Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Melasma ylähuulessa. Miten muuten voi ehkäistä kuin 50+ suojakertoimella??

Vierailija
03.05.2016 |

Olen todella, todella tunnollisesti käyttänyt 50-suojakertoimista aurinkorasvaa ulkona jo maaliskuun lopulta lähtien. Viime kesänä minulle tuli ensimmäistä kertaa aivan kuvottavat kalapuikkoviikset ylähuuleen, siis melasma. Jos et tiedä, mikä se on, googlaa.

Viikset vaalenivat vasta jouluna.

Nyt aloin käyttää tuota 50-kertoimista aurinkovoidetta JOKA IKINEN KERTA kun ovesta ulos astuin, ellei 100% varmuudella ollut täysin pilvinen ja kaatosadepäivä tiedossa.

Olen havaitsevinani, että viikset puskevat taas läpi aurinkovoiteesta huolimatta :( Voinko tehdä jotain muuta (kuin pysytellä kokonaan sisätiloissa kellarissa), vai tuleeko minulle voiteista huolimatta taas ne kuvottavat kalapuikkoviikset ylähuuleen?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua! Olenko muka ainut, joka kamppailee tämän ongelman kanssa!?

ap

Vierailija
2/36 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on läiskät poskipäissä. Tuli tänä keväänä ensimmäisen kerran ja arbutinin ostin. Käytän myös 50 aurinkovoidetta ja meikkiä läiskien päällä. En minäkään tiedä mitä tehdä ja ahdistaa ajatus että joudun käyttämään meikkiä koko kesän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma täälläkin. Ei oikein tehoa 50 rasvat, kun tykkään olla paljon ulkona. Googlailin tuossa ja aattelin itse kokeilla Eucerin sarjasta löytyvää Even Brighter -tuotteita. Josko ne vähän auttais. Mulle tää ongelma tuli ekaa kertaa vasta pari vuotta sitten ollessani jo yli 40-v. eli hormoonalista varmaankin :(

Vierailija
4/36 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli sama ongelma sen jälkeen kun tulin raskaaksi. Ei siihen oikein auttanut se korkeakertoiminen aurinkosuojakaan. Siitä huolimatta ne järkyttävät viikset ilmestyi ja kyllä tympäisi ihan kyyneliin asti. Ihanasti näkyi valokuvissakin! En tiedä mitä tapahtui, kun parin pahemman kesän jälkeen ongelma katosi. Jonkun verran melasmaa saattaa kesäisin edelleen tulla, mutta ei enää sellaisia järkyttäviä kalapuikkoviiksiä, kuten asian osuvasti ilmaisit. Toki en harrasta auringonottamista, mutta kuitenkin normaalisti kuljen ulkona aurinkoisella säällä.

Toivottavasti sullakin ajan myötä helpottais, eikö tuo jotenki liity hormoneihin?

Vierailija
5/36 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

4/4 lisää vielä, että en tiedä oliko ongelman helpottamisessa apuna käyttämäni Eucerinin tuotteet, mutta ne ovat viimeiset jotka silloin ostin, ja niissä olen pysytellyt. Erityisesti käytin/käytän kesäisin sellaista kasvoille tarkoitettua puikkoa.

Vierailija
6/36 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisimmästä raskaudesta on 8 vuotta, eikä nyt ole mitään vaihdevuosiakaan menossa. En tiedä siis, olisiko joku hormonaalinen juttu, olen vasta 35-vuotias.

Välttelen aurinkoa, eikä tulisi mieleenikään maata auringossa. Mutta pakkohan siellä on kävellä, että pääsee paikasta toiseen. 

Jotan arbutinia menen siis ostamaan, mä en toista kesää viiksien takia itke.

ap

Vierailija
7/36 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kerran ihotautilääkärillä kysymässä, voiko kasvojeni järkyttävälle melasmalle tehdä mitään. Minulla on siis pigmenttiviiksien lisäksi kauheat pulisongit ja otsassakin aikamoiset tummentumat. Lääkäri totesi, että laser on ainoa hoitokeino, jota hän voi suositella. Mitään valkaisevia voiteita hän ei suositellut eikä uskonut Arbutinin tai Eucerinin vaikutukseen. Helpoimpana häivytyskeinona lääkäri mainitsi laadukkaan ja peittävän meikkivoiteen, esim. Joe Blascon. En ole muutenkaan hyvä meikkaamaan, joten olen kai tuomittu kulkemaan naama kirjavana loppuikäni, eli hyvässä lykyssä vielä ainakin 50 vuotta.

Vierailija
8/36 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on läiskät poskipäissä. Tuli tänä keväänä ensimmäisen kerran ja arbutinin ostin. Käytän myös 50 aurinkovoidetta ja meikkiä läiskien päällä. En minäkään tiedä mitä tehdä ja ahdistaa ajatus että joudun käyttämään meikkiä koko kesän.

Ikää mulla 39 eikä raskauksia. Onkohan tämä mullakin hormonaalista? Onko kukaan keksinyt keinoa läiskien vaalentamiseen?

Vierailija
9/36 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin 32 siis kun viikset ilmestyivät, silloin tulin raskaaksi. Pari kamalaa kesää ja sitten helpotti. Nyt olen jo pian 43. Poskipäihin tuppaa kesällä pienet läntit tulemaan, mutta ne saan onneksi meikkivoiteella peitettyä. Vaalenevat sitten talvea kohden.

Luin äsken jostakin että laser voi usein jopa pahentaa melasmaa, en sitten tiedä kun ei ollut varaa moiseen turvautua. Itse yritin siis vaan meikkivoiteella peittää, mutta usein se vain pahensi asiaa... en kai oikein osannut. Joe Blasco vois varmasti olla sellainen peittävä. Mutta älkää aivan vaipuko synkkyyteen, jos mullakin ongelma helpotti niin kyllä se voi muillakin helpottaa. Vaan sitähän ei tiedä mitä tuleva kesä tuo tullessaan...toivon parasta ja käytän aurinkosuojaa. Ja suosin varjoa!

4/4

Vierailija
10/36 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös kalapuikkoviiksinainen. Kyllä kyrsii taas...helmikuussa alkoi taas komiasti tummenemaan. Joe Blascon tattoo cover peittää lähes täysin,ostakaa sitä! Aurinkovoiteista ei paljonkaan apua. Ikää mulla siis 35 ja muutama kesä viiksiä takana. Mutta erittäin lohdullista että muitakin on...

Vierailija
11/36 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kesäisin  niin läiskikäs silmien ympäriltä, että näytän siltä kuin olisin saanut pahemminkin turpaan. Kalapuikot on onneksi jääneet muodostumatta jo monena vuonna. Vichy Dermablend on ainoa, joka peittää edes miten kuten. Plääh.

Vierailija
12/36 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan lapseton joutunut kärsimään tästä ongelmasta? Siis jos tuo on jotenkin hormonaalista ainakin osittain.

Vierailija
13/36 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan lapseton joutunut kärsimään tästä ongelmasta? Siis jos tuo on jotenkin hormonaalista ainakin osittain.

No siis minä joka vastasin jo aiemmin. Mulla läiskät poskipäissä siis ja ikää 39. Ei lapsia.

Vierailija
14/36 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on otsassa läiskiä, jotka tuli vuosia sitten kun söin e-pillereitä. Siihen jäi auringonotot. Nykyään välttelen aurinkoa, käytän 50-suojakerroimellista voidetta ja silti ne tummuvat heti kun vähänkin saa aurinkoa. Oon kokeillut erilaisia tököttejä ja parhaimman tuloksen olen saanut viikottaisella mikrohiontakuorinnalla (siis ihan kotona tehtävällä) ja Eucerin Even brighter -tuotteilla. Läiskät ovat vaalentuneet, mutta tosiaan kesäisin kuitenkin tummuvat. On kyllä tosi turhauttavaa! Kannattaa tietenkin myös satsata hyvään peitevoiteeseen.

Vierailija
15/36 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Mulla on madaran AHA hedelmähappo kuorinta auttanut!

http://www.madaracosmetics.fi/fi/tuotteet/129-kirkastava-aha-kuorintana…

Vierailija
16/36 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tilata Sasa.comista aasialaisille tarkoitettuja tuhdimpia aurinkovoiteita. Mitään happokuorintaa ei kannata missään nimessä tehdä aurinkoisena vuodenaikaan koska se altistaa maksaläiskille. Itse asiassa talvellakin tehdyn kuorinnan jälkeen pitäisi käyttää vähintään spf50 voidetta.

Vierailija
17/36 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla muutama vuosi sitten tuli otsaan ja postiin ihan yhden venereissun aikana melasmaa. Ihmeteltiin oikein porukalla. Vuosi vuodelta läntit vaan kasvaa! Viime kesänä naureskeltiin että pari kesää vielä ja koko turpa on yksivärinen taas..

Mutta ainoat keinot millä oon saanut edes jollain tavalla pidettyä kurissa on 50 aurinkokerroin ja meikkivoide. Ihan pylleröstä levittää meikkivoidetta kesäisin mutta, mulla se toimii.

Jopa malediivien tiukassa auringossa ei tapahtunut hirveitä. Ja todellakin tuli oltua koko päivät auringossa. Epäilen, että siinä auttoi myös karoteenipillerit, joita otin kuus viikkoo ennen reissua, lähinnä aurinkoihottuman estämiseksi. Eikä muuten tullut sitäkään vaikka ihan kotoauringossakin tulee heti.

Tsemppiä länttien kestämiseen!

Vierailija
18/36 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalapuikkoviiksinainen täällä taas! Olin viikonlopun Roomassa ja palasin viiksisenä takaisin :( Tämä ei lopu koskaan. Hävettää vietävästi. Kaikissa kuvissa näytä ihan kammottavalta.

Harmittaa, kun haluaisin nyt nauttia lämpenevästä keväästä, mutta viiksien takia pitäisi olla kylmässä kellarissa.

Vierailija
19/36 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä hankasin viime kesänä aina saunan jälkeen pyyhkeellä ylähuulta, ja sain viikset vaalenemaan. Nähtäväksi jää mitä tänä keväänä tapahtuu...

Vierailija
20/36 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä terve! Noin alle kahdessa viikossa viikset ovat vaalenneet mielestäni merkittävästi, joskaan eivät ole lähteneet kokonaan pois.

Olen JOKA ILTA tehnyt kuorivat naamion ja puhdistetulle iholle laittanut Arbutinia. Toisen erän Arbutinia olen laittanut aamulla puhdistetulle iholle.

Jospa tämä auttaisi!

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi