Verenpaine mitattu ja kysyttävää...
1. mittauksen tulokset makuuasennossa: 113/61 P59
2. mittauksen tulokset istuessa: 118/68 P68
3.mittauksen tulokset seisoessa: 119/72 P87 (seisomaan noustessa pyörrytti)
Aloin mittailemaan tällä tavoin kun pyörryttänyt ja väsyttänyt päivän aikana omituisesti.
Ovatko nuo teidänkin mielestä alhaiset paineet kera korkean pulssin vai kuvittelenko vain?
Ikää 33v ja nainen.
Kommentit (35)
En yritä tehdä diagnoosia, yritän etsiä keinoja siihen miten estää heikko olo, pyörrytys, pistelyt yms, jotta elämä olisi asteen helpompaa ja ensimmäisenä tuli mieleen verenpaine ... jos niska-hartiaseudun jumitukset laskee verenpaineita niin eikö silloin mun kannatakin mennä hierojalle :D (en silleen diggaa että kukaan vieras koskee muhun, mutta kai siihen tottuu...)
Vierailija kirjoitti:
1. mittauksen tulokset makuuasennossa: 113/61 P59
2. mittauksen tulokset istuessa: 118/68 P68
3.mittauksen tulokset seisoessa: 119/72 P87 (seisomaan noustessa pyörrytti)Aloin mittailemaan tällä tavoin kun pyörryttänyt ja väsyttänyt päivän aikana omituisesti.
Ovatko nuo teidänkin mielestä alhaiset paineet kera korkean pulssin vai kuvittelenko vain?Ikää 33v ja nainen.
Samoja lukemia oli aamulla 88 vuotiaalla mummolla jolla aina alhainen paine aamuisin, suolaa kehotettiin lisäämään ruokaan kun mitään muuta keinoa ole millä painetta saisi kohotettua normaaliksi.
Kerran meni tajuttomaksi yläpaineen ollessa reilusti alle sadan, huimausta alhainen verenpainen aiheuttaa.
Eikö paineiden pitäisi nousta päivän aikana sinne ns. normaaliin joskus eikä aiheuttaa koko päiväksi tämmöstä vetämätöntä, rikki/poikki-oloa...
Mulla on nyt varmaan vähän pinna kireellä, mut alkaa vituttamaan ku ihmiset väkipakolla ettii väsymykselleen ja saamattomuudelleen syitä jostain verenpaineista. Ymmärrä nyt, että sun paineet on n o r m a a l i t. Mut mites sun kunto? Verensokeri? Ruokavalio? Psyykkinen puoli? Ihan yleinen laiskuus?
Tuo joka kertoi omista jatkuvasti korkeista paineistaan sairastaa verenpainetautia, et älä niihin takerru. Ja nuo puheet vanhan ihmisen paineista on kans asia erikseen, kyl vanhoilla saa ja pitääki pumpata.
Vierailija kirjoitti:
Sitä olen kuitenkin miettinyt, että josko hankkisi sykemittarin sellaisella EKG-...ööh tuota näytöllä. Kuulin, että tämmösiä olisi? Joo, en osaa puhua tästä asiasta ainakaan niiden oikeilla nimillä :D Mutta onko tämmöisiä olemassa? Siis sykemittareita on jotka mittaa pulssin, mutta sitten taitaa olla myös niitä mittareita jotka näyttää esim. rytmihäiriöt, liian alhaisen/liian korkean pulssin...oonko ihan hakoteillä?
Sydänsähkökäyrää mitataan sitte ihan sairaalas, ei minkään rannekkeen avulla. Eikä mikään valmiiks ohjelmoitu laite voi kenenkään pulssista mitään sanoa, kun ne on niin ihmiskohtaset. Rytmihäiriön varmaan voi tunnistaa, siihen en osaa vastata.
Joo se jolla on pinna kireellä, joo mä huomaan että sulla on pinna kireellä... -> poistu palstalta äläkä mulle turhaan ragee. Mä saan kysyä ja ja miettiä asioita kaikilta eri kannoilta. Ei oo sulta pois jos vähän kyselen! Kiitos.
Mä en ole väsynyt -> huonovointinen -> pyörrytys on eri asia kuin väsymys, mun mieli on virkeä, mutta kroppa ei nyt seuraa perässä. Ymmärrätkö eron?
Mene vaan ap sinne lääkäriin voinnistsi kertomaan. Samat lukemat voi tuntua eri ihmisistä eriltä, kyllä sinulla voi tietyillä paineilla olla tuntemuksia vaikka jollain palstamammalla ei olisikaan.
Minä myös mittasin äsken verenpaineeni ja sain seuraavat lukemat; 77/41/42. "Hieman" on heikko olo, mutta ei tälle voi tehdä mitään, ovat tohtorit sanoneet jo 20 vuotta. Ruokailin klo 17, ja siitä saakka olen lepäillyt sohvalla kun silmissä musteni. En juo alkoholia, en ole koskaan tupakoinut ja olen normaalipainoinen.
Minusta nuo paineet on vähän alakantissa, varsinkin alapaine. Lisäksi toisessa ja kolmannessa mittauksessa pulssi on korkea. Mittasitko itse kotona vai kävitkö terveydenhoitajan luona mittauttamassa. Jos kävit mittauttamassa, niin kotona saat todennäköisesti vieläkin alhaisemmat lukemat. Monella käy näin. Minä kuulun ns. valkotakkikammoisiin ja mittaustulokset ovat varsin korkeat vastaanotolla. Kotona mitatessa - ja osaan mitata oikein - lukemat ovat ihan toista luokkaa.
Olen ollut jo pitkään lääkityksellä. Joku aika sitten, kun lääkitystä uusittiin, laski alapaine noin seitsemäänkymmeneen ja siitä seurasi huono olo. Tosin terveydenhoitaja väitti, että lukema on erinomainen ja että en vain tiedä, millainen on hyvä olo. Tuumasin siihen, etten ole vielä niin pönttöpäinen, etten tietäsi, milloin voin hyvin ja milloin huonosti. Lääkäri onneksi tajusi tilanteen ja muutti hieman lääkitystä ja hyvä olo palasi. Lääkäri ei muuten nykyään mittaa vastaanotolla paineitani, koska tietää valkotakkikammoni. Hän vain kysyy, millaisia lukemia olen saanut itse mitatessani. Lukemat ovat korkeammat kuin ap:lla, mutta kuitenkin maltilliset ja hyväksyttävät.
Verenpaineesi ja sykkeesi on aivan normaalit. Suorastaan hyvät. Taitaa oireesi johtua jostain muusta.
Minulla heikotuskohtausten syyksi paljastui ruoka-aine allergia. Seuraa vaikuttaako syömisesi oloosi.
Muista juoda vettä myös riittävästi.
Hartiaseudun jumit on myös hyvä selitys.
Onko tuo laite kallis millä saa itse mitattua?
Verenpainemittarit eivät ole kalliita :) Alle sataseen pääsee reippaasti.
Ja tosiaan kotioloissa mittasin nuo paineet. -Ap
Hyvät paineet, mutta ei nyt liian alhaiset. Mulla on järkyttävä valkotakkiverenpaine eli terkkarin mittaamana tyyliin 150/105 tai korkeampi, ja kotona rauhassa aika samat kuin sulla, yleensä jotAin 110/70. Siksipä en enää mittauttele kuin kotosalla. Ja tunnen kyllä tuon korkean verenpaineen mittaustilanteessa terv.huollossa, en vain osaa rentoutua mitenkään.