minä herään kellon soittoon ja lähden töihin. Päivällä laitan ruuan ja illaksi menen taas, ei päivää kummempi. Oma äitini on kuollut ja haudattu niin kauas, etten mene käymään edes haudalla, samoin anoppi. 

Vierailija
4/4 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma äitini saisi minun perheeltäni, samoin anoppi. Näiden puolisoilta myös. Itselleni laittaisin kakkukahvit yhdessä miehen kanssa tai hän laittaisi ne minulle, jotta lapset oppisivat perinteen merkityksen. Mies ymmärtäisi auttaa pikkulapsia kiittämään äitiä.

Tää on aika hyvä. Mutta periaatteessa mies voisi muistaa vain omaa äitiään, eikä toinen voisi siitä suuttua, koska yhteisiä lapsia ei ole. Mutta fiksu mies toki toimisi kuvailemallasi tavalla.

-ap