Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ultrataanko lihavien sikiöt alakautta?

Vierailija
03.05.2016 |

Siis todella lihavien? Minulla on toinen raskaus nyt menossa ja tänään kävin rakenneultrassa. Kätilö sanoi, että kyllä me sulta saadaan varmaan tosta vatsanpeitteiden päältä. Mulla on bmi n. 26, eli olen ylipainoinen, mutten itsestäni ainakaan mitenkään sairaalloisen lihava, etteikö sillä ultra anturilla mikä lie pääsis vauvaan "käsiks" :D hiukan hämmennyin

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain kaksoset ja raskauden alussa olin lähelle 130kg, raskauden aikana laihduin n.15kg, mutta ei tosiaan kertaakaan ultrattu sisäkautta, vaikka sitä pelkäsin kun joku sanoi että nykyään tehdään kaikilla sillä kepukalla. Ei edes ekalla kerralla kun ei tiedetty vielä että on kaksi sikiötä. Mun bmi on siis 44. Kun sain nuorena esikoisen taisin painaa muistaakseni 86kg, mutta silloin ei ollut vielä keksitty sitä sisäkautta ultraamista.

Vierailija
22/42 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä nyt on jotain dokumentteja kattonut niistä 200 kilosista, niin eihän ne pääse yksin edes kunnolla vessaan, niin kuvittelisin seksinkin olevan melko vaikeaa.

On vähän eri asia painaa 200 kg kuin esim. 120 kg. Nainen, joka on n. 170 cm ja painaa 120 kg on jo sairaalloisen ylipainoinen. Sen kokoinen ihminen kävelee, juoksee, hyppii ja harrastaa sekin ihan normaalisti: edestä, takaa, sivulta ja vaikka ratsastaen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä nyt on jotain dokumentteja kattonut niistä 200 kilosista, niin eihän ne pääse yksin edes kunnolla vessaan, niin kuvittelisin seksinkin olevan melko vaikeaa.

On vähän eri asia painaa 200 kg kuin esim. 120 kg. Nainen, joka on n. 170 cm ja painaa 120 kg on jo sairaalloisen ylipainoinen. Sen kokoinen ihminen kävelee, juoksee, hyppii ja harrastaa sekin ihan normaalisti: edestä, takaa, sivulta ja vaikka ratsastaen.

Sekin=seksiä

Vierailija
24/42 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suositellaanko muuten sairaalloisen ylipainoisille sektiota? Eikö alakautta oo vähän vaikeeta, vai?

Miksi alapeukut? Olen miettinyt ihan samaa! Onhan alakautta synnyttäminen parhaimmillaan melkoinen fyysinen suoritus. Ja minäkin puhun nyt sairaalloisen lihavista naisista.

Minä olen sairaalloisen ylipainoinen. Synnytys ei ollut mielestäni raskasta tai vaikeaa. Kaikki meni hienosti ja helposti. Teillä on aika tyhmiä ennakkoluuloja.

Ei ole tarkoitus yleistää! Hyvä, että sait synnyttää alateitse, se on hieno kokemus :) eikä paino todellakaan aina viittaa siihen onko se rankkaa vai ei. Olin mitoissa 160/82 kun synnytin esikoiseni. Olin siis melko isossa kunnossa, mutta synnytys meni todella helposti ja vaivattomasti!

Vierailija
25/42 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suositellaanko muuten sairaalloisen ylipainoisille sektiota? Eikö alakautta oo vähän vaikeeta, vai?

Miksi alapeukut? Olen miettinyt ihan samaa! Onhan alakautta synnyttäminen parhaimmillaan melkoinen fyysinen suoritus. Ja minäkin puhun nyt sairaalloisen lihavista naisista.

Olen se bmi45 ja väitän että olen synnyttävän ollut niitä helpoimpia tapauksia. Kuinka lihavaa siis tarkoitat?

Vierailija
26/42 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sain kaksoset ja raskauden alussa olin lähelle 130kg, raskauden aikana laihduin n.15kg, mutta ei tosiaan kertaakaan ultrattu sisäkautta, vaikka sitä pelkäsin kun joku sanoi että nykyään tehdään kaikilla sillä kepukalla. Ei edes ekalla kerralla kun ei tiedetty vielä että on kaksi sikiötä. Mun bmi on siis 44. Kun sain nuorena esikoisen taisin painaa muistaakseni 86kg, mutta silloin ei ollut vielä keksitty sitä sisäkautta ultraamista.

Niin ja kiireellinen sektio tehtiin kun kersat syntyi pari kuukautta ennen aikojaan, ja toinen olisi ollut kovasti tulossa alakautta, mutta toisella oli toinen jalka ja käsi ylöspäin, eli sen takia leikattiin. Siitä toipuminen oli helvettiä, yleensäkin koko raskaus oli todella raskas kun olin vielä töissäkin loppuun asti.

Vierailija
27/42 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakenneultra on pakko tehdä tietenkin vatsanpeitteiden päältä, siellähän se vauvakin on. Siis olen rtg-hoitaja.

Mutta kätilö voi katsoa jotain tiettyä juttua alakautta, jos vauva on tietyssä asennossa, ja samoin kohdunsuulla olevaa istukkaa katsotaan myös alakautta. Enkä ole siis ylipainoinen, ja kaksi kätilöä on sanonut, että mua on helppo ultrata, kun ihon alla on paljon kollageenia, eli ei ole siitä kyse.

Vierailija
28/42 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä nyt ihmiset ei ymmärrä, että on ihan eri asia puhua jostain lihavasta, kuin hengenvaarallisen lihavasta!

Jos olet lihava/merkittävä ylipaino, niin toki pystyt harrastamaan seksiä ja elämään normaalisti muutenkin. Eikä raskauskaan ole tuolloin mikään suuri riski äidille tai sikiölle. Ja synnyttämään pääset alakautta!

Mutta jos olet vaarallisesti ylipainoinen, niin kyllä niitä riskejä silloin on, oli synnytystapa sitten mikä vaan. Ja sen kokoisille kyllä varmasti suositellaan sektiota.

Vierailija
29/42 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho onpas mun alotus saanut alapeukkuja ja kommentteja :D minä siis tarkoitin myös todella todella lihavia, eli siis vaarallista ylipainoa(ko)? Mikä onkaan oikea termi. Ihmettelin siis vain miksi kätilö sanoi mulle noin, että varmaankin sulta saa vatsan päältä ultrattua, kun en ikinä ole kuvitellutkaan, että sitä multa pitäs alakautta tehdä.

Ap

Vierailija
30/42 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho onpas mun alotus saanut alapeukkuja ja kommentteja :D minä siis tarkoitin myös todella todella lihavia, eli siis vaarallista ylipainoa(ko)? Mikä onkaan oikea termi. Ihmettelin siis vain miksi kätilö sanoi mulle noin, että varmaankin sulta saa vatsan päältä ultrattua, kun en ikinä ole kuvitellutkaan, että sitä multa pitäs alakautta tehdä.

Ap

Tökerö kätilö

Vierailija
31/42 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koskaan ultrattu alakautta. bmi yli 30

Vierailija
32/42 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä nyt ihmiset ei ymmärrä, että on ihan eri asia puhua jostain lihavasta, kuin hengenvaarallisen lihavasta!

Jos olet lihava/merkittävä ylipaino, niin toki pystyt harrastamaan seksiä ja elämään normaalisti muutenkin. Eikä raskauskaan ole tuolloin mikään suuri riski äidille tai sikiölle. Ja synnyttämään pääset alakautta!

Mutta jos olet vaarallisesti ylipainoinen, niin kyllä niitä riskejä silloin on, oli synnytystapa sitten mikä vaan. Ja sen kokoisille kyllä varmasti suositellaan sektiota.

Mitä sinä tarkoitat hengenvaarallisen lihavalla? Meillä tunnetaan vain BMI >40, joka tarkoittaa sairaalloista lihavuutta. BMI 40-45 tekee vielä asioita ihan normaalisti, varmasti sinne 50 saakka tai ylikin.

Vierailija
33/42 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki todella ylipainoiset jotka tiedän ovat joutuneet sektioon!!!

Kiva kun kerroit!!!

Vierailija
34/42 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tökerö kätilö

Ilmeisesti ! Höh täällä on kyllä jutut taas karannu ohi aiheen...

Ap

Vierailija
35/42 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin on ultrattu vatsan päältä. Bmi 40. Kolme normaalia synnytystä takana. Pisin kestoltaan 6 tuntia ja pisin ponnistus 10 minuuttia. Fyysinen työ ja harrastukset. Paino vaan ei muutu ja jos laskee, niin palaa aina samaan.

Vierailija
36/42 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mulla esikoista odottaessa ekan ultran otti lääkäri ja painoindeksi oli ennen raskautta 24,3. Ekaan ultraan mennessä paino ei ollut noussut yhtään. Lääkäri ilmoitti, että koska mulla on niin paljon rasvakerrosta mahassa, niin ultra otetaan sisäkautta muuten ei tutkimus onnistu. Toiseen ultraan menin kätilölle ja kysyin, että otetaanko ultra taas sisäkautta, kun mulla on niin paljon rasvakerrosta. Ei otettu. Kätilö piti kysymystä hassuna ja ihmetteli, että miksi lääkäri oli ilmoittanut, ettei ultraaminen muka onnistu mahan päältä.

Vierailija
37/42 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinä tarkoitat hengenvaarallisen lihavalla? Meillä tunnetaan vain BMI >40, joka tarkoittaa sairaalloista lihavuutta. BMI 40-45 tekee vielä asioita ihan normaalisti, varmasti sinne 50 saakka tai ylikin.

No linkatkaa joku kuva jostain selvästi hengenvaarallisen ylipainosesta. Mä en osaa tällä puhelimella. Kyllä varmasti ymmärrät mitä sillä tarkotetaan. Jos esim perus liikkuminen käy hankalaksi painon takia tai vaikka vessassa/suihkussa käynti, niin luulis sen olevan jo vaarallista.

Vierailija
38/42 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No linkatkaa joku kuva jostain selvästi hengenvaarallisen ylipainosesta. Mä en osaa tällä puhelimella. Kyllä varmasti ymmärrät mitä sillä tarkotetaan. Jos esim perus liikkuminen käy hankalaksi painon takia tai vaikka vessassa/suihkussa käynti, niin luulis sen olevan jo vaarallista.

Ne on jo sitten yli 200kg, eli mun 130kg päälle vielä toinen mokoma, ja minä olen sairaaloisen lihava kun pituus on 172cm. En minäkään mikään kauhean ketterä ole, en ollut sitä edes nuorena ja laihana, mutta on se ihan eri asia olla vielä puolet isompi, niitä ei näe kuin telkkarissa, Suomessa ei montaa ole, eikä ne varmaan lapsia tee.

Vierailija
39/42 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset käsittää täällä taas ihan väärin asioita! Kukaan ei kai missään vaiheessa sanonut, että bmi 40> voisi tehdä asioita, niin kuin normaalipainoisetkin. Kyse oli ehkä sellaisista, joilla sohvalta nouseminen ja kävely on painon takia hankalaa. Miten sellainen ihminen selviää synnytyksestä, kun se voi olla hyväkuntoisellekin äärimmäisen raskas.

Vierailija
40/42 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavat pahoitti mielensä