Mitä ajattelet ihmisestä joka kaataa sotkee ja sottaa hautakiviä ja tuhoaa koristeetkin?
Mikä saa ihmisen tällaiseen silmittömään raivoon?
Kommentit (5)
Hulluus ja leväperäinen kasvatus aikanaan kun niitä rajoja olisi pitänyt vähän jälkikasvulle opettaa.
Korvaamaan mahdolliset kivien,ristien yms.muistomerkille aiheutetut vahingot ja turmelu ( tai joka tapauksessa korjaamaan mahdolliset kukkaistutukset tms. tekonsa jäljet ennalleen samaan kuntoon kuin hauta oli ennen sitä ) olisi nuo tekijät eli turmelijat kuitenkin valvotusti yhdyskuntapalvelun muodossa saatava,sekä jossain kukkarossa kunnolla tuntuva sakko päälle.
Periaatteessa seurakunnat voisivat ehkä hiukan satsata johonkin hyvin kätkettyyn turvakameraan jossain hautausmaan portin tuntumassa. Voitaisiin nähdä aina tällaisten tapausten jälkeen ketkä siellä johonkin aivan outoon aikaan olivat hiippailemassa(muulloin sitä ei tietenkään tarvitsisi edes tarkastaa) .
Aivan kuten vielä suurempaan vahingontekoon syyllistyvien kirkonpolttajienkin varalle voitaisiin edes hieman näillä nykyaikaisilla turvavälineillä varautua. Oliko esim. Ylivieskan kirkon ympärillä jossain piilossa turvakameraa,vaikea sanoa ja mahdoton arvioida,mutta eipä siitä ainakaan haittaa olisi ollut jos selainen siellä jossain olisi ollut ja sentään hyvin kohtuullisen pieni investointi se olisi pienellekin seurakunnalle.
Haudanhäpäisijät ,muistomerkkien tuhoajat ja hautarauhan rikkojat kuriin !
Tyhmyys.