Toiveena vauva-blogi
Täällä oli joitakin kuukausia sitten paljon keskustelua tästä blogista ja sen kirjoittajasta. Viime aikaiset kuulumiset näytti niin hyvältä varsinkin aiempaan verrattuna, että ajattelin aloittaa hyvän mielen ketjun tästä. Minä ainakin tulin hyvälle tuulelle, vaikka viimeisin ahmimis-postaus ei olekaan mitenkään iloinen. Mutta muutoin siellä kirjoittelee aivan kuin toinen ihminen! :)
Kommentit (2566)
Vierailija kirjoitti:
Munchausen, sitä kai se on. Noora on valinnut sairauksikseen mielenterveyshäiriöt ja lapsettomuuden. Nooran kuvaus kaikesta mitä on tehnyt raskautumisen eteen antoi kuvan ihmisestä, joka tekee enemmän haittaa kuin hyötyä raskautta ajatellen.
Siis ajatelkaa mikä runsaudensarvi lapsettomuus ja lapsettomuushoidot on kyseistä häiriötä sairastavalle. Sillä saa ensinnäkin lähes kaikkien sympatian, sillä saa vahvoja lääketieteellisiä toimenpiteitä, tutkimuksia, lääkkeitä, jatkuvaa ronkkimista ja toimintaa...kaikkea mahdollista huomiota.
Nyt osui aivan nappiin ! Ne kaikki yliannostuksetkin vain sen takia et pääsee sairaalaan hoitoon kun on niin "sairas".
Vierailija kirjoitti:
Munchausen, sitä kai se on. Noora on valinnut sairauksikseen mielenterveyshäiriöt ja lapsettomuuden. Nooran kuvaus kaikesta mitä on tehnyt raskautumisen eteen antoi kuvan ihmisestä, joka tekee enemmän haittaa kuin hyötyä raskautta ajatellen.
Siis ajatelkaa mikä runsaudensarvi lapsettomuus ja lapsettomuushoidot on kyseistä häiriötä sairastavalle. Sillä saa ensinnäkin lähes kaikkien sympatian, sillä saa vahvoja lääketieteellisiä toimenpiteitä, tutkimuksia, lääkkeitä, jatkuvaa ronkkimista ja toimintaa...kaikkea mahdollista huomiota.
No onhan se varmasti noinkin. Mullakin on aika monet hoidot takana, mutta ei ne olleet mitään tuollaista draamaa tokikaan, ja sillä erolla, että musta tuli niillä hoidoilla äiti. Mutta mitä tulee itse niihin lääkkeisiin ja hoitoihin, termeihin, kaikkeen, niin olihan se älyttömän mielenkiintoinen prosessi! Ei sitä eka kerralla ikimaailmassa uskonut, että näin voisi lapsia saada, tuntui ihan naurettavalta. Pakkohan se oli uskoa, kun 9kk myöhemmin päkisti sitä koeputki-ihmettä ulos vartalostaan. Kyllä minäkin silti palaan monesti vieläkin ajatuksissa noihin hoitojen aikoihin, ne oli jollain tapaa niin epätodellisia, tietty jännitys ja into yhtäaikaa pelon ja pettymystenkin kanssa, vaikea selittää. Kun oli pakko tsempata, että viitsi piikittää hirveät määrät hormooneja itseensä, vaikka samalla tuntui, että äsh, ei tästä kuitenkaan tuu mitään. Mun oli kuitenkin helppo hävittää ne loput lääkkeet ja jutut, kun muistoksi jäi positiiviset raskaustestit, neuvolakortit, ja ennenkaikkea saatiin lapsia. Ymmärrän tavallaan sen, että Nooran on vaikea luopua noista asioista ja muistoista, ne olivat hälle se kenties ainoa tie äidiksi, ja nyt tie on poikki, en usko että loputtomiin, mutta ainakin toistaiseksi, ja Noora on itsekin tajunnut, että tuon asian hyväksymiseen saattaa mennä koko loppuelämä. Onneksi vähän päälle parikymppisenä ei tarvitse elämän olla taputeltu, Nooralle ehtii tapahtua vielä monenlaista ja toivottavasti hyvääkin, kun keskittyy nyt vaan hoitamaan psyykkisen puolen kuntoon.
Mikon blogissa uusi teksti ! Huomaa kyllä selkeästi että Mikon elämä on kääntyt paremmaksi ja hän on nyt terveessä ja hyvinvoivassa parisuhteessa :)
Just olin tulossa kirjoittamaan, että taas on siivoiltu ja ruvettu muistelemaan menneitä.
Ja niin muka ollaan päästy erosta yli ja hyväksytty lapsettomuus...
Eikö noi lääkkeet kannattais hävittää eikä säilöä
Miks ne on hommannu noin hirveesti noita kalliita lääkkeitä?
Vierailija kirjoitti:
Niin, onhan se hieman erikoista, että kolmannella hoitokerrallakin on määrätty lääkkeitä ihan kaappeihin asti kuleksimaan, vaikka tiedossa on ollut, että sen munasoluja kasvattavan lääkityksen kohdalla käytettävät määrät on pieniä, kun on joka kerralla tullut hyperstimulaatio. Lugesteronit ei ole edes peruskorvattavia, periaatteessa niitä ei kannata ostaa kuin aina sen verran, kuin tarvitsee. Mutta ehkä N on vauvavimmoissaan hamstrannut kaiken mitä reseptillä sai? Suoraan sanottuna olen monta kertaa kummastellut, minkälainen lääkäri antaa tilanteen joka kerta mennä hyperin puolelle, tai että onko Noora pistellyt suurempaa annosta, kuin mitä on määrätty. Hyperstimulaatiossa joo ehkä saadaan enemmän munasoluja, mutta laatu kärsii jos määrä on tolkuton, näissä asioissa usein maltillisempi linja on parempi. Noora väittää, että hänen munasoluissaan on joku perustavanlaatuinen vika, mutta olisiko niin, että toistuvien hyperien takia on saatu vähän kiikunkaakun-soluja ja hoidot niin putkeen, ettei ole ollut oikein otolliset olosuhteetkaan raskauden kannalta? Spekulointiahan tämä vaan on, mutta aikamoiselta puoskaroinnilta noiden hoidot omaan korvaan vaikuttivat.
Vierailija kirjoitti:
Mikon blogissa uusi teksti ! Huomaa kyllä selkeästi että Mikon elämä on kääntyt paremmaksi ja hän on nyt terveessä ja hyvinvoivassa parisuhteessa :)
Jep, vielä fokus kohdalleen, niin se on siinä.
Uusimmassa postauksessa sanotaan eksän pettäneen. Vaikka yleensä olen pettämistä vastaan, niin tässä tapauksessa se on ollut mun mielestä vain hyvä juttu, jos M on sen avulla saanut repäistyä itsensä irti N:stä. Olettaen siis, että tuo pettämisjuttu on totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkos nyt fokus kohdallaan kun viimeisimmän postauksen lukee ?
Minusta ihanaa että Mikko nauttii reissaamisesta nyt kun vihdoin pystyy, exänsä kanssa se taisi olla aika mahdotonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, onhan se hieman erikoista, että kolmannella hoitokerrallakin on määrätty lääkkeitä ihan kaappeihin asti kuleksimaan, vaikka tiedossa on ollut, että sen munasoluja kasvattavan lääkityksen kohdalla käytettävät määrät on pieniä, kun on joka kerralla tullut hyperstimulaatio. Lugesteronit ei ole edes peruskorvattavia, periaatteessa niitä ei kannata ostaa kuin aina sen verran, kuin tarvitsee. Mutta ehkä N on vauvavimmoissaan hamstrannut kaiken mitä reseptillä sai? Suoraan sanottuna olen monta kertaa kummastellut, minkälainen lääkäri antaa tilanteen joka kerta mennä hyperin puolelle, tai että onko Noora pistellyt suurempaa annosta, kuin mitä on määrätty. Hyperstimulaatiossa joo ehkä saadaan enemmän munasoluja, mutta laatu kärsii jos määrä on tolkuton, näissä asioissa usein maltillisempi linja on parempi. Noora väittää, että hänen munasoluissaan on joku perustavanlaatuinen vika, mutta olisiko niin, että toistuvien hyperien takia on saatu vähän kiikunkaakun-soluja ja hoidot niin putkeen, ettei ole ollut oikein otolliset olosuhteetkaan raskauden kannalta? Spekulointiahan tämä vaan on, mutta aikamoiselta puoskaroinnilta noiden hoidot omaan korvaan vaikuttivat.
Mietin aivan samaa jo aiemmin. Ollaan samalla klinikalla hoidoissa ja mulla myös pco, ikinä ei oo menny hyperin puolelle ja lääkkeitä on säädetty kesken hoidon. Samoin ei oo jääny kyllä tonnien lääkkeitä kuleksimaan kaappeihin. Ois kyllä maailman typerintä tykittää lääkkeitä liikaa kun sillä nimenomaan saa niitä huonolaatusia soluja, mutta jotenkin sopis Nooran tyyliin ajattelu "mitä enempi sen parempi" huoh.
Mites se Noora väitti et Mikko oli jättäny silloin kesällä koirat hoitamatta oman onnensa nojaan :D Mikon blogin kuvat kertoo vähän muuta 👌
Nyt on Mikon blogissa asiaa ja nostetta! Tätä lisää!
"Mutta esimerkiksi viime vuonna kun matkustin yksin Israeliin oli varmaan hypomaniaa päällä. Se itsevarmuus, uskallus ja heittäytyminen oli jotenkin outoa itseltäni. Mähän en puhunut enkä puhu edelleenkään sanaakaan englantia. En yhtään sanaa. En ymmärrä yhtään mitään ja silti oon lähtenyt maahan jossa tulli haastattelee sua tullessa ja lähtiessä ja vielä ihan yksin, ensimmäistä kertaa elämässäni. Nyt en ikimaailmassa uskaltaisi sinne lähteä ihan yksin. Samoihin aikoihin oli isojen lainojen ottoa ja suunnatonta tuhlaamista, hymyilin vaan tyhmän näköisenä parvekkeella kun tili näytti isoja kolme lukuisia numeroita. "
"Toiveena vauva.1. maaliskuuta 2017 klo 14.39
Niin siis otin lainoja, lähemmäs kynppitonneja ihan muuten vaan? Mä oon elelly satasilla tässä hetken Jun sairaslomalla oon ollu ja kyllä seki on kuule vaan onnistunut kun on ollut pakko :)"
Ei taida nuo N:n velat olla M:n syytä.. kun joskus syytti.
Emppuna kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin aivan samaa jo aiemmin. Ollaan samalla klinikalla hoidoissa ja mulla myös pco, ikinä ei oo menny hyperin puolelle ja lääkkeitä on säädetty kesken hoidon. Samoin ei oo jääny kyllä tonnien lääkkeitä kuleksimaan kaappeihin. Ois kyllä maailman typerintä tykittää lääkkeitä liikaa kun sillä nimenomaan saa niitä huonolaatusia soluja, mutta jotenkin sopis Nooran tyyliin ajattelu "mitä enempi sen parempi" huoh.
No näinpä juuri! Minullakaan ei ole mitkään herkät munasarjat, ei juuri hyperin vaaraa ole, mutta siltikin aina on varovaisesti aloitettu ja ultran jälkeen lisätty. Olisipa kiva kuulla jonkun kokemuksia, jolla on ollut hyperi, että menikö joka kerralla hyperstimulaation puolelle, vai pystyttiinkö se välttämään myöhemmillä kerroilla? Onhan se esim. Joillain pcos-potilailla todella herkässä, mutta eipä kai reseptiäkään kirjoiteta varmaan silloin niin, että lääkkeet riittäisi moneen kertaan? Tietysti jos pistoskynä on kyseessä, mutta kai nyt useimpia valmisteita on montaa eri voimakkuutta/pakkauskokoa. Ja lääkkeitähän yleensä aika herkästi vaihdetaan, jos ei tule hyvä tulos, koska joillain stimulaatiolääkkeilläkin voi olla yksilölliset vaikutukset saatujen solujen laatuun. Itselläni on tehty joka kerta samalla lääkekombolla, koska hyvät hoitotulokset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkos nyt fokus kohdallaan kun viimeisimmän postauksen lukee ?
Minusta ihanaa että Mikko nauttii reissaamisesta nyt kun vihdoin pystyy, exänsä kanssa se taisi olla aika mahdotonta.
Tuo oli kommentti viimeisimpään postaukseen. Minkä kyllä huomaa, jos luki sitä edeltävän kommentin.
ohis
Vierailija kirjoitti:
"Mutta esimerkiksi viime vuonna kun matkustin yksin Israeliin oli varmaan hypomaniaa päällä. Se itsevarmuus, uskallus ja heittäytyminen oli jotenkin outoa itseltäni. Mähän en puhunut enkä puhu edelleenkään sanaakaan englantia. En yhtään sanaa. En ymmärrä yhtään mitään ja silti oon lähtenyt maahan jossa tulli haastattelee sua tullessa ja lähtiessä ja vielä ihan yksin, ensimmäistä kertaa elämässäni. Nyt en ikimaailmassa uskaltaisi sinne lähteä ihan yksin. Samoihin aikoihin oli isojen lainojen ottoa ja suunnatonta tuhlaamista, hymyilin vaan tyhmän näköisenä parvekkeella kun tili näytti isoja kolme lukuisia numeroita. "
Niin siis otin lainoja, lähemmäs kynppitonneja ihan muuten vaan? Mä oon elelly satasilla tässä hetken Jun sairaslomalla oon ollu ja kyllä seki on kuule vaan onnistunut kun on ollut pakko :)"Ei taida nuo N:n velat olla M:n syytä.. kun joskus syytti.
Ei varmaan nuo eron jälkeen otetut, mutta hänhän syytti M:a raha-asioiden sössimisestä paljon aikaisemmin.
Ylipäätään aika matalaotsaista olla täällä tietävinään asiat paremmin, kuin asianomaiset itse. Tai anonyymina syytellä ja vihjailla. Bloggaaja tekee sen omalla nimellään ja kertoo omista asioistaan.
Saataispa Maristakin kuvia blogiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin siis otin lainoja, lähemmäs kynppitonneja ihan muuten vaan? Mä oon elelly satasilla tässä hetken Jun sairaslomalla oon ollu ja kyllä seki on kuule vaan onnistunut kun on ollut pakko :)"Ei taida nuo N:n velat olla M:n syytä.. kun joskus syytti.
Ei varmaan nuo eron jälkeen otetut, mutta hänhän syytti M:a raha-asioiden sössimisestä paljon aikaisemmin.
Ylipäätään aika matalaotsaista olla täällä tietävinään asiat paremmin, kuin asianomaiset itse. Tai anonyymina syytellä ja vihjailla. Bloggaaja tekee sen omalla nimellään ja kertoo omista asioistaan.
Kyseinen bloggaaja on myös monesti jäänyt kiinni räikeistä ristiriidoista teksteissään. Totuus löytyy useimmiten sieltä välimaastosta.
Ohis.