Miksi Jumala on niin heikko? Mitä tekee sellaisella Jumalalla?
Maailma on 100% Saatanan hallussa. Kaikki on Saatanasta. Ja Jumala seuraa avuttomana vierestä, kun kaikki kauheus tapahtuu. Miksi rukoilla jotakin niin heikkoa olentoa avuksi, kun naapuristakin on enemmän apua?
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämään ja ihmisen osaan kuuluu kärsimys, mutta Jumala on vahvinta, mitä tiedän. Elämän peruskallio. Ei vain ne ihmeteot, joita voi silmin nähdä ja fyysisesti tuntea, vaan myös se armo ja rakkaus. Että on vahvuutta antaa anteeksi mitä tahansa tekoja ja rakastaa niin loputtomasti. Sitä ei pysty ihminen käsittämään.
Rauhallista ja rakkauden täytteistä viikonloppua kaikille! 🌸Mielikuvituskaverille voi antaa vaikka millaisia ominaisuuksia.
Tuskin on mitään, millä voin tässä päätäsi kääntää, jos kerran näin olen päättänyt. Toivon, että sinäkin vielä pääset osalliseksi Jumalan rauhasta ja anteeksiannosta. :)
Vilkaisepa maailman menoa ja mieti, miksi jumalasi on tuollaista suunnitellut. Joko jumalasi on verenhimoinen sadisti tai sitten silkkaa mielikuvitusta. Kumpaan kallistut, kun ihan sydämesi järkeä kuuntelet?
Verenhimoinen sadisti on Paholainen. Jumala sallii hänen myös haastaa ihmisten uskoa. Ihmisellä kuitenkin on vapaa valinta ja kaikki ovat tehneet valintoja myös pahan puolelta. Kuten Nooan aikoihin, Jumala ehkä varoittaa katasrofien sattuessa valittujaan, mutta suurin osa ihmisistä ei kuuntele. Lopun aikoihin myös liittyy monenlaiset sodat ja katastrofit, joten tahti tulee vaan kiihtymään.
Olen muuten ollut agnostinen ateisti. Elämän syvässä merkityksettömyydessä ei ollut mitään järkeä.
Ahaa, sinulla on kaksi mielikuvituskaveria. No, jännempiä satujahan kahdella saa aikaan, pehmeäpäisempi saa suorastaan elämäänsä merkityksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämään ja ihmisen osaan kuuluu kärsimys, mutta Jumala on vahvinta, mitä tiedän. Elämän peruskallio. Ei vain ne ihmeteot, joita voi silmin nähdä ja fyysisesti tuntea, vaan myös se armo ja rakkaus. Että on vahvuutta antaa anteeksi mitä tahansa tekoja ja rakastaa niin loputtomasti. Sitä ei pysty ihminen käsittämään.
Rauhallista ja rakkauden täytteistä viikonloppua kaikille! 🌸Mielikuvituskaverille voi antaa vaikka millaisia ominaisuuksia.
Tuskin on mitään, millä voin tässä päätäsi kääntää, jos kerran näin olen päättänyt. Toivon, että sinäkin vielä pääset osalliseksi Jumalan rauhasta ja anteeksiannosta. :)
Vilkaisepa maailman menoa ja mieti, miksi jumalasi on tuollaista suunnitellut. Joko jumalasi on verenhimoinen sadisti tai sitten silkkaa mielikuvitusta. Kumpaan kallistut, kun ihan sydämesi järkeä kuuntelet?
Verenhimoinen sadisti on Paholainen. Jumala sallii hänen myös haastaa ihmisten uskoa. Ihmisellä kuitenkin on vapaa valinta ja kaikki ovat tehneet valintoja myös pahan puolelta. Kuten Nooan aikoihin, Jumala ehkä varoittaa katasrofien sattuessa valittujaan, mutta suurin osa ihmisistä ei kuuntele. Lopun aikoihin myös liittyy monenlaiset sodat ja katastrofit, joten tahti tulee vaan kiihtymään.
Olen muuten ollut agnostinen ateisti. Elämän syvässä merkityksettömyydessä ei ollut mitään järkeä.
Ahaa, sinulla on kaksi mielikuvituskaveria. No, jännempiä satujahan kahdella saa aikaan, pehmeäpäisempi saa suorastaan elämäänsä merkityksen.
Aika harva uskova uskoo pelkästään Jumalaan. Raamattukin puhuu myös tästä toisesta puolesta. Paholainen ei ole kaveri. Luulet varmaan voivasi satuttaa minua tuolla, mutta tuo ei tunnu edes hyttysen piston vertaa, sillä olen vahva uskossani. Jumala on todellinen. Niin on taivas ja helvettikin. Kannattaa ottaa asiasta selvää, voit muuttaa elämäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites ne ihmiset, jotka asuu (ja ovat asuneet) koko elämänsä viidakossa, ja kuolevat sitten tietämättä Jumalasta? Helvettiin suoraan?
Kuulostaa aika huonolta systeemiltä. Jos Jumala on olemassa, on Jumala täydellinen. Koska jos ei ole täydellinen, ei voi olla Jumala. Ja täydellinen olento ei luo tällaista systeemiä, joka on täynnä sääntöjä ja jos niitä ei tiedä, niin joutuu helvettiin.
Jos Jumala on, niin hän on täydellinen ja hyvä. Eikä välitä mistään meidän pikkujutuista täällä maan päällä.
Jumala on ja EI ole; molemmat ehdot täyttyy. Jos oikein rationaaliseksi haluaa heittäytyä, niin voisi sanoa Jumalan olevan ristiriita ja harmonia samassa paketissa.
Öö what? Voitko kertoa, että millä tavalla rationaalista on, että viidakkokansa joutuu helvettiin?
Ei siinä tarvi mitään rationaalista olla, koska tämän ns. rakkauden uskonnon pyhä kirja itse sanoo että Jumala nyt vaan on luojan oikeudella luonut osan ihmisistä vihan astioiksi, tuhottaviksi. Vertaa tätä siihen, että savenvalajallakin on oikeus tehdä valutöilleen mitä huvittaa, murskata tai laittaa halpaan käyttöön tai arvokkaaseen käyttöön. Harmi vaan, että tämä taivaallinen savenvalaja on tehnyt valutöistään tietoisia ja kärsimään kykeneviä, myös niistä vihan astioista :(
"Ihmisparka, mikä sinä olet arvostelemaan Jumalaa? Sanooko saviastia muovaajalleen: "Miksi teit minusta tällaisen?" 21 Kyllä kai savenvalajalla on oikeus tehdä samasta savesta toinen astia arvokasta ja toinen arkista käyttöä varten? 22 Näin on myös Jumala tehnyt näyttääkseen vihansa ja osoittaakseen voimansa. Suuressa kärsivällisyydessään hän on tosin säästänyt noita vihan astioita, jotka on määrätty tuhottaviksi."
Vau, okei. Eli kaikki nälkää näkevät ja kuolevat lapset on vaan vihan astioita, jotka pitää rikkoa. Mä olen tällainen valkonen pöhöttynyt länsimaalainen Jumalan armosta. Aikamoinen vihauskonto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika harva uskova uskoo pelkästään Jumalaan. Raamattukin puhuu myös tästä toisesta puolesta. Paholainen ei ole kaveri. Luulet varmaan voivasi satuttaa minua tuolla, mutta tuo ei tunnu edes hyttysen piston vertaa, sillä olen vahva uskossani. Jumala on todellinen. Niin on taivas ja helvettikin. Kannattaa ottaa asiasta selvää, voit muuttaa elämäsi.
Niin, onhan sinulla noiden kahden lisäksi puhuvia aaseja ja käärmeitä, taivaallista sotajoukkoa ja siivekkäitä miehiä uskottavana. Kuinka monta vuotta meni siihen, että pystyit vakuuttelemaan itsellesi, että otat tuon kaiken totena? Vai vieläkö tekee tiukkaa? :)
Kristinuskon moraalista ja jumalan hyvyydestä:
Vierailija kirjoitti:
Maailma on 100% Saatanan hallussa. Kaikki on Saatanasta. Ja Jumala seuraa avuttomana vierestä, kun kaikki kauheus tapahtuu.
No Saatana eli Lucifer on lomaillut Los Angelesissä jo n. vuoden verran, on täysin turha syyttää häntä ihmiskunnan pahuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tässä oli kohta, josta haluaisit keskustella? Videon puhujan näkökulma on kaukana realistisesta saati neutraalista ja itsekin varmasti tiedostaa käyttävänsä yliyleistämistä ja värittävänsä puhettaan antaakseen uskonnoista ja uskovista tietyn kuvan - mikäs siinä, tehokkaista vaikuttamisen keinoja, jotka purevat niihin, jotka eivät näistä ole tietoisia. Tai olisko sulla jotain parempaa videota? Olen itseasiassa nähnyt joskus samalta tyypiltä parempiakin väittelypuheenvuoroja, joista voisi jopa mielellään käydä filosofista keskustelua.
Suotakoon kaikille uskonto, jotka saavat siitä lohtua arjen pyörittämiseen. Minusta jokainen joka harjoittaa uskonnon varjolla ihmisten/eläinten kidutusta, tappamista tai syrjintää pitäisi tuomita. Uskonnot ovat kuitenkin ihmisten keksimiä satuja, jotta elämiseen on saatu alun alkaen jotkut lait ja säännöt. Ihminen on kautta aikain hakenut uskosta lohtua säilyttääkseen mielenterveytensä. Vahva ihminen ei tarvitse satuja selittämään asioita tai tapahtumia. Jokainen pystyy vaikuttamaan tulevaan ja kohtaloonsa vain omilla teoillaan. Elämä on tässä ja nyt, jokaisen pitää vaan muistaa elää se hyvien tapojen mukaisesti. Raamattukin aiheuttaa ristiriitaisia ajatuksia, koska uskovaiset tulkitsevat sitä kukin oman edun mukaisesti. Se on vain kirjoitettua tekstiä, johon on koottu uskottavammat tarinat. P.s se omien uskomusten tuputtaminen on ärsyttävää. Sama kuin kertoisin Tuhkimo tarinaa jollekin totena. Ja minä muuten inhoan sanaa "ateisti", realisti olisi parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tässä oli kohta, josta haluaisit keskustella? Videon puhujan näkökulma on kaukana realistisesta saati neutraalista ja itsekin varmasti tiedostaa käyttävänsä yliyleistämistä ja värittävänsä puhettaan antaakseen uskonnoista ja uskovista tietyn kuvan - mikäs siinä, tehokkaista vaikuttamisen keinoja, jotka purevat niihin, jotka eivät näistä ole tietoisia. Tai olisko sulla jotain parempaa videota? Olen itseasiassa nähnyt joskus samalta tyypiltä parempiakin väittelypuheenvuoroja, joista voisi jopa mielellään käydä filosofista keskustelua.
Minä en postannut tuota videota, mutta siinähän on kristinuskon pelastusopin ydin, siis ihan keskeisin teologia. Uskomalla jeesukseen, pelastuu. Se, mitä siitä seuraa esimerkiksi vääräuskoisille tai katuvalle murhaajapedofiilille, ovat vain esimerkkejä tämän pelastusopin toteutumisesta käytännössä.
Minäkään en tykkää sanasta ateisti. Eihän muidenkaan uskomusten puuttumista tarvitse eritellä, miksi pitää eritellä ettei omaa teististä uskoa. Ei kukaan ole a-astroloogikko jne.
Vierailija kirjoitti:
Jumalan ajatukset ja suunnitelmat ovat niin paljon korkeammat kuin ihmisen, emme vajavaisella ihmisymmärryksellämme voi käsittää ja nähdä kokonaiskuvaa.
Jumalalla on suunnitelma ja kaikki hanskassa kyllä.
Jumala on minun mielestäni jotain sellaista, jota ihminen ei voi aivoillaan lähtökohtaisestikaan ymmärtää. Ihmisen tekniikka ei ole riittävällä tasolla. Vähän samalla tavalla kuin mustavalkotelevisiosta ei kykene näkemään värilähetystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumalan ajatukset ja suunnitelmat ovat niin paljon korkeammat kuin ihmisen, emme vajavaisella ihmisymmärryksellämme voi käsittää ja nähdä kokonaiskuvaa.
Jumala on minun mielestäni jotain sellaista, jota ihminen ei voi aivoillaan lähtökohtaisestikaan ymmärtää. Ihmisen tekniikka ei ole riittävällä tasolla. Vähän samalla tavalla kuin mustavalkotelevisiosta ei kykene näkemään värilähetystä.
Jos Jumala olisi ymmärrettävissä, hän ei olisi riittävän suuri Jumalaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen takia monet uskovaiset uskovat pieneen jumalaan, sellaiseen joka keskittyy pääasiassa kyttäämään pieni muistikirja kädessä makuuhuoneen ikkunan takana, että mitä mihinkin reikään työnnetään.
Kvarkit ja kvasaarit synnyttäneellä voimalla on parempaakin tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jokainen joka luulee tietävänsä Jumalan tahdon, on täysin eksyksissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jokainen joka luulee tietävänsä Jumalan tahdon, on täysin eksyksissä.
Jumala on tahtonsa selkeästi Sanassaan ilmoittanut. Tiivistetysti Rakkauden kaksoiskäskyssä.