Onko mitään hyvänmakuista vegaanista margariinia?
Hakusessa olisi joku margariini, joka oikeasti maistuisi hyvältä. Ainoat margariinit joista olen tykännyt on olleet Oivariini ja Ingmariini, joissa on ollut kivasti voin maku, mutta nuohan ei ole vegaanisia.
Vinkkejä?
Kommentit (18)
Vierailija kirjoitti:
Hakusessa olisi joku margariini, joka oikeasti maistuisi hyvältä. Ainoat margariinit joista olen tykännyt on olleet Oivariini ja Ingmariini, joissa on ollut kivasti voin maku, mutta nuohan ei ole vegaanisia.
Vinkkejä?
Liidin vitadoori
Perus keijut on vegaanisia, rehellisesti sanoen ei ne ihan yhtä 'hyviä' ole kuin oivariini mutta terveellisiä sentään.
Hyvänmakuinen margariini = oxymoron. Ei sellaista ole, ei vegaanisena eikä muutenkaan.
Itse en yleensä margariineissa juuri eroja huomaa ( siis jos puhutaan ihan kasvirasvoista). Monesti tulee käytettyä ihan vaan sinistä Keijua, mutta joillekin se ei maistu. Omasta mielestäni taas nuo missä on maitoakin joukossa maistuvat eltaantuneelle ja pahalle.
Sininen Keiju on ainakin vegaaninen. Itse laitan leivän päälle avokadoa ja ripauksen suolaa.
Vierailija kirjoitti:
Perus keijut on vegaanisia, rehellisesti sanoen ei ne ihan yhtä 'hyviä' ole kuin oivariini mutta terveellisiä sentään.
Yksikään margariini ei ole terveellistä.
Sininen Keiju on mun mielestä oikeesti hyvää!
Lähellekään kaikki voittomat margariinitkaan eivät muuten ole vegaanisia, saattavat sisältää esim. eläinperäistä d-vitamiinia.
Valitsisin ainakin mahdollisimman rasvaisen, mutta pahojahan nuo margariinit on.
Vierailija kirjoitti:
Maistuuko ne sellaiselta tylsän mauttomalta kuin esim. vihreä Becel, vai onko niissä suolaisempaa makua? Tai kaipa sitä voisi vaan ripotella suolaa päälle..
Olen viime vuodet syönyt leivän päällä vaan avokadoa, hummusta jne. mutta nyt raskauden myötä on iskenyt aivan mieletön himo voita kohtaan. :D Haluaisin voita ihan miten vaan, leivän päällä, perunoiden seassa tms..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maistuuko ne sellaiselta tylsän mauttomalta kuin esim. vihreä Becel, vai onko niissä suolaisempaa makua? Tai kaipa sitä voisi vaan ripotella suolaa päälle..
Olen viime vuodet syönyt leivän päällä vaan avokadoa, hummusta jne. mutta nyt raskauden myötä on iskenyt aivan mieletön himo voita kohtaan. :D Haluaisin voita ihan miten vaan, leivän päällä, perunoiden seassa tms..
No maistuu perus kasvisrasva-margariinilta :D tykkään itse rasvaisesta ja suolaisesta. Melkeen kannattaa kokeilla erilaisia vegaanisia päällysteitä, majoja, aiolia sun muita jos kaipaa makuja :)
Oliiviöljy+suola+pippuri ja tuohon dipataan leipää. sorry ei ole margariini tiedän.
Ei ole, mutta kyllä siihen tummansiniseen Keijuunkin tottuu, jos ei jaksa duunailla leivän päälle maultaan parempia tahnoja tai hummusta.
Tummansininen Keiju ihan ok leivonnassa, kokkauksessa, perunoiden kanssa, puuron silmänä jne, mutta leivän päällä ei oikein toimi. Teen valkosipuliyrttioliiviöjyä siihen tarkoitukseen.
Oliko joku oliivikeiju, vähän kalliimpi, vai muistanko väärin?
Kummallista miten ihmiset pitävät voin mausta. Olenko ainoa jonka mielestä se maistuu ja haisee ällöttävälle?
Näin on ollut lapsuudesta lähtien, vaikka maalaistalon tytär olenkin.
Oliivikeijua kannatan minäkin, tosin se on vain 55%, eli kannattaa käyttää runsaammin. Leiju DHA on varmaan terveellisin.
Ei ole