Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä työtä tuntemasi filosofian maisteri tekee?

Vierailija
04.05.2016 |

Onko koulutustaan vastaavassa työssä?

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiäiti. Tai no, lapset eivät enää asu kotona ja elelee rikkaan miehensä varoilla enimmäkseen ulkomailla. Eli oisko vaan sitten työtön?

Vierailija
22/58 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovat englannin ruotsin saksan ranskan äidinkielen ja kirjallisuuden A2-kielen historian uskonnon maantiedon biologian terveystiedon filosofian matematiikan fysiikan kemian tietotekniikan opettajia, puheterapeutteja,atk-asiantuntijoita, eri kouluasteiden rehtoreita,apulaisrehtoreita, koulutussuunnittelijoita, tiedottajia, toimittajia...

Ja ovat siis koulutustaan vastaavassa työssä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivooja, lähihoitajaopiskelija, kotiäiti, omaishoitaja... Ei täällä taantuvassa pikkukaupungissa ole töitä juuri kellään ja lopuilla se sitten ei välttämättä vastaa koulutusta. Valitettavasti :(

Vierailija
24/58 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tohtorikoulutettavana tutkii jotain. Matematiikka kaverilla pääaine joten humanisti hän ei tosin ole.

Vierailija
25/58 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä valtiolla. Työ ei vastaa koulutusta. Valmistunut luonnontieteellisestä.

Vierailija
26/58 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen FM, ja työskennellyt niin kääntäjänä kuin aineen- ja luokanopettajana.

Minkä alan FM olet?

Vierailija
27/58 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehtorina tai aineenopettajina suurin osa tuntemistani, mutta joukkoon mahtuu yksi varatoimitusjohtaja, yksi osastonjohtaja, yksi johtaja sekä jokunen rehtori. Valtaisan määrän tunnen, mutta yksikään heistä ei ole työttömäna.

Vierailija
28/58 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajia.

Vierailija
29/58 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, melkein koko ystävä- ja tuttavapiiri on filosofian maistereita... Itse päädyin toimittajaksi, kuten moni muukin. Iso osa toimii opettajina, muutama kääntäjänä, jotkut tekevät erilaisia hallintohommia, jotkut yritysten myyntiä ja/tai markkinointia. Yksi on kirjastonhoitaja, pari tiedottajaa, muutama on tutkijoina museoissa tai yliopistossa (tohtorikoulutettavina).

Vierailija
30/58 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen perhepäivähoitaja. Olen tosin FK, mutta tutkintohan on ihan sama kuin FM:n tutkinto.

Vierailija
31/58 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukion rehtori, lukion aineidenopettajia (kieliä lähinnä), konsultti.

Vierailija
32/58 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen perhepäivähoitaja. Olen tosin FK, mutta tutkintohan on ihan sama kuin FM:n tutkinto.

Ainut vaan että maisteriopinnot puuttuu?

Vierailija
33/58 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puhutaan ihan filosofian maisterin tutkinnosta, niin tässä muutamia mitä mieleen tulee, joukossa niin luonnontieteilijöitä kuin humanisteja tuttavapiiristä (kaikki eivät läheisiä, mutta sellaisia kaverin kavereita jne):

Koulutuspäällikkö, aineenopettaja, informaatikko, ohjelmoija, tutkija, lehtori, toimittaja, kirjailija, päätoimittaja, kouluttaja, projektikoordinaattori, projektisuunnittelija, puheterapeutti, IT-tuki, arkistotyöntekijä.

Vierailija
34/58 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömänä filosofoi. Hengentuotteensa julkituo av palstoilla ja työpaikkahaastatteluissa.

Vierailija
35/58 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiminnanjohtaja, kustannustoimittaja, tutkija, opintokoordinaattori, vararehtori jne. En muistaakseni tunne yhtään työtöntä filosofian maisteria.

Vierailija
36/58 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki FM:t eivät todellakaan ole humanisteja, eivätkä kaikki humanistit FM:iä. Aplla on puurot ja vellit nyt sekaisin.

Vierailija
37/58 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainut vaan että maisteriopinnot puuttuu?

FK on vanha filosofian kandidaatti, eli ylempi korkeakoulututkinto ennen kuin tutkinnon nimi 1990-luvun alussa muutt maisteriksi. Tuolloin maisterinarvo oli maksullinen ja se anottiin yliopistosta saatavan tutkinnon päälle.

Se nykyinen kandidaatintutkinto, josta maisteriopinnot puuttuu, on "humanististen tieteiden kandidaatti" tai "matemaattisten tieteiden kandidaatti".

Vierailija
38/58 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet käynyt vanhan FK -tutkinnon? Siihen aikaan kyllä jopa meille humanisteillekin oli oman alan töitä kiitettävästi.

Vierailija
39/58 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet käynyt vanhan FK -tutkinnon? Siihen aikaan kyllä jopa meille humanisteillekin oli oman alan töitä kiitettävästi.

Kyllä, tein oman alani töitä kauan ja vaihdoin sitten mielekkäämpään ja henkisesti palkitsevampaan.

Vierailija
40/58 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjastonhoitaja. Koulutusta vastaavassa työssä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi