Toiveena vauva-blogi
Täällä oli joitakin kuukausia sitten paljon keskustelua tästä blogista ja sen kirjoittajasta. Viime aikaiset kuulumiset näytti niin hyvältä varsinkin aiempaan verrattuna, että ajattelin aloittaa hyvän mielen ketjun tästä. Minä ainakin tulin hyvälle tuulelle, vaikka viimeisin ahmimis-postaus ei olekaan mitenkään iloinen. Mutta muutoin siellä kirjoittelee aivan kuin toinen ihminen! :)
Kommentit (2566)
Miten muuten tapasitte M:n kanssa? Olitko se joka yhdessä ketjussa silloin kevättalvella suunnitteli laittavansa ko. miehelle viestiä? :D itse asiassa muistan muutamankin mamman tällaista suunnitelleen, onkohan ollut miehellä somet täynnä treffikutsuja 😄
Vierailija kirjoitti:
Miten muuten tapasitte M:n kanssa? Olitko se joka yhdessä ketjussa silloin kevättalvella suunnitteli laittavansa ko. miehelle viestiä? :D itse asiassa muistan muutamankin mamman tällaista suunnitelleen, onkohan ollut miehellä somet täynnä treffikutsuja 😄
Ihan muissa merkeissä ollaan tavattu, en edes tiennyt koko blogista kun Mikon tapasin :D
Omnom kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan muissa merkeissä ollaan tavattu, en edes tiennyt koko blogista kun Mikon tapasin :D
Ok, no mutta hyvää jatkoa teille :)
Nyt on viimeisimmän postauksen kommenteissa M haukuttu perinjuurin...
"Toiveena vauva-blogi"
No perusta vauva-blogi, jos niin kauheasti toivot. Eikö sellaisia muka jo ole?
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin en ihan usko että "maailman ihanin paras mies" olikin pettäjä lähes koko avioliiton ajan... Ennemmin kuvittelisin että N laskee pettämiseksi kaikki illanvietot ja viestinvaihtelut muiden naisten kanssa. En muutenkaan ymmärrä tuollaista exän solvaamista.
M tässä voitti kun pääsi tuosta tapauksesta eroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin en ihan usko että "maailman ihanin paras mies" olikin pettäjä lähes koko avioliiton ajan... Ennemmin kuvittelisin että N laskee pettämiseksi kaikki illanvietot ja viestinvaihtelut muiden naisten kanssa. En muutenkaan ymmärrä tuollaista exän solvaamista.
M tässä voitti kun pääsi tuosta tapauksesta eroon.
Eron nettijälkipyykit on muutenkin niin tympeää ja vaivaannuttavaa luettavaa. Oli väittämät totta tai ei, niin ei kuuluisi netissä huudella.
Olipas puistattavaa luettavaa tuo uusin postaus. Noin epävakaa ja jopa väkivaltainen (blogissa olleet riehumiset ja "ei ollut paljosta kiinni etten olisi käynyt kurkkuun kiinni" yms) ihminen hoitamassa yksinään muutaman viikon ikäisiä kaksosvauvoja.
Outo juttu tuo, jos on noinkin mittava hedelmöityshoitohistoria takana, eikä endometrioosia ole tutkittu.
Tuollaiset kuukautiskivut eivät ole normaalit. Miksi lääkärit eivät ole kiinnittäneet niihin huomiota.
Minusta vähän vaikuttaa siltä ettei Noora taida oikein ymmärtää kuinka rankkaa kahden vauvan hoitaminen on...... Elää kuin jossain mielikuvitus maailmassa!
Vierailija kirjoitti:
Minusta vähän vaikuttaa siltä ettei Noora taida oikein ymmärtää kuinka rankkaa kahden vauvan hoitaminen on...... Elää kuin jossain mielikuvitus maailmassa!
Etenkin tuo loppuosa "kyllähän kaikki tietää että sitä univelkaa kertyy vauvan kanssa ;)" tms.
Juu kyllähän sen tietää, kokemuksena sitten ihan eri juttu. Voisihan sitä tietty ilman lastakin kokeilla vetää sen 3-4kk tunnin-kolmen pätkissä, niin että unta tulee päivän yhteensä ehkä ~5h.
Sen jälkeen voidaan keskustella enemmän tästä univelan tiedostamisesta.
Voitteko kuvitella jos saisi kaksoset! Muakin vähän hirvittäisi, vaikka aviomies kotoa löytyykin eikä ole mt-ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etenkin tuo loppuosa "kyllähän kaikki tietää että sitä univelkaa kertyy vauvan kanssa ;)" tms.
Juu kyllähän sen tietää, kokemuksena sitten ihan eri juttu. Voisihan sitä tietty ilman lastakin kokeilla vetää sen 3-4kk tunnin-kolmen pätkissä, niin että unta tulee päivän yhteensä ehkä ~5h.
Sen jälkeen voidaan keskustella enemmän tästä univelan tiedostamisesta.
Ja se että univelan lisäksi itse ainakin huomasin kaikista uuvuttavammaksi sen että pitää olla koko ajan 100% läsnä ja täytyy heti toimia jos lapsella on esimerkiksi nälkä, koita nyt siinä sitten olla skarppina 24/7 kun ei oo yli vuoteen saanu nukuttua kunnon yöunia tai juoda sitä aamukahvia rauhassa.
Ja (okei voi tuupata hoitoon) se heräily kun voi jatkua vaikka kolme vuotiaaksi asti.. Jokainen kokee myös nuo vähät unet eri tavalla, mun kaveri oli puolikuollut ja mulla ei tunnu vajaa 2vn kanssa juuri missään kun nukkuu perhepedissä ja löydettyään mut jatkaa uniaan. Jestas jos pitäisi nousta sängystä lämmittämään jotain korviketta niin vois olla ollu toinen väsymystila.
Samoin vauvoilla on eri temperamentit, jos sulla on kaksoset joilla koliikki ja vielä suuritarpeiset jotka haluu olla vaan sylissä ja muun ajan karjuu, toinen kun nukahtaa yöllä ni toinen herää yms.
Mulla on suht suurtarpeinen lapsi joka siis mieluiten on lähellä, onneksi ei ole hänellä kaksosta, saattaisi loppua sylistä tila (tai ainakin olis massiivinen haba 😂)
Vierailija kirjoitti:
Ja (okei voi tuupata hoitoon) se heräily kun voi jatkua vaikka kolme vuotiaaksi asti.. Jokainen kokee myös nuo vähät unet eri tavalla, mun kaveri oli puolikuollut ja mulla ei tunnu vajaa 2vn kanssa juuri missään kun nukkuu perhepedissä ja löydettyään mut jatkaa uniaan. Jestas jos pitäisi nousta sängystä lämmittämään jotain korviketta niin vois olla ollu toinen väsymystila.
Samoin vauvoilla on eri temperamentit, jos sulla on kaksoset joilla koliikki ja vielä suuritarpeiset jotka haluu olla vaan sylissä ja muun ajan karjuu, toinen kun nukahtaa yöllä ni toinen herää yms.
Mulla on suht suurtarpeinen lapsi joka siis mieluiten on lähellä, onneksi ei ole hänellä kaksosta, saattaisi loppua sylistä tila (tai ainakin olis massiivinen haba 😂)
Ja faktahan on että kyllähän nuo asiat voi käydä mielessä etukäteen, mutta kokemuksena niitä ei kukaan lapseton voi sanoa tietävänsä täysin. Oma lapsi ja se vastuu hänestä on ihan eri luokkaa kuin hoitolapset.
Itselläni blogissa on ihmetyttänyt se asenne, kun vaikeasta vauva-ajasta puhutaan. Jossain postauksessa kommenteissa bloggaaja sanoikin, että on varautunut täysin kaikkeen ja "eikö oikeesti muut mieti tällasia etukäteen??".
Tuskinpa niitä vauva-ajan ongelmia kenellekään tulisi, jos ihan vaan varautumalla saa ongelmakohdat estettyä.
Se on ihan eri asia tietää, että jokin on raskasta kuin elää siinä raskaassa tilanteessa. Noin huonosti vastoinkäymisiin reagoivana ihmisenä epäilen Nooran pimahtavan jo ensimmäisen viikon aikana kotona kun mikään ei tunnu siltä kun on kuvitellut.
Aina puhutaan vaan vauva-ajan väsymyksestä. Itsellä ainakin se vielä sujui, vauva oli niin valloittava ja "helppo". 2-vuotiaan kanssa tilanne onkin toinen. Pitää jaksaa lapsen uhma päivisin ja käydä töissä. Olla lapselle se turvallinen aikuinen, vaikka väsyttää ihan kauheesti. Raskasta on!
Heh. Nyt se ei tiedä kui ovulaatio toimii. Niin tietämätön ja noinkin pitkään yrittäny raskautua.
Ymmärrän. Jos pitää tämä juttu paikkansa niin voimia, itse olisin varmaan ihan hysteerinen jos joku uhkailisi pientä poikaani 😞
Toivon tietty myös ettei joku nyt vaan provoile kun ei olisi ihan uutta tällä palstalla 😐