Miten kiinteytyä ns. kotikonstein?
Olen aloittanut pari kuukautta sitten laihdutuksen, pudotettavaa on kaiken kaikkiaan 45kg, nyt on lähtenyt 7kg ja tarkoitus on pudottaa painoa maltillisesti eli noin 0,5-1kg per viikko.
Käyn 5-7 kertaa viikossa 9-12km lenkillä, tällä hetkellä vielä kävellen, mutta tarkoitus on pikkuhiljaa muuttaa kävely ensin hölkkään ja sitten juoksuun.
Haluaisin aloittaa myös tekemään jotain, joka auttaisi kroppaa kiinteytymisessä. Kuntosali ei ole vaihtoehto, pystyykö kroppaa kiinteyttämään muuten kun käymällä salilla? Jos pystyy niin miten? Olen 30 v enkä tiedä mahtaako kroppa "itsestään" enää kiinteytyä.
Kommentit (9)
Olen samanikäinen kuin sinä ja pudotin sen 30 kg. Aloitin myös liikunnan kävelyllä ja sen jälkeen aloin juoksua harjoittelemaan. Ensin 5km ohjelman ja sen jälkeen 10 km. Nyt pari vuotta myöhemmin kuvioihin on tullut saliharjoittelu ja suosittelen. Itselläni oli vaihe, jossa ajattelin, että en ikinä mene, mutta nyt itseasiassa sali on mennyt jo juoksuinnostuksen ohi :) Tietenkin jos ei ole mahdollisuutta käydä, niin noita kotona tehtäviä harjoitusohjelmia on kyllä netti täynnä. Ja muista myös venytellä. Tsemppiä urakkaan. Kyllä se onnistuu, kun onnistui minultakin. En omannut minkäänlaista urheilu/liikuntataustaa. Nollasta lähdettiin. Projekti on kesken täälläkin.
Jalkakyykky / askelkyykky, aina tehokas. Eri variaatioita.
Punnerrukset, alussa tahmeaa, harjoittelun jälkeen tulee tulosta.
Vatsalihasliikkeet / lankut keskivartalolle.
Noilla pääsee jo liikkeelle oman tason mukaan.
Minä totesin haravoinnin ja lapiohommat vallan tehokkaaksi keskivartalon kiinteyttäjäksi.
Ole mahdollisimman aktiivinen. Heitä televisio ja tietokone pellolle ja roudaa sohva ulos.
Mä asun ns. metsän keskellä ja salille on kohtuuttoman pitkä matka, varsinkin kun työpäivät on 10-11tuntisia, niin ei sit enää jaksa lähtee ajaa salille ja takas kotiin.
ap
Vierailija kirjoitti:
Olen samanikäinen kuin sinä ja pudotin sen 30 kg. Aloitin myös liikunnan kävelyllä ja sen jälkeen aloin juoksua harjoittelemaan. Ensin 5km ohjelman ja sen jälkeen 10 km. Nyt pari vuotta myöhemmin kuvioihin on tullut saliharjoittelu ja suosittelen. Itselläni oli vaihe, jossa ajattelin, että en ikinä mene, mutta nyt itseasiassa sali on mennyt jo juoksuinnostuksen ohi :) Tietenkin jos ei ole mahdollisuutta käydä, niin noita kotona tehtäviä harjoitusohjelmia on kyllä netti täynnä. Ja muista myös venytellä. Tsemppiä urakkaan. Kyllä se onnistuu, kun onnistui minultakin. En omannut minkäänlaista urheilu/liikuntataustaa. Nollasta lähdettiin. Projekti on kesken täälläkin.
Vierailija kirjoitti:
Mä asun ns. metsän keskellä ja salille on kohtuuttoman pitkä matka, varsinkin kun työpäivät on 10-11tuntisia, niin ei sit enää jaksa lähtee ajaa salille ja takas kotiin.
ap
Vierailija kirjoitti:
Joo, ymmärrän. Ja on siinä rahanmenoakin tietty. Hyviä vinkkejä on kuitenkin tullut ja kyllä sitä kuntoilua saa kotonakin tehtyä :) Hyvää jatkoa projektissa.
Siinähän sitä kiinteytyy polttamalla rasvaa, jos nyt yhtään lihasta siellä alla säilyy. Vai meinaatko lisäksi kasvattaa lihasmassaa?
Jillian Michaels
- 30 days shred
- 6 weeks six pack
- 30 days ripped
Siinä sinulle 90 päiväksi tekemistä. Videot ja tarkemmat ohjeet löytyvät netistä.