Mihin hävitän n. 2 dl käytettyä rypsiöljyä?
Ei ole kompostia minne heittää.
Luin joskus että öljyä ei saisi kaataa viemäriin.
Kommentit (42)
Sekajätteeseen esim. muovipurkissa.
Tyhjä maitopurkki kaadat sinne ja suljet kunnolla vaikka teipaten ja heität roskiin.
Pistä vaikka isoon pilttipurkkiin ja heität sekajätteeseen :)
Kaadat vaikka tyhjään maito/mehupurkkiin ja teippaat kiinni hyvin ja laitat sekajätteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Lasi ei kuulu sekajätteeseen.
Eikai se auta ku kaivaa hauta. Sille öljylle siis.
En tiiä onko trolli mutta vastaan kuitenkin. Tee sille melkeempä mitä vaan paitsi kaada viemäriin. Esim. kuskaa pihalle jossain kipossa ja kippaa katajan juurelle tai imeytä talouspaperiin ja linkase sekajätteeseen tai laita tiiviiseen muovipurkkiin ja laita sekajätteeseen. Tai kaada vessanpönttöön (ei se 110mm putki nyt ihan 2dl rypsäristä tukkoon me).
Noin pienen määrän voit kaataa viemäriin. Rasvaa ei pitäisi viemäriin laittaa (esim. joulukinkun rasvaa), koska se kovettuu jäähtyessään, päinvastoin kuin rypsiöljy.
Voisit esimerkiksi ottaa tyhjän maitotölkin ja kaataa sinne ja sulkea! Tällainen idea mulla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No empä minä roskia lajittele :---D
Eikai rypsiöljy jähmety viemärissä!
Oliiviöljy ja kinkun rasva jähmettyvät, ei niitä viemäreihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No empä minä roskia lajittele :---D
Tosi fiksua.
Ihmiset olettaa, että kaikilla on jotain tyhjiä maitopurkkeja tai vastaavia paketteja lojumassa ympäriinsä tällaista varten. Kiitos vinkeistä.
t.ap
Laita tyhjään maitopurkkiin, voit kohmettaa sitä jonkun verran pakastimessa ja sitten viet roskiin. Sekajäte tai biojäte.
Käytetyn öljyn voi suodattaa ja käyttää uudestaan. Silloin sitä voi käyttää ihan mihin tahansa, mihin öljyä nyt muutenkin käytetään.
Taisi jäädä munkkien paistamisesta, niinkö? Itse suodatin juustoliinalla (harsomainen, kuin vauvojen pukluliina) litran öljyä ja laitoin takaisin pulloon. Sieltä sitten käytän pikku hiljaa vaikka sämpylöihin, paistamiseen, milloin mitenkin.
Kyllä sun nyt täytyy juoda se.