Millä juomalla joitte ensikänninne & pystyttekö juomaan sitä juomaa nykyään?
Itsellä oli Pink Cat, sellainen äitelän imelä litku. Pullo tyhjeni tunnin sisällä ja oksennus lensi sen jälkeen seuraavat pari tuntia ja seuraavana aamuna uudestaan.
En todellakaan pystyisi juomaan sitä enää :D (en tiedä edes myydäänkö sitä enää)
Kommentit (61)
Red cat 10 vuotta sitten. Oksensin monta tuntia, sammuin ja en pystynyt heräämään vaikka "yritin". Ihan kamalaa, sen siihen litkuun koskenut. Yök, ajatuskin oksettaa. :D
Taisi olla omppu viiniä ja lonkeroa tuli juotua. Lonkeroa juon vieläkin silloin tällöin. Omppu viiniä en ole juonut vuosikymmeniin.
Ihan ensimmäisen kännin vedin kaljalla (karjala) ja leijonalla(spriten kanssa). Olin n. 13 vuotias, enää ei maistu kumpikaan, eikä oikeastaan tule juotua enää humalaan asti. Tai oikeastaan melkein ollenkaan. Nykyään siis 27 :)
80 % viina ja Jaffa, yksi lasi riitti koko yöhön pää pöntössä. Miedommat kirkkaat menee drinkeissä, Jaffa ei maistu vieläkään :x
Mandariinivodkaa (?). Melkein pullollinen meni, kotimatka kesti pihakeinusta yläkertaan useamman tunnin kun nukahtelin välillä...! Jälkeenpäin ajateltuna kyllä hirvittää. Olin silloin 16-vuotias muistaakseni. 17-vuotiaana toiset överit Spriteen sekoitetulla Green Catillä.
Ei tulisi mieleen kokeilla kumpaakaan enää, nykyään juon ehkä siiderin kerran kuussa jos sitäkään. :)
Vedin ekat kännit vasta täysi-ikäisenä. Juoma oli upciderin joku kesäversio, jonka maussa oli persikkaa ja jotain muuta muistaakseni. Samana iltana tais matkassa olla Oton verigreippilonkeroa. Kyseistä siideriä ei valmisteta enää, mutta tuskin sitä joisinkaan. Verigreippilonkeroa taas voisin juoda, sehän tuli takaisin markkinoillekkin hetkeksi tossa "muutama" vuosi sitten. Nykyään oon siirtynyt kuiviin omenasiidereihin ja viineihin, ei noi makeat juotavat enää oo mun juttu. Toki nostalgiamielessä voisin tuota Upcideriäkin maistaa :D
Eka känni itse tehdyllä kiljulla. En ole valmistellut sitten sen koomin kun tulin täysi-ikäiseksi.
Suomiviinalla. Piti juoda pullo puokkiin kaverin kanssa mutta minäpä vedin 3/4 eikä ollut edes darra. Kivaa oli
Alkoholittomalla siiderillä :D Olin niin fiiliksissä kaverin kanssa koskenrannassa 13-vuotiaana vappuna etten edes tajunnut että siinä ei ole alkoholia. Sitten "huojuimme" kun olimme niin humalassa. Isoveli perkele - juomien hakija siis - sai hyvät naurut. Halusi varmistaa ettei minulle satu mitään ja näin jälkeenpäin, kiitos veli tästä. Olin olevinani niin pikkuvanhaa ja aikuista että olisin hyvin voinut hiprakassa lähteä ties kenen mukaan.
Kiljulla. En todella pysty vaikka vastaan tulisikin. T: ysärinuori
Viskillä, jonka huuhtelin alas kossu+appelsiinimehu -sekoituksella. Pystyisin juomaan edelleen. Nuo olivat sellaiset ensimmäiset kunnon kännit, sitä ennen olin lipitellyt jossain laivalla sinisiä enkeleitä ja Ville vallattomia, yh. Ne eivät enää menisi alas.
Vierailija kirjoitti:
Viskillä, jonka huuhtelin alas kossu+appelsiinimehu -sekoituksella. Pystyisin juomaan edelleen. Nuo olivat sellaiset ensimmäiset kunnon kännit, sitä ennen olin lipitellyt jossain laivalla sinisiä enkeleitä ja Ville vallattomia, yh. Ne eivät enää menisi alas.
Tarkennuksena, että pystyisin juomaan viskiä ja kossu-appelsiinimehua erikseen, mutta tuon peräkkäin juomisen jättäisin kyllä välistä.
Mangoviinillä, hyi hitto. Se krapula opetti niin että olen viimeisen 20 vuotta osannut lopettaa juomisen siinä kohtaa iltaa, ettei tule krapulaa. Oksensin, vapisin, itkin, yskin verta, oksensin lisää vaikka maha oli aivan tyhjä. vesikin tuli ylös. Ehkä 5 tuntia tätä, otin unilääkkeen ja puoli siideriä, nukuin 16 tuntia. Herätessäni join varmaan 2,5 litraa vettä. Nykyään jos alkossa näenkin sen pullon, meinaa nousta oksennus kurkkuun :D Tekee itseasiassa pahaa kirjoittaakin tätä.
Kaksi tölkkiä Smirnoff Icea ja ihan olematon liraus persikkakossua. Jälkimmäistä en ole sittemmin edes maistanut, ja "Smirre" menee vain äärimmäisessä hätätapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Minttusuklaa joskus 80-luvulla. Tuota juomaa ei taida enään olla?
Minttusuklaa oli siitä hyvää, että se maistu minttusuklaalle vielä oksentaessakin :-D
Maun puolesta voisin varmaan vieläkin ottaa, mutta alkoholin takia en.
Bacardia ja kokista 16-vuotiaana Englannissa kielikurssilla. Maistuu edelleen, harvoin kyllä tulee juotua ;)
En muista mikä oli eka mutta teininä aika usein gin Lemon! Never again!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minttusuklaa joskus 80-luvulla. Tuota juomaa ei taida enään olla?
Minttusuklaa oli siitä hyvää, että se maistu minttusuklaalle vielä oksentaessakin :-D
Maun puolesta voisin varmaan vieläkin ottaa, mutta alkoholin takia en.
Voi yäk :D joskus oksensin jäätelöä joka oli ylös tullessa vielä viileetä :(
Kotiviini. Olin jotain viisi vuotta. Mummoni erehtyi luulemaan limsaksi ja tarjosi.