Susiruma asunto
Etsitään perheelle uutta kotia. Käytiin esittelyssä eilen ja törmättiin ihan karmeaan rivitalorötisköön näytöllä. No ok siel oli keittiö ja pesutilat rempattu, mutta muuten se oli sellasessa räjähtäneen 80-luvun kuosissa sisältä tapetteineen ja muovimattoineen. Uskomaton pyyntihinta vielä paikasta, joka joutuisi heti remonttiin ja jossa ei voisi rempan aikana asua. Uskaltaisko laittaa linkin tänne, mitä luulette. Meni yks toinen näyttö sillä aikaa, kun tuhlattiin aikaa röttelöön. Ulkoisesti oli lupaava ja palvelut lähellä. Netissä oli kuvat vain rempatuista huoneista. Olis pitänyt tajuta.
Kommentit (8)
No mutta. Tärkeintä on sijainti. Asunnon voi aina rempata mieleisekseen, ja ostotarjouksen ei todellakaan pidä olla sama kuin pyyntihinnan.
Vierailija kirjoitti:
Jos keittiö ja pesutilat on hyvät niin kohdehan on mahtava. Itse saa remontoida ja pintaremomtin aikana voi asua siellä. Huone kerrallaan remonttiin.
Ei voi asua siellä remontoidessa. Missä asut, kun kaikki lattiat pitää ottaa auki ja seinät kaapia puhtaiksi? Eihän siinä pölyssä ole edes terveellistä olla, vaikka jonkun nurkan pitäiskin itellään. Siel oli muovimatot lattioissa. Ne on liimattu kiinni ja ne liimajämät pitää hioa pois. Miten sä asut siellä "huone kerrallaan silloin"?
Eikä siinä mitään. Asuntoja on kaikenlaisia, mut se hinta oli kyllä niin yläkanttiin paikasta, jonka joutuu sisältä purkaan kokonaan. Mun isä sentään vielä osaa auttaa rempassa, ettei tarvii kaikkee ostaa ulkopuoliselta firmalta, mut sekin sanoi, et älkää koskeko tähän. Taloyhtiös oli alkuperäset putket jostain sielt 80-luvulta ja muutkin huollot tuntui jääneen väliin.
No jos taloyhtiön rempat on tekemättä ja korjaussuunnitelmaakaan niihin ei ole, niin sitten en kyllä kahta kertaa edes harkitsisi. Itse ostin jokunen vuosi sitten rivaripätkän, johon tehtiin täydellinen pintaremontti, kaikki pinnat uusiksi paitsi alakerran parketti vain hiottiin ja keittiötä vähän stailattiin. Sauna/ kph:ssa maalattiin seiniä. Muuten kaikki uusiksi. Myytin asunto 2v myöhemmin hinnalla, joka maksoi kämpän, remontin ja asuttiin se 2v ilmaiseksi + 10% voitto. Että kyllä mun mielestä kannatti. Rempan aika asuttiin edellisessä kämpässä.
Vierailija kirjoitti:
Etsitään perheelle uutta kotia. Käytiin esittelyssä eilen ja törmättiin ihan karmeaan rivitalorötisköön näytöllä. No ok siel oli keittiö ja pesutilat rempattu, mutta muuten se oli sellasessa räjähtäneen 80-luvun kuosissa sisältä tapetteineen ja muovimattoineen. Uskomaton pyyntihinta vielä paikasta, joka joutuisi heti remonttiin ja jossa ei voisi rempan aikana asua. Uskaltaisko laittaa linkin tänne, mitä luulette. Meni yks toinen näyttö sillä aikaa, kun tuhlattiin aikaa röttelöön. Ulkoisesti oli lupaava ja palvelut lähellä. Netissä oli kuvat vain rempatuista huoneista. Olis pitänyt tajuta.
Kalliit remontit oli tehty, mutta sinä et nähnyt väärän väristen tapettien lisäksi asunnon potentiaalia ja syytä asunnon hintaan. Sijainti on ensimmäinen ja olennaisin asunnon valintakriteeri, tapetit ovat niitä viimeisiä asioita, niiden jälkeen tulee oikeastaan vain irtokalusteet, jotka myyjä vie onneksi mennessään (osa ei näe edes niiden ohi itse asuntoa).
Vierailija kirjoitti:
No jos taloyhtiön rempat on tekemättä ja korjaussuunnitelmaakaan niihin ei ole, niin sitten en kyllä kahta kertaa edes harkitsisi. Itse ostin jokunen vuosi sitten rivaripätkän, johon tehtiin täydellinen pintaremontti, kaikki pinnat uusiksi paitsi alakerran parketti vain hiottiin ja keittiötä vähän stailattiin. Sauna/ kph:ssa maalattiin seiniä. Muuten kaikki uusiksi. Myytin asunto 2v myöhemmin hinnalla, joka maksoi kämpän, remontin ja asuttiin se 2v ilmaiseksi + 10% voitto. Että kyllä mun mielestä kannatti. Rempan aika asuttiin edellisessä kämpässä.
Oliskin noin kuin teillä. Tää vaan ei ollut. Mun alkuperänen tarkotus oli varottaa tästä ansasta, mut kai ihmiset osaa itsekin katsoo ja varoo. Ei mulla muuta tähän juttuun.
Kerran olin korjaamassa yhtä tuollaista muovimatto lattiassa rivitaloa. Se oli kaksikerroksinen, missä alakerrassa oli semmoinen matkalaukun kokoinen pieni vessa. Myyntiä varten sitten piti remontoida, kun pienen vessan lattiassa oli outo kohouma siinä muovimatossa. Irrotin sen maton ja paljaasta betonilattiasta paljastui viemäriputken rikkouma ihan lattian pinnasta. miten oli sekin siihen hutaistu.
Omistaja oli sitä mieltä, että paikataan vähän putken pintaa ja pannaan pinnoitteet päälle. Onneksi siihen aikaan oli paljon töitä, joten en suostunut mihinkään ryssänkorjaukseen. En tiedä, miten sille lattialle sittemmin kävi, mutta kyllähän väkisin tuli koko talon laadusta hiukkasen huono käsitys, kun viemäriputkikin kulki lattianpinnassa.
Jos keittiö ja pesutilat on hyvät niin kohdehan on mahtava. Itse saa remontoida ja pintaremomtin aikana voi asua siellä. Huone kerrallaan remonttiin.