Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Verenpaine mitattu ja kysyttävää...

Vierailija
03.05.2016 |

1. mittauksen tulokset makuuasennossa: 113/61 P59
2. mittauksen tulokset istuessa: 118/68 P68
3.mittauksen tulokset seisoessa: 119/72 P87 (seisomaan noustessa pyörrytti)

Aloin mittailemaan tällä tavoin kun pyörryttänyt ja väsyttänyt päivän aikana omituisesti.
Ovatko nuo teidänkin mielestä alhaiset paineet kera korkean pulssin vai kuvittelenko vain?

Ikää 33v ja nainen.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet varmaankin pienikokoinen.

Vierailija
2/35 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan normaalit lukemat ovat. 

Mene psykiatrille, jos olo on omituinen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavalliset paineet, jopa ihanteeliset.

Vierailija
4/35 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on 95/55 ja kyllä pyörryttää noustessa. Pulssikin paljon korkeampi, joku 85.

Joskus ollut 80/55 ja silloin pyörrytti aina kun nousin, minun mielestäni sulla on ihan hyvät paineet

Vierailija
5/35 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pitkän huiskee olen: 171cm, painoa 65kg.

Vierailija
6/35 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika pitkän huiskee olen: 171cm, painoa 65kg.

Hyvät on paineet. Et taida tupakoida.

Vierailija
7/35 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pulssi tuossa viimeisessä mittauksessa nousi 87 (pyörrytyksen syytä?) 

Vierailija
8/35 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ap. ei sun verenpaineet oo niin alhaiset, että johtuis niistä. Ehkä on kyse syömisistä, verensokerin laskuista tai muusta. Paineet ihan normaalit, mulla samaa luokkaa, vaikka olen 47v ja hieman ylipainoakin.

Vierailija
9/35 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuota ...kyllä mä tupakoin sellainen 5-10 tupakkia/pv

Vierailija
10/35 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tuota ...kyllä mä tupakoin sellainen 5-10 tupakkia/pv

Oletko ajatellut lopettaa kokonaan?

Vierailija
11/35 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ajatellut ja nyt mä onnistun jo kuuden tunnin taukoon päivän aikana (päiväaikaan...), koska duuniaikana en voi tupakoida ja olen huomannut, että se on aika helppoa olla ilman ainakin se aika.

Vierailija
12/35 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normi paineet nuo ovat.Mutta sinulle ne voivat olla tavallista alhaisemmat ja aiheuttaa huimausta/heikotusta.

Jännä, kun aina luullaan, että korkea verenpaine on vain ylipainoisilla tai tupakoitsijoilla ja päin vastoin.

Minä olen hoikka ja liikunnallinen, enkä tupakoi ja silti minulla korkea verenpaine. Aamuisin paineet 180/89 p70-90.

Vierailija
13/35 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ajatellut ja nyt mä onnistun jo kuuden tunnin taukoon päivän aikana (päiväaikaan...), koska duuniaikana en voi tupakoida ja olen huomannut, että se on aika helppoa olla ilman ainakin se aika.

No se on hyvä. Vähitellen tapa voi jäädä kokonaan pois. Älä ainakaan lisää sitä.

Vierailija
14/35 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun pulssi tuossa viimeisessä mittauksessa nousi 87 (pyörrytyksen syytä?) 

Ihan normaalia, että pulssi nousee seisomaan noustessa.

Vierailija
15/35 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vielä...

Viime viikolla sain tälläiset paineet kerran levossa kiinni samanlaisen olotilan takia kun mittasin: 94/43 ja joo, säikähdin mutta ajattelin vain mitanneeni väärin ja sitten unohdin koko asian, mutta koska tänään olotila oli yhtä huono kuin tuolloin, mittasin uudestaan. Ja näihin liittyy pistelyä oikeassa olkavarressa ja pistelyä myös rinnan alueella ja vasemman käden sormien puutumista. Tiedä sitten...rasituksen aikana paineet on lähemmäs 130/70-80, mutta sitten tulee myös näitä hetkiä jolloin mehut lähtee kokonaan ja mä en osaa mennä edes valittamaan lääkärille, kun en oikein itsekään tiedä mistä valittaisin. Hyvistä verenpaineista? Jotka tuntuu mulle kuitenkin olevan juurikin ne väärät.

Vierailija
16/35 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on ihan normaalit paineet ja pulssi, vaikka nyt jonkin verran tupakoitki. Ortostattisen kokeen tulos on hyvä, joten jos on huimausta, niin liittyy varmaan niskoihin tms.

Vierailija
17/35 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä olen kuitenkin miettinyt, että josko hankkisi sykemittarin sellaisella EKG-...ööh tuota näytöllä. Kuulin, että tämmösiä olisi? Joo, en osaa puhua tästä asiasta ainakaan niiden oikeilla nimillä :D Mutta onko tämmöisiä olemassa? Siis sykemittareita on jotka mittaa pulssin, mutta sitten taitaa olla myös niitä mittareita jotka näyttää esim. rytmihäiriöt, liian alhaisen/liian korkean pulssin...oonko ihan hakoteillä?

Vierailija
18/35 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap vielä...

Viime viikolla sain tälläiset paineet kerran levossa kiinni samanlaisen olotilan takia kun mittasin: 94/43 ja joo, säikähdin mutta ajattelin vain mitanneeni väärin ja sitten unohdin koko asian, mutta koska tänään olotila oli yhtä huono kuin tuolloin, mittasin uudestaan. Ja näihin liittyy pistelyä oikeassa olkavarressa ja pistelyä myös rinnan alueella ja vasemman käden sormien puutumista. Tiedä sitten...rasituksen aikana paineet on lähemmäs 130/70-80, mutta sitten tulee myös näitä hetkiä jolloin mehut lähtee kokonaan ja mä en osaa mennä edes valittamaan lääkärille, kun en oikein itsekään tiedä mistä valittaisin. Hyvistä verenpaineista? Jotka tuntuu mulle kuitenkin olevan juurikin ne väärät.

Olisit tehnyt uuden mittauksen, varmaankin kyse oli nimenomaan epäonnistuneesta mittauksesta. Onhan mittari laadukas ja suoritathan mittauksen muutenkin ohjeiden mukaisesti? Verenpainemittarilla saa kaikenlaisia lukemia jos mittausta ei tee kunnolla.

Vierailija
19/35 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap vielä...

Olisit tehnyt uuden mittauksen, varmaankin kyse oli nimenomaan epäonnistuneesta mittauksesta. Onhan mittari laadukas ja suoritathan mittauksen muutenkin ohjeiden mukaisesti? Verenpainemittarilla saa kaikenlaisia lukemia jos mittausta ei tee kunnolla.

Tää just. Noi puutumiset yms viittaa kans niska-hartia-seudun ongelmiin, ei auto aattisesti paineisiin. Kuulostaa ihan vähän siltä, että toivoisit sulla olevan ongelmia verenpaineiden kanssa, mikä on kyl vähän outoa. Toki voit käydä lääkärissä, mutta älä tee diagnooseja etukäteen.

Vierailija
20/35 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omron M2 Intellisence mittari on ja istun tuolilla käsi ojennettuna pöydälle (sydämen korkeudella) ja odotan 10min ennen kuin aloitan mittauksen ja mittaan kaksi kertaa (paitsi tuo yksi aikaisempi kerta). Joskus levossa mittaan kun tahdon tietää mikä on lepotilan lukemat. Ja seisten tänään ekaa kertaa.