Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies haluaa olla lomalla kotona, minä (kotiäiti) haluan ehdottomasti lomailla missä tahansa muualla kuin kotona.

Vierailija
02.05.2016 |

Mies matkustelee paljon työnsä puolesta ja rentoutuu parhaimmin kotona. Minä taas olen kolmen lapsen kanssa kotona kotiäitinä 24/7 ja koti on minulle henkisesti työpaikka, jossa ei vapaa-aikaa ole. Kotona on koko ajan joku kotityö mielessä ja arki on lähes samanlaista arkena ja viikonloppuisin, myös kesällä.

Ymmärrän erittäin hyvin mieheni kannan ja hän minun, mutta me ei oikein päästä tästä yhteisymmärrykseen. Olisi varaa olla vaikka koko loma ulkomailla (joka olisi mun unelma!) ja mies ei taas jaksaisi lähteä ollenkaan mihinkään lomalla.

Onko jollain muulla ollut tällaista ongelmaa ja miten te olette sen selvittäneet? Lomaa on 4 viikkoa (siis miehelläni, minähän olen "lomalla" koko ajan..).

Itse ehdotin, että lähdettäisiin kahdeksi viikoksi lomalle ulkomaille, jolloin minulla olisi 2 viikkoa minun mielestäni lomaa ja miehelläni olisi kotona 2 viikkoa hänen lomaansa. Mies on vaan tosi nihkeänä lähtemään yhtään mihinkään, koska jotenkin ajatuksissa hänellä olisi koko vuoden työrupeaman jälkeen "vain" 2 viikkoa lomaa ja siellä ulkomailla olisi taas sellainen epärento olo, että taas pitää nukkua jossain hotellissa, eikä omassa sängyssä.

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies jää kotiin ja sinä lähdet reissuun joko yksin tai kaverin kanssa.

Vierailija
2/55 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli vähän samanlaista 10 vuotta sitten, kun olin kotona. Minua rassasi se kotona oleminen paljon ja joka ikinen kauppareissu ilman lapsia tuntui minilomalta. 

Me tehtiin yleensä viikon ulkomaanreissu ja loppuaika oltiin kotona. Edelleenkin, vaikka olen jo työelämässä, haluaisin lähteä suoraan lentokentälle viimeisenä työpäivänäni ja palata viimeisenä lomapäivän iltana takaisin kotiin. Miehelle kotona oleminen on tosi tärkeää. Nykyään ollaan ehkä pari viikkoa ulkomailla ja pari kotona. Väliin on mahtunut kesiä, jolloin ollaan oltu koko loma Suomessa tai koko loma ulkomailla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpä jos sinä lähisit ihan yksin ulkomaille vaikkapa viikoksi? Mies saisi sitten vastata kotiarjesta ja ymmärtäisi sen jälkeen sinuakin hieman paremmin?

Vierailija
4/55 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies jää kotiin ja sinä lähdet reissuun joko yksin tai kaverin kanssa.

Ulkomaille tai ylipäätään kotoa pois pääseminen ei ole kuitenkaan yhtä tärkeää kuin oman perheen kanssa oleminen. 

ap

Vierailija
5/55 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene viikoksi hotelliin ulkomaille, jätä mies lapsien kanssa kotiin "lomailemaan".

Vierailija
6/55 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin.

Vierailija
7/55 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäpä jos sinä lähisit ihan yksin ulkomaille vaikkapa viikoksi? Mies saisi sitten vastata kotiarjesta ja ymmärtäisi sen jälkeen sinuakin hieman paremmin?

Tämä on harkinnassa, vaikka enemmän arvostankin perheen yhteistä aikaa kuin omaa ulkomaanlomaa. Mutta tämä on yksi vaihtoehdoista.

ap

Vierailija
8/55 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko yhteistä lomaa all inclusivessa, sinulle oma viikonloppu tai koko viikko kavereiden kanssa tai ihan itseksesi, mies vastuussa lapsista. Mies saisi olla kotona kolme viikkoa, ja vähintään puolet lomastaan olla siellä koko perheen kanssa, sen lisäksi vielä laatuaikaa lastensa kanssa.

Vierailija
9/55 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä sun täytyy ehdottomasti päästä kotoa pois!Mun mielestä toi 2 viikkoa kotona ja 2 vkoa reissussa kuulostaa reilulta.Molempien kuuluu joustaa. Ja eihän sitä tarvii hotelliin mennä,vaan voisitte vuokrata vaikka jonkun lomahuoneiston tai talon,niin on kodikkaampi fiilis.

Vierailija
10/55 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin kunnioitat miehesi toivetta. Hän kuitenkin elättää koko perheenne työllään. N35

Vierailija
11/55 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökille

Vierailija
12/55 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtekää omatoimimatkalle. Vuokratkaa joku talo niin voitte olla rennommin (pienten lasten kanssa hotellilomat on vähän ankeita kun ei voi tehdä mitään kun lapset illalla nukkuu). On oma keittiö ja vaikka uima-allas jos niin haluatte mutta myös uusi ympäristö eikä niitä siivottavia kaappeja silmissä.

Vierailija
13/55 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on AINA ollut samanlainen "kiista". On ollut siitä lähtien, kun oltiin lapseton pariskunta ja jatkunut pikkulapsivaiheen yli tähän hetkeen, kun lapset ovat teini-ikäisiä. Minä haluaisin lähteä välittömästi ensimmäisellä mahdollisella lentokoneella ulkomaille heti viimeisen työpäivän jälkeen ja palaisin mieluiten kotiin niin, että menisin suoraan lentokentältä takaisin töihin. Ja mies taas haluaisi olla kotona.

Me ratkaistiin viiden vuoden tappelemisen jälkeen asia niin, että parittomina vuosina ollaan Suomessa koko loma ja parillisina ulkomailla koko yhteinen loma. Eikä valittaa saa! 

Meillä toimii.

Vierailija
14/55 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehdota miehelle että viikko ulkomailla ja loppu loma sitten kotoa käsin.

Kotoa käsin voisitte sitten käydä uimassa, ravintolassa jne niiden kolmen viikon aikana aina välillä. Joko koko porukalla tai vaikka välillä sinä lasten kanssa jne.

Itse rakastan kotona oloa vaikka olenkin työttömänä koko ajan kotona. Mutta kaikista parasta se on silloin kun käydään perheenä syömässä ulkona ravintolassa (ei kokkaamista eikä tiskaamista) ja sitten tullaan kotiin nauttimaan. 

Vierailija
15/55 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette kotona miehen loman koko perheenä. Jos mies suostuu viikon tai kahden matkalle, menette.

Sinä menet miehen töissäoloaikana lomalle lasten ja vaikka kummin kanssa ja nautit maisemanvaihdoksesta ja mies saa rentoutua illat tyhässä kodissa. 

Vierailija
16/55 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komento takaisin :)

Eilisen tappelemisen jälkeen nyt mieheltä tulikin töistä tekstiviesti, että varataan vaab kahden viikon loma ulkomaille ja ollaan kaksi Suomessa, niin kumpikin saa lomailla.

Näin siis mennään ainakin tänä kesänä :)

<3

ap

Vierailija
17/55 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota oma lomamatka viikoksi tai kahdeksi niin, että mies on kotona lasten kanssa. Kyllä se niiden kanssa pärjää ja on tärkeää lapsille saada viettää aikaa tiiviisti isän kanssa, varsinkin kun hän on arjessa niin vähän kotona. Win-win.

Vierailija
18/55 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli ihan sama, kun olin nuorimman kanssa kotona 3 vuotta ja mies teki tuolloin matkatöitä. Ratkaisimme homman niin, että lomailimme osan lomasta reissussa ja osan ihan mökillä ja kotona. Mun mielestä se ei ollut ratkaisu, että olisimme lomailleet eripaikoissa. Halusimme viettää lomat yhdessä juuri siksi, että mies oli niin paljon arkena pois kotoa.

Vierailija
19/55 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan oleta miehen maksavan lomailusi

Vierailija
20/55 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli ihan sama, kun olin nuorimman kanssa kotona 3 vuotta ja mies teki tuolloin matkatöitä. Ratkaisimme homman niin, että lomailimme osan lomasta reissussa ja osan ihan mökillä ja kotona. Mun mielestä se ei ollut ratkaisu, että olisimme lomailleet eripaikoissa. Halusimme viettää lomat yhdessä juuri siksi, että mies oli niin paljon arkena pois kotoa.

No ei kai kukaan asiallinen vaimo lähtisi itse yksin lomalle miehen loman aikana vaan miehen töiden aikaan, jos lomalle on pakko päästä eikä mies lähde. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi