Mitä söisit mieluiten yo-juhlissa?
Enemmän suolaista vai makeaa? Millaisia kakkuja? Salaattipöytä?
Tytöllä tulossa juhlat ja ollaan tarjoilujen kanssa vielä alkutekijöissä...
Kommentit (34)
Enemmän suolaista. Ei niitä samoja vuodesta toiseen. Oikeaa ruokaa ennemmin kuin salaattia. Jos vaan salaattia, niin ennemmin pelkkä kahvitus.
Makeaksi riittää pelkkä täytekakku. Jos on voileipäkakkua/piirakkaa/salaattia ja sen sellaista suolaista.
Alkupalaksi jotain raikasta, kuten kasvissushilajitelma.
Vasikan entrecote, uunijuureksia ja korvasienikastiketta.
Jotain suolaista, mutta ei voileipäkakkua. Savuporopiirasta esimerkiksi. Salaattipöytä kuulostaa hyvältä! Joku makea kakkukin on hyvä olla. Hyviä juhlia!
Jotain suolaista piirakkaa tai useampaa, erilaisia salaatteja, ehkä varhaisperunoita ja kalaa, ehdottomasti voileipäkakkua. Makeaksi riittää pelkkä hyvä täytekakku tai jotain kuppikakkuja.
Suolaista enemmän. Makeana jotain hyvää juustokeksikakkua.
Mä tykkään perinteisistä eli voileipäkakkuja, karjalanpiirakoita, piirakoita, korvapuusteja jne.
Toki kaikki yleensä menee, mutta ei kannata laittaa erikoisia juttuja kuten homejuustotarjottavia, jos ei ole varma, että suurin osa vieraista tykkää niistä.
Jotain pieniä suupaloja, jota voi maistaa vähän kaikkea eikä tule maha täyteen heti ensimmäisestä. Monilla on useammat juhlat kierrettävänä ja senkin takia on kiva, että voi joka paikassa ottaa jotain pientä. Sekä suolaista että makeaa, mutta suolaiset tuntuvat menevän paremmin kaupaksi.
Karjalanpiirakoita ja hyvää munavoita (=ei kuivaa) pitää olla juhlissa aina. Yo-juhlissa söisin mielelläni myös kakkua ja salaattia. Jos olis kahta eri salaattia, olis aika luksusta. Hyvä kahvi on aina iloinen yllätys (esim. Mundo). Siinä tärkeimmät. Jotkut pitää sellaisia juhlia, että sieltä ei pääse lähtemään ilman närästystä, kun kaikki tarjolla ollut on niin rasvaista.
Hummeria, paahdettua ankanmaksaa ja ruokajuomaksi Veuve Clicquotia, kiitos, nam.
Hyvät suolaiset piirakat ja salaatit maistuvat aina, mutta käsittääkseni yo-juhlat on ainakin perinteisesti enemmän kahvitarjoilu-painotteinen? Olen ollut useissa juhlissa joissa on ollut moniakin erilaisia kakkuja ja vain vähän jotain suolaista ja sekin on ollut hyvä vaihtoehto. Tosin jos tietää, että vieraat tulevat kaukaa tai jos vierailla on muitakin juhlia kierrettävänä niin "kunnon ruoka" maittaa varmasti heille.
Vierailija kirjoitti:
Jotain suolaista, mutta ei voileipäkakkua. Savuporopiirasta esimerkiksi. Salaattipöytä kuulostaa hyvältä! Joku makea kakkukin on hyvä olla. Hyviä juhlia!
Voileipäkakku on nykyään aivan luksusta. Helposti itse tehtävät, säästää ehkä noin 60- 80 euroa kahddestaki kakusta, kun itse tekee, helppoa. Jooh, väliin voi lykätä erilaisia esansseja joukkoon, esim. padasta karanneet jäniksen lihan esanssia. laitetaanko homehtuneen asunnon myyntiesanssia eucalyptysta vai miten kansa saadaan puolelle, ilmaista halpamakkaraa kalliiksi tulleilla puhuu, kun töissä on näin pakko tehdä -puheilla. Jos se voivoileppäkakku ihan sellaisenaan, miten tarjoaja haluaa, salaattipöydän voit hekea jostian raintolasta - ei kuulu yksityisjuhliin normaalisti.Ja makea kakku, ootko ihan oikeasti tuota mieltä? :D Pitäis olla? Mitä muuta sä haluaisit itseäsi varten, niin teen ne omissa järjestämissä juhlissasi, jossa kutsussa olis älykästä olla vinkki: toteutan kaikki teidän toveet. Budjetti tällöin alk. 20 000 €. Suomessa harvoin päästy edes 40 000 euroon Paskaa tilataan ja paljon, hinta nousee määrästä.
Olen huomannut, että juhlissa suolaiset meinaa melkein loppua kesken kun taas makeita jää tosi paljon jäljelle. Panostaisin siis suolaisiin syötäviin ja makeista riittää ihan pelkkäkin kakku. Salaattipöytä on hyvä idea ja lisäksi jotain suolaista piirakkaa, ehkä voileipäkakku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voileipäkakku on nykyään aivan luksusta. Helposti itse tehtävät, säästää ehkä noin 60- 80 euroa kahddestaki kakusta, kun itse tekee, helppoa. Jooh, väliin voi lykätä erilaisia esansseja joukkoon, esim. padasta karanneet jäniksen lihan esanssia. laitetaanko homehtuneen asunnon myyntiesanssia eucalyptysta vai miten kansa saadaan puolelle, ilmaista halpamakkaraa kalliiksi tulleilla puhuu, kun töissä on näin pakko tehdä -puheilla. Jos se voivoileppäkakku ihan sellaisenaan, miten tarjoaja haluaa, salaattipöydän voit hekea jostian raintolasta - ei kuulu yksityisjuhliin normaalisti.Ja makea kakku, ootko ihan oikeasti tuota mieltä? :D Pitäis olla? Mitä muuta sä haluaisit itseäsi varten, niin teen ne omissa järjestämissä juhlissasi, jossa kutsussa olis älykästä olla vinkki: toteutan kaikki teidän toveet. Budjetti tällöin alk. 20 000 €. Suomessa harvoin päästy edes 40 000 euroon Paskaa tilataan ja paljon, hinta nousee määrästä.
Nyt se korkki kiinni!
Täytekakkua, lohipiirakkaa, raikasta boolia (alkoholiton tai hyvin mieto)
Voileipäkakku on hyvää ja muut suolaiset piirakat. Kannattaa ottaa huomioon vähän että ois ainakin jotain kasvisvaihtoehtp kaikki kun eivät lihaa tai tiettyä lihaa syö. Joku tapas tyyppinen tarjoilu ois kiva niin saa mahan täyteen varsinkin jos on tulossa vieraita vähän kauempaa. Juustokakut ja cupcaket ois kivoja ainakin omaan makuun.
En lähtisi tekemään voileipäkakkua, on työläs ja jos tekee lihasta niin iso osa ei syö.
No se on tullut varmasti jo aiemmin selväksi että tärkein asia tarjoiluissa on niiden eläinperäisyys!
Enemmän suolaista, toki joku pieni makea palakin olisi kiva siinä sivussa. Voileipäkakku (kala tai kasvis) olisi ihana, voileipäkakkua saan niin harvoin. Myös salaattipöytä, jossa saa itse koota annoksensa, olisi jees.