Tarjottavia illanistujaisiin, antakaa ideoita!
Täytän pyöreitä ja juhlimme sitä kavereiden kesken ensi viikonloppuna, n. 20 hengen porukalla. Käymme ensin alkuillasta ravintolassa syömässä, jonka jälkeen siirrymme meille kotiin "jatkoille" noin klo 21 aikoihin. Kaipaisin ideoita "jatkojen" tarjoiluksi. Tähän mennessä kasassa on:
- Nachoja, salsaa, guacamolea
- kahta eri lajia crackereita, hapankorppuja, joku levite, 4-5 erilaista juustoa, viinirypäleitä
- dippikasviksia (porkkana, kurkku, kukkakaali, paprika), hummusta ja pinaatti-artisokkadippiä
- kakkua: täytekakku ja/tai juustokakku
- jotain muuta makeaa tarvitaan vielä, mitä?
- muita ideoita?
Juomina kaikenvärisiä viinejä, kuohuviiniä, olutta ja limppareita.
Kommentit (9)
http://www.fazer.fi/tuotteet-ja-asiakaspalvelu/suklaa/reseptit/chili-su…
Toi ainakin näyttäis tosi nannalta.
Mulle riittäisi sipsit, nachot, juustot ja viinirypäleet.
Kävisikö "pikkumakeaksi" ihan vaan karkit, esim. Irto- tai vaahtokarkit tai sitten suklaakonvehdit?
Jos ei, niin mites minimuffinit, sellaiset yhden suupalan kokoiset?
http://ruoka.fi/reseptit/minimuffinit-kevaan-juhliin
Tai sitten vaikka klassiset mokkapalat?
Teillä on jo ravintola-annokset ahdattuna, kun siirrytty sun luo niin mulle ainakin riittäisi joko ne nachot+salsa ja guacamole TAI juustolautanen kekseillä + kakku ja vaikka suklaata/irtokarkkia/mansikoita. Kuka oikeasti jaksaa ravintolan jälkeen syödä vielä kaikenlaista? Eihän siinä jaksa juhliakaan enää.
Suolaiset naposteltavat kai menevät alkoholin kanssa paremmin kuin makeat. Itse tekisin noiden mainitsemiesi lisäksi jonkun suolaisen piirakan tai pikku pizzoja. Makeaksi riittää täytekakku.
Juustojen kanssa myös jotkut muut suolakeksit ovat hyviä (ellei parempia) kuin pelkät crackerit (jos nyt tarkoitat niitä voileipäkeksejä).
Viinirypäleiden lisäksi voisi olla omenalohkoja, hunajamelonia ja viikunoita/viikunahilloa, tarjottavista juustoista riippuen.
Makeaa ei tarvitse välttämättä tuon enempää. Mielummin täytekakku, koska noita juustoja on jo tarjolla.
Nuo tarjoilut maistuisivat oikein hyvin kyllä muutenkin :)
Kuulostaa hyvältä, mutta tosiaan niin kuin muutkin sanoivat niin on aivan liikaa.
Dippivihannekset, sipsejä ja muutama eri dippi, se riittäisi ihan hyvin. (Jos ette käy syömässä jo kolmelta....)
Up