Miten korkokengillä oppii kävelemään ja niin, että ei satu varpaisiin?
Mulla on muutamat korkokengät, mutta ei niitä tule käytettyä, kun niillä on niin hankala kävellä. Lisäksi varpaisiin sattuu. Miten oppia?
Kommentit (19)
Täytyy astua korko edellä - ihan reilusti vaan. Aika äkkiä sen oppii.
Osta korkkarit, joissa korko on sulle oikeassa kohdassa ja paino lepää tasaisesti koko jalalla, eikä liikaa päkiällä. Siitä se on yleensä aina kiinni.
Jos varpaisiin sattuu, sulla on liian pienet kengät.
Harjoittelulla sen oppii, eipä oikeastaan muuten.
Vierailija kirjoitti:
Osta korkkarit, joissa korko on sulle oikeassa kohdassa ja paino lepää tasaisesti koko jalalla, eikä liikaa päkiällä. Siitä se on yleensä aina kiinni.
Tämä on ainakin mulla se olennaisin pointti. Jos kantapää on "luisussa" niin, että jalka koko ajan painaa varpaita kohti korkkareiden kärkeä, niin silloin ne taatusti tappaa jalat.
Päkiäpohjalliset ja tarvittaessa nilkkaan semmoinen lonksumisenestotarra.
Osta sopivan kokoiset kengät. Liian pienet ja isot sattuu, osasipa niillä kävellä tai ei.
Youtubessakin on opetusvideoita vaikka kuinka paljon. Niissä vinkataan paitsi kävelytekniikkaa, myös oikean kokoisten kenkien valintaa jne.
Osta nahkakengät, pieni platform helpottaa myös. Sopivan mittaisia askelia, älä sipsuta, vaan rohkeasti kanta edellä, älä myöskään harpo polvet notkuen.
Vielä kun joku kertoo miten pääsen Turun tuomiokirkkoon parkkipaikalta ilman taluttajaa?
Harjoittelemalla. Mä opettelin sillä tavalla että kävelin puhtaat korot jaloissa muutaman päivän kotona. Jos et ole ihan varma siitä näyttääkö kävely hyvältä voit ottaa videota omasta kävelystä edestä ja sivulta ja näin katsoa onko jossain vikaa. Kipu on koroilla kävellessä valitettavasti aika yleistä mutta jalka tottuu vähitellen ja tietenkin kengän malli ja koko vaikuttaa asiaan.
Osta Clarksin korkkarit ja valitse kenkä mukavuuden mukaan enemmän kuin ulkonäön.
Vierailija kirjoitti:
Youtubessakin on opetusvideoita vaikka kuinka paljon. Niissä vinkataan paitsi kävelytekniikkaa, myös oikean kokoisten kenkien valintaa jne.
Hyvä vinkki, enää ei tarvitse käydä pokesivuilla :D
Näin kaupassa Scholl-merkkisiä kenkäpohjallisia jotka pehmentää kävelyä, sellainen pehmoinen geelimäinen se pohjallinen oli.
Osta laadukkaita nahkakenkiä, joissa on sinun jalkoihisi hyvin istuva lesti. Itse kuljen päivittäin korkkareissa, joissa on korkoa 6-13 cm ja varpaat eivät tule kipeiksi koskaan. Toki muutamat virheostokset eli huonolestiset "istumiskengät" löytyy myös, mutta joutaisivat roskiin.
Mitä hyöyä on opetella kävelemään korkkareilla ja pilata samalla terveytensä?
Opettelin ensin kävellä korkokummpparit jalassa. Löysin kirpputorilta Nokian Lena korkokumpparit koossa 40. Pidin niitä jalassa pari viikkoa, ensin kotona ja sitten ulkona. Sen jälkeen kokeilin korkokenkiä, ja hyvin pysyin pystyssä ne jalassa. Nyt käytän korkokenkiä ja korollisia saappaita. Olen muuten mies!
Korkokenkä, yksi maailman epäterveellisimmistä (heti tupakan jälkeen) ja turhimmista keksinnöistä jotka ovat nykypäivänä vielä käytössä.
Laadukkaan naisen tunnistaa siitä että, se kävelee korkokengillä. Laaduttomat tusinasussut painaa menemään palli-riinoilla ja muilla tasapohjaisilla popoisilla.
Hankkimalla sopivan kokoiset kengät, ei liian pieniä tai isoja. Kannattaa aloittaa matalammasta korosta ja siirtyä vähitellen korkeampiin. Ja harjoittelemalla, ei sitä muuten opi.