Toiveena vauva-blogi
Täällä oli joitakin kuukausia sitten paljon keskustelua tästä blogista ja sen kirjoittajasta. Viime aikaiset kuulumiset näytti niin hyvältä varsinkin aiempaan verrattuna, että ajattelin aloittaa hyvän mielen ketjun tästä. Minä ainakin tulin hyvälle tuulelle, vaikka viimeisin ahmimis-postaus ei olekaan mitenkään iloinen. Mutta muutoin siellä kirjoittelee aivan kuin toinen ihminen! :)
Kommentit (2566)
Tosiaan, ystävänpäivänähän M ilmoitti haluavansa eron, joskus tämän jälkeen hakemukset on jätetty ja harkinta-aika alkanut. Ilmeisesti harkinta-aika päättynyt joskus elokuun puolella tai syyskuun alusta ja N:n puheista päätellen lopullisia erohakemuksia ei ole käräjäoikeuteen vielä viety.
Nuo velkajutut ihmetyttää kun N pystyi heti eron jälkeen reissaamaan Turkkiin, Ruotsiin ja Israeliin. Eikö yhteiset velat mene erotessa puoliksi vai minkä mukaan ne jaetaan?
Aika mielenkiintoine tuo ylistys täydelliselle elämälleen.
Ainakin siihen nähden että vasta aiempi postaus käsitteli uniongelmia ja fb:ssä soimaa tota exänyxäsotkua.
Vierailija kirjoitti:
Mikä M:n nyksän nimi on?
Mitä teet sillä tiedolla ? Ja eikös N sielä blogissaan ainakin M:n nyksän etunimen kertonut ? Muutenkin N tuntuu kertovan blogissaan kaikki tämän nyksän asiat kuten esimerkiksi työtilanteen niin kai se kohta nimenkin kertoo ja varmaan sotun myös :'D
Eiköhän klinikka päättänyt hoitosuhteen maineensa vuoksi. Yksityinen klinikka haluaa menestyä, tarvitsee maksavia asiakkaita. Eivät halunneet olla tekemisissä tälläisessä typerässä sotkussa, joten nostivat kädet pystyyn... Varsikin, jos joku vielä uhkaillut heitä, jos hoitoja jatketaan.
Ei klinikalla tainnut olla muuta vaihtoehtoa maineensa säilyttämiseksi. Ei siinä muuta syytä ole. Rahalla saa ja hevosella pääsee...
anjuzka kirjoitti:
Eiköhän klinikka päättänyt hoitosuhteen maineensa vuoksi. Yksityinen klinikka haluaa menestyä, tarvitsee maksavia asiakkaita. Eivät halunneet olla tekemisissä tälläisessä typerässä sotkussa, joten nostivat kädet pystyyn... Varsikin, jos joku vielä uhkaillut heitä, jos hoitoja jatketaan.
Ei klinikalla tainnut olla muuta vaihtoehtoa maineensa säilyttämiseksi. Ei siinä muuta syytä ole. Rahalla saa ja hevosella pääsee...
Eikö hoidot kuitenkin jatku tammikuussa? Vaihtanut klinikkaa?
Enkä kyllä usko että varsinaisesti uhkailtu ketään, korkeintaan muistutettu että klinikka rikkoo lakia räikeästi jos tekee hoitoja ihmiselle joka vastikään ottanut useita lääkeyliannostuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärtääkseni suomen laki on sellainen, että pelkästään uhkailua ei lasketa laittomaksi uhkaukseksi vaan jotakin konkreettista täytyy ensin tapahtua ennen kun poliisilla on valtuudet puuttua asiaan.
Oletteko te oikeasti ihan idiootteja? Meinaatte, että pitää tapahtua suunnilleen joku murhayritys ensin, ennen kuin poliisi ottaa TAPPOUHKAUKSEN tosissaan? Ei todellakaan, voin kertoa.
Niin se vaan jossain tapauksissa menee että pelkkä uhkaus ei riitä
Näin se valitettavasti menee. Poliisi reagoi vasta sitten, kun on oikeasti tapahtunut jo jotain.
Kyllä sanallisesta uhkauksesta voi saada syytteen laittomasta uhkauksesta ja joutua käräjille. Tosin netin, puhelin tai vastaavan "välikäden" kautta annettu uhkaus ei aina täytä laittoman uhkauksen kriteerejä yhtä helposti, kuin naamakkain uhkailu. Toisaalta esim. nettiuhkailusta tai tekstiviestillä uhkailusta jää todisteet, mitä naamakkain sanallisesti uhkailusta ei aina jää.
4. lokakuuta kello 16:02 ·
Miten on mahollista, että ainoot ongelmat mun elämässä on nykysin eksän järjestämät?! Vittu eksän jonka kanssa ollaan erottu puol vuotta sitten?
Vissiin kun kerran on naimisiin menty niin toisesta ei pääse eroon koskaan ?!? 😡
Kaduttaa, että oon törmänny siihen ihmiseen. Kaduttaa, että oon joskus ollu rakastunu siihen. Kaduttaa vielä enempi että oon ollu sen kaa naimisissa. Ja eniten kaduttaa että oon halunnu lapsen sen kanssa!
Onneks, siis onneks ei lisäännytty yhessä 👍🏻 Olis lapsella/lapsilla aikamoiset oltavat tässä myrskyssä !
--
Eäh... Mitenköhän nuo lähestymiskieltoasiat todellisuudessa on.
N vannoi ettei jätä M:a rauhaan niin kauhan kun ovat paperilla naimisissa ja nyt ite kirjottaa noin :'D Ja N veti herneen nenään siitä ettei M maksa hänen autoveroaan ja muita maksuja ja sen takia nyt sanoo että M laittaa elämän vieläkin solmuun...
En voi käsittää tuota muijaa.
Kerta toisensa väittää, että on yrittänyt kaikkensa saadakseen lapsen ja vielä "henkensä uhalla", eikä halua jättää mitään kiveä kääntämättä. Mites olisi vaikka sen dokaamisen lopettaminen yrityksen aikana, reilun ylipainon pudottaminen sekä pään hoitaminen siihen kuntoon, että lääkkeet olisivat minimissä tai lopetettu kokonaan. Eikö sen kukaan läheinenkään pysty sanomaan sille tätä?
Tuskinpa sillä on mitään vikaa edes munasoluissa, nämä varsin suuret syyt taitavat vain olla raskautumisen esteenä.
Vierailija kirjoitti:
Kerta toisensa väittää, että on yrittänyt kaikkensa saadakseen lapsen ja vielä "henkensä uhalla", eikä halua jättää mitään kiveä kääntämättä. Mites olisi vaikka sen dokaamisen lopettaminen yrityksen aikana, reilun ylipainon pudottaminen sekä pään hoitaminen siihen kuntoon, että lääkkeet olisivat minimissä tai lopetettu kokonaan. Eikö sen kukaan läheinenkään pysty sanomaan sille tätä?
Tuskinpa sillä on mitään vikaa edes munasoluissa, nämä varsin suuret syyt taitavat vain olla raskautumisen esteenä.
Ei sillä silloin tällöin viihteellä käymisessä mitään vaikutusta raskautumiseen ole. Päinvastoin, on hyvä että tekee muutakin, kuin pohtii raskautumista. On normaalia nuoren naisen elämää käydä viihteellä, bailaamassa, tavata ystäviä, ottaa alkoa jne. Ei alkoholi N:llä näytä ongelma olevan. Mun mielestä on ennemminkin huolestuttavaa juuri se, kun ei uskalleta lapsettomuushoiyojen tai raskautumista yrittäessä edes viinilasia juoda ajatuksella, jos olenkin raskaana, jos se vaikuttaakin kohdun limakalvoon jne... Elää pitää myös hoitojen/yritysten aikana. Mitä rennompi ja mieli rauhallisempi, sen varmempi tulos. Tressaamalla ei saa mitään hyvää aikaan.
Laihduttaminen sen sijaan olisi hyvä asia, painolla kun on vsikutusta raskautumiseen, joillakin.
Tuosta painoasiasta on joskus kysytty, että mikä järki laittaa kymmeniä tuhansia euroja hoitoihin vaikka painoa reilusti liikaa. Vastaus oli suurinpiirtein että ei se laihdutus huonoja munasoluja paranna joten turha vaiva...
Samoin lääkkeistä on sanonut ettei ikinä voi lopettaa lääkkeiden käyttöä, ei edes raskausaikana tai "jäisi lapsi ilman äitiä".
Näin entisenä tahattomasti lapsettomana nousee kyllä paljon kysymyksiä siitä, miten vähän loppujen lopuksi tietää kierrosta yms. mikä vaikuttaa merkittävästi raskautumiseen.
Että vähän taas herää mieleen epäilys, että onko ko. blogi sittenkin itse keksittyä.
Vierailija kirjoitti:
Näin entisenä tahattomasti lapsettomana nousee kyllä paljon kysymyksiä siitä, miten vähän loppujen lopuksi tietää kierrosta yms. mikä vaikuttaa merkittävästi raskautumiseen.
Että vähän taas herää mieleen epäilys, että onko ko. blogi sittenkin itse keksittyä.
Tuskin on. Kun blogin pitäjä oli vielä miehensä kanssa, kävivät Simpukan tilaisuuksissa sun muuta, miehensä taisi jossain olla ihan puhetta tms pitämässä. Heistä on tehty myös lehijuttuja lapsettomuuteensa liittyen. EIköhän nekin ole vielä netistä kaivettavissa.
Se toki voi olla että tuo suhteen päättymisen jälkeinen touhu olisi keksittyä.
Nyt se ihmettelee et miten ihmiset edes tulee raskaaks jos ovistikkuihin ei voi luottaa. :D kai sitä raskaaks voi tulla vaikka ei uittais niitä ovistikkuja ollenkaan ikinä :D N:lla vissii joku vääristyny maailmankuva siitä että kaikki, jotka yrittää lasta, tekee sen yhtä pakkomielteisesti kun hän itse...
Anjuzka kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sillä silloin tällöin viihteellä käymisessä mitään vaikutusta raskautumiseen ole. Päinvastoin, on hyvä että tekee muutakin, kuin pohtii raskautumista. On normaalia nuoren naisen elämää käydä viihteellä, bailaamassa, tavata ystäviä, ottaa alkoa jne. Ei alkoholi N:llä näytä ongelma olevan. Mun mielestä on ennemminkin huolestuttavaa juuri se, kun ei uskalleta lapsettomuushoiyojen tai raskautumista yrittäessä edes viinilasia juoda ajatuksella, jos olenkin raskaana, jos se vaikuttaakin kohdun limakalvoon jne... Elää pitää myös hoitojen/yritysten aikana. Mitä rennompi ja mieli rauhallisempi, sen varmempi tulos. Tressaamalla ei saa mitään hyvää aikaan.
Laihduttaminen sen sijaan olisi hyvä asia, painolla kun on vsikutusta raskautumiseen, joillakin.
Alkoholin käyttöä hoitojen AIKANA lähinnä ihmettelen. Eikö siihen ne tuhannet eurot mene aivan hukkaan, kun siitä runsaasta alkoholin käytöstä on todellakin haittaa? Varsinkin kun muidun asenne oli vielä miehen kanssa yhdessä ollessa HOITOJEN AIKANA "lähden tästä laivalle bilettämään ja vetämään perseet, en mä kuitenkaan ole raskaana :DDD".
Toki hoitojen välissä saa elää, mutta tuollainen raskauden yrittäminen on mielestäni todella epäkypsää. On sitä muitakin tapoja rentoutua kuin vetää pää täyteen viinaa ja lääkkeitä. Ja onhan tuo edelleen vahvasti ristiriidassa sen takia, että on "tehnyt kaikkensa".
Vierailija kirjoitti:
Nyt se ihmettelee et miten ihmiset edes tulee raskaaks jos ovistikkuihin ei voi luottaa. :D kai sitä raskaaks voi tulla vaikka ei uittais niitä ovistikkuja ollenkaan ikinä :D N:lla vissii joku vääristyny maailmankuva siitä että kaikki, jotka yrittää lasta, tekee sen yhtä pakkomielteisesti kun hän itse...
Niiden käyttö on suositeltavaa jos raskaus ei ota alkaakseen.
Mutta sitten taas, itse tulin raskaaksi 2,5 -vuoden lapsettomuuden jälkeen kun vittuunnuin tikkuihin niiden näyttäessä mitä sattuu.
Joku ketjussa ihmetteli ettei opiskelijakaan voi kotona koko päivää olla. Voi, on paljonkin monimuoto-opiskeluvaihtoehtoja. Itse opiskelin amk-tutkinnon jossa suurin osa opiskelusta oli etähommaa. Koulussa lähiopetusta vain 3 päivää kuukaudessa. Muun ajan tein tehtäviä, verkkokursseja ym kotona.
Vierailija kirjoitti:
Joku ketjussa ihmetteli ettei opiskelijakaan voi kotona koko päivää olla. Voi, on paljonkin monimuoto-opiskeluvaihtoehtoja. Itse opiskelin amk-tutkinnon jossa suurin osa opiskelusta oli etähommaa. Koulussa lähiopetusta vain 3 päivää kuukaudessa. Muun ajan tein tehtäviä, verkkokursseja ym kotona.
Ja tässä tapauksessa kyse oli siitä että opiskelu ei ollut vielä alkanut.
Toisaalta olis hyvä että tulis julkisesti näkyviin kuva missä on esim päätös lähestymiskiellosta (sen verran sensuroituna että ei näy sotut tai esim nykyisen/nykyisen lapsen nimet.
Loppuis ainakin "tää sano-se sano" pyöritys. Menee niin ristiin nää jutut nyt.
Joku mainitsi että mitä ihmeen selvittämistä noilla on vielä keskenään, avioerossa on ehkä vielä harkinta-aika kesken tai just päättynyt eli sen eron lopullistaminen, mahdollisesti vielä jotain osituksia, velkojen jakoa...