Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mille akateemiselle alalle tai uralle voi vielä päästä ilman verkostoja

Vierailija
06.05.2016 |

Korkeintaan parin vuosikurssikaverin voimalla, ilman merkittävää puolue-, järjestö-, suku- yms. taustaa.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et varmaan tunne merkittävistä teollisuussuvuista tulevia tyyppejä, jos käsityksesi on tosiaan se, ettei heillä ole mitään etuoikeuksia? Mainitsemieni sukujen nuorisoa istuu pörssiyhtiöiden hallituksissa samalla kun sinä ja miehesi olette jotain "hyväpalkkaisia nuoria työntekijöitä". Pieni ero?

Siitä on kyse ohituskaistassa.

Eikö tässä ole kyse enemmänkin siitä, että lapsia koulutetaan pitkäjänteisesti niin että he voivat joskus ottaa vastuun suvun yrityksistä? Siinä missä tavalliset ihmiset antavat lapsilleen taskurahaa, jotta lapset oppisivat rahankäyttöä, Ehrnroothit antavat lapsilleen pienempiä pörssiyhtiöitä hoidettavaksi, että lapset pääsevät harjoittelemaan pörssiyhtiöiden johtamista :-D Sitten jos ne ei saa kuin pelkkää tuhoa aikaan (tyyliin Tiimari), niin vanhemmilla on vielä hyvää aikaa miettiä suunnitelma B ennen kuin koko suvun omaisuus on tuhottu nuoremman polven toimesta.

Vierailija
42/48 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin töiden tekemisen jo 12-vuotiaana harrastuksen kautta. Silloin jo opin, että olemalla aktiivinen ja taitava saa lisätöitä. Olen opiskellut ja kehittänyt osaamistani ja verkostoidun helposti ihmisten kanssa, joiden kanssa on yhteisiä intressejä. Olen kuitenkin introvertti eikä minulla ole merkittävää sukua tai ystäväpiiriä. Tähän mennessä työt ovat usein löytäneet mut ja pari kertaa olen hakenut töitä ilmoitusten perusteella. Ilmoituspaikkoihin olen ollut paperilla erittäin pätevä ja ilmeisesti haastattelu vakuutti sopivuudesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
44/48 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et varmaan tunne merkittävistä teollisuussuvuista tulevia tyyppejä, jos käsityksesi on tosiaan se, ettei heillä ole mitään etuoikeuksia? Mainitsemieni sukujen nuorisoa istuu pörssiyhtiöiden hallituksissa samalla kun sinä ja miehesi olette jotain "hyväpalkkaisia nuoria työntekijöitä". Pieni ero?

Siitä on kyse ohituskaistassa.

Eikö tässä ole kyse enemmänkin siitä, että lapsia koulutetaan pitkäjänteisesti niin että he voivat joskus ottaa vastuun suvun yrityksistä? Siinä missä tavalliset ihmiset antavat lapsilleen taskurahaa, jotta lapset oppisivat rahankäyttöä, Ehrnroothit antavat lapsilleen pienempiä pörssiyhtiöitä hoidettavaksi, että lapset pääsevät harjoittelemaan pörssiyhtiöiden johtamista :-D Sitten jos ne ei saa kuin pelkkää tuhoa aikaan (tyyliin Tiimari), niin vanhemmilla on vielä hyvää aikaa miettiä suunnitelma B ennen kuin koko suvun omaisuus on tuhottu nuoremman polven toimesta.

Noinkin varmasti, mutta ohituskaista työelämään ja yhteiskuntaan se silti on.

Mikä tässä nyt on vaikeaa osalle ymmärtää? Eliitti tarkoittaa muutakin kuin sanaa Hesarin luokkaerotestissä, eikä sen toteamisessa ole mitään katkeraa tai väärinymmärrystä. Kyseessä on ihan vain fakta.

Vierailija
45/48 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kursiivi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin eli pääsit uraputkeen siinä vaiheessa, kun dippainssit suorastaan revittiin töihin. Hieman eri juttu nyt

Olen mennyt töihin 90-luvun laman ollessa vielä päällä, kokenut IT-kuplan poksahduksen ja parit YT-irtisanomiset kun työpaikka on johdettu konkurssiin tai lähelle sitä. Ei tässä yhtään eläkevirkaa ole tullut vielä eteen.

Voittehan te märehtiä olevanne erityisen kärsivä sukupolvi vaikka maailmanloppuun saakka mutta se ei johda mihinkään, eikä ole edes tottakaan.

90-luvun lamasta vuoden 2008 finanssikriisiin oli ennätyksellinen ja aivan poikkeuksellinen kasvun ajanjakso Suomessa ja paljolti koko maailmassa. Tämän hetken kolmekymppiset taas ovat käytännösä koko työikänsä olleet pahasti sakkaavan tai supistuvan talouden kourissa. Tosiaanko sanot, että molemmat jaksot ovat ihan yhtä hyviä keskivertotyöntekijälle?

Vierailija
46/48 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farmasiaa kukaan ei taida vielä mainita? Täystyöllisyys, joten ei tarvitse sukutaustalla koreilla.

Vierailija
47/48 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon tämmönen säälittävä introvertti joka kammoksuu tuota verkostoitumis-sanaa . Silti olen aina saanut töitä. Olen hoitanut työt hyvin, olen mukava ihminen ja se on riittänyt. Vapaa-aikana en todellakaan rupea osallistumaan mihinkään kissanristiäisiin. Kyllä mä ainakin uskon että töitä saa ilman mitään suhteita ja suurta tuttavapiiriäkin, kunhan muuten on ns normaali ihminen normaaleilla hyvillä käytöstavoilla.

Vierailija
48/48 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä todellisuudessa te oikein elätte? On toki totta, että Suomessa akateeminen työttömyys on tällä hetkellä lisääntymässä, mutta ei täällä vielä mitään ivy league -yliopistojen verkostoitumisperinteitä vaadita. Kannattaa tosin esim. lääkiksessä opiskellessaan harkita työnhakua myös pieniltä paikkakunnilta. Sosiaalisia taitoja on hyvä kehittää, sillä "hyvä tyyppi" saa helpommin töitä kuin turhan itsetietoinen pönöttäjä.