Meidän perheen ulkomaanmatkat tänä vuonna
ja niistä johtuva hirveä valitus, kummastelu ja purnaus.
- Italia kesällä miehen kanssa kaksin
- Thaimaa loppuvuodesta koko perheen kesken
- Usa koko perheen kesken (tosin miehen yhdistetty työmatka)
Ja nämä valitukset ja purnaukset tulevat ihmisiltä, joita asia ei koske millään tavoin. Emme ole pyytämässä keneltäkään rahaa näihin, emmekä muuhunkaan elämiseen, jotta voimme reissut toteuttaa. Emme siis elä yli varojen näiden matkojen vuoksi.
Myöskään emme kuormita niitä kummastelijoita lastenhoitoavulla tuon meidän kahden keskisen matkan vuoksi. Onko tämä siis jotenkin niin outo määrä matkoja perheellisille, että niitä täytyy yhdessä tuumin ihmetellä?
Mun mielestä aivan normaalia.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Pienenä vinkkinä: Saksan teiden pahoissa onnettomuuksissa ja liikennekuolemissa syynä on melkein aina liian suuri tilannenopeus. Me olemme vain ihmisiä ja tuollainen kaahaamissuoritus muiden autoilijoiden kanssa samalla tiellä jatkuvasti vaihtuvin tilantein vaarantaa kyllä teidän omaa (valitettavasti muidenkin) turvallisuuttanne hirveästi. Yksi väärä liike, yksi väärä arvio toisten nopeudesta ja sekunnin murto-osan reaktiovirhe ja sitä mennään ympäriämpäri pitkin piennarta ja jonnekin pusikkoon puuta päin.
t. Saksassa asuva maltillinen kuski, päivittäin liikenneuutisia surullisena lukeva
"Fahr niemals schneller als dein Schutzengel fliegt."
En toki rekkaa uskalla ohittaa parin metrin päästä 150km/h nopeuserolla. Mutta kohtuullisesti liikennöidyllä lasinsileällä kolmikaistaisella suurikin nopeus on aivan tarpeeksi turvallinen.
t: Saksassa asunut, kymmeniä tuhansia kilometrejä kaasu pohjassa ajanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään ympäristöteko lennellä noinkin vastuuttomasti. Me muut saamme tsempata teidänkin edestä, että saavutamme kasvihuonepäästöjen vähentämistavoitteet.
Ei kiinnosta viherpiiperrys.
Pari mannertenvälistä lentoa on jo takana ja yksi edessä.
Sen lisäksi isolla tehokkaalla autolla kiertelemään Eurooppaa. Ja Saksassahan ajetaan kaasu pohjassa aina kun voidaan.Aikuinen ihminen ja lesottaa noin lapsellisesti :)!!!
Mitä sitten?
Saksassa ajaminen on vaan yhtä juhlaa Suomen naurettavan alhaisten rajoitusten jälkeen.
Olkoot vaan lapsellista, se vaan on hauskaa luvan kanssa nostaa mittarin neula 250 km/h paikkeille ja pitää se siellä.
Tainnut jäädä kehitys jotenkin kesken? Ymmärrän jos 18v jonne on motarista innoissaan mutta hei haloo aikuiset ihmiset. Kyllä yksi jos toinenkin pyörittelee silmiään näille kaahareille Saksan teillä. Mitä järkeä?
Mekin matkustelemme paljon. Palkkani vähän alle 2000€ netto. Mies tienaa vähän enemmän, mutta maksan kyllä arjessa ja matkoilla oman osani.
Kaukomatkoja 1-2 vuodessa, lisäksi pari lyhyempää reissua Euroopassa. Rahani menevätkin pitkälti matkustamiseen. Jokainen keskituloinen voi itse miettiä haluaako laittaa rahansa esim. kalliseen asumiseen, mökkiin ja autoihin, vai matkusteluun. Lentoliput ovat nykyään varsin edullisia ja monessa kohteessa paljon Suomea edullisempaa.
Kyllä meidänkin sukulaiset ihmettelevät ja päivittelevät "holtitonta" matkusteluamme. Mutta ei haittaa. Ja minua kyllä hieman kirpaisee lentojen ympäristövaikutukset, tiedostan ne varsin hyvin. Mutta toisaalta, en syö lihaa, en omista autoa, suosin lähiruokaa ja kestävää kulutusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään ympäristöteko lennellä noinkin vastuuttomasti. Me muut saamme tsempata teidänkin edestä, että saavutamme kasvihuonepäästöjen vähentämistavoitteet.
Ei kiinnosta viherpiiperrys.
Pari mannertenvälistä lentoa on jo takana ja yksi edessä.
Sen lisäksi isolla tehokkaalla autolla kiertelemään Eurooppaa. Ja Saksassahan ajetaan kaasu pohjassa aina kun voidaan.Aikuinen ihminen ja lesottaa noin lapsellisesti :)!!!
Mitä sitten?
Saksassa ajaminen on vaan yhtä juhlaa Suomen naurettavan alhaisten rajoitusten jälkeen.
Olkoot vaan lapsellista, se vaan on hauskaa luvan kanssa nostaa mittarin neula 250 km/h paikkeille ja pitää se siellä.Tainnut jäädä kehitys jotenkin kesken? Ymmärrän jos 18v jonne on motarista innoissaan mutta hei haloo aikuiset ihmiset. Kyllä yksi jos toinenkin pyörittelee silmiään näille kaahareille Saksan teillä. Mitä järkeä?
Se vaan on jotain ihmeellistä kun nykymaailmassa voi tehdä mitä haluaa ja on ihan itse siitä vastuussa.
Ja vauhdin hurma tietty...
Suomalaisen nopeuspropagandan naurettavuuden tajuaa myös: kyllä on mahdollista ajaa nopeasti ja turvallisesti.
Jos joku nysväri/viherpiipertäjä pyörittelee oikein silmiään niin pystyn kyllä elämään sen kanssa.
HYVÄÄ MATKAA! NAUTITAAN ELÄMÄSTÄ!
Mun mielestä rahaakin suurempi rikkaus on saada matkustella.
Ihan normaalia. Vuodenvaihteessa oltiin Thaimaassa 16pv, kesällä poikkeuksellisesti reissussa vain 2 vkoa Espanjassa, syksyllä miehen kanssa pitkä vkl Alsacessa ja kolmistaan Lontooseen joulun alla.
Tuohon sitten työmatkat (tehty jo 3 ja 2 tulee tässäkuussa, syksyllä lisää).
Kansa on jakautunut kahtia.
Ei mulla muuta.
Vierailija kirjoitti:
Mekin matkustelemme paljon. Palkkani vähän alle 2000€ netto. Mies tienaa vähän enemmän, mutta maksan kyllä arjessa ja matkoilla oman osani.
Kaukomatkoja 1-2 vuodessa, lisäksi pari lyhyempää reissua Euroopassa. Rahani menevätkin pitkälti matkustamiseen. Jokainen keskituloinen voi itse miettiä haluaako laittaa rahansa esim. kalliseen asumiseen, mökkiin ja autoihin, vai matkusteluun. Lentoliput ovat nykyään varsin edullisia ja monessa kohteessa paljon Suomea edullisempaa.
Kyllä meidänkin sukulaiset ihmettelevät ja päivittelevät "holtitonta" matkusteluamme. Mutta ei haittaa. Ja minua kyllä hieman kirpaisee lentojen ympäristövaikutukset, tiedostan ne varsin hyvin. Mutta toisaalta, en syö lihaa, en omista autoa, suosin lähiruokaa ja kestävää kulutusta.
Onko teillä lapsia? Minulla on ja sen olen itse mielelläni valinnut vaikka rahaa ei nyt riitäkään matkusteluun muuta kuin Euroopassa silloin tällöin.
Sipilä voisi rankasti verottaa näitä huvittelumatkailijoita.
Me olemme olleet tänä vuonna 4 viikkoa matkoilla, loppuvuodesta en vielä tiedä.
Muita kommentteja lukematta, kuulostaa, ap, ihanalta. Rehellisesti sanottuna olen tavattoman kateellinen. Matkustelisin itsekin, mutta meillä ei ole rahaa.