Naiset, mitä ajattelisitte miehestä, joka suhtautuu teihin "ihmisenä"?
Siis sellainen mies, joka sanoo olevansa "feministi", kannattas ehdotonta tasa-arvoa parisuhteessa, eikä halua nähdä kumppanissaan naista vaan "ihmisen". Ei koskaan maksa mitään deitti tms juttuja, ei osta hemmottelulahjoja, ei kehu kauniiksi tai seksikkääksi. Ei tee mitään juttuja naisen puolesta koska ne olisivat "miesten juttuja" vaan haluaa jakaa kaikki työt "tasan". Pystyisittekö olemaan suhteessa tällaisen miehen kanssa.
Kommentit (44)
- No tuohan on mun mieheni.
Välillä tuntuu, että olemme enemmänkin liikekumppaneita, kämppiksiä yms. kuin rakastavainen pariskunta..
Meillä on häät heinäkuussa, mutta olen alkanut miettimään niitä uudelleen. - Pieni ripaus romantiikkaa edes joskus olisi mukavaa. Tämä ei myöskään tarkoita sitä, että huomioiminen tapahtuisi vain miehen puolelta.
Kaiken maailman hääohjelmien katseleminen on saanut minut todellakin epäilemään meidän suhdettamme. Joskus olisi hienoa, että toinen kokisi hellyyttä minua kohtaan ja "saisin" huomiota enemmän naisena tai edes ihmisenä..
Tällä hetkellä olen todella pettynyt meidän suhteeseemme. Mitä tässä sitten tekisi..
Vierailija kirjoitti:
- No tuohan on mun mieheni.
Välillä tuntuu, että olemme enemmänkin liikekumppaneita, kämppiksiä yms. kuin rakastavainen pariskunta..
Meillä on häät heinäkuussa, mutta olen alkanut miettimään niitä uudelleen. - Pieni ripaus romantiikkaa edes joskus olisi mukavaa. Tämä ei myöskään tarkoita sitä, että huomioiminen tapahtuisi vain miehen puolelta.
Kaiken maailman hääohjelmien katseleminen on saanut minut todellakin epäilemään meidän suhdettamme. Joskus olisi hienoa, että toinen kokisi hellyyttä minua kohtaan ja "saisin" huomiota enemmän naisena tai edes ihmisenä..
Tällä hetkellä olen todella pettynyt meidän suhteeseemme. Mitä tässä sitten tekisi..
Aloituksessahan on kyse siitä, että kumppaniin suhtauduttaisiin kuin ventovieraaseen ja sitä markkinoidaan "ihmisenä pitämisenä". Koska ihmisiin suhtaudutaan niin kovin eri tavalla (rakastettu, paras kaveri, työkaveri, naapuri, ventovieras bussipysäkillä, veroviraston virkailija, kaupan kassa) poistamalla kaikki ihmisen asemaan liittyvä erikoiskohtelu saadaan juuri aloittaajan kuvailema täysin keinotekoisen yleinen suhtautumistapa. En näe järjen hiventä siinä, että kukaan niin tekisi. Miksi vaikka sitä parasta kaveria pitäisi kohdella kuin vierasta kassamyyjää? Jos joku niin tekee, kyseessä taitaa olla jokin persoonallisuushäiriö. Ja kun tällä palstalla joku ehdottaa että mies kohtelisi naista niin, kyseessä on meministiprovo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap ei ymmärrä mitä tarkoitetaan ihmisenä pitämisenä. Se on sitä ettei puhu naisista panoreikinä tai spermaämpäreinä tai pillutelineinä. Nainen ei ole vain pillu vaan toinen ihminen, jolla on muitakin ominaisuuksia kuin pillu. Tämä aspekti jää palstan miesasiamiesten jutuista tavanomaisesti puuttumaan. Jutut kiertää esim. sen ympärillä että montako melaa siellä pillussa on käynyt jne.
Miksi mies ei saisi olla kiinnostunut pillusta?
Saahan mies olla kiinnostunut pillustaKIN.
Mutta jos se on elämän tärkein asia, kaiken ajattelun ja toiminnan lähtökohta ja päämäärä, jatkuvan kyttäämisen, vahtimisen ja mustasukkaisuuden kohde, ainoa asia joka toisessa ihmisessä nähdään ja joka mitään merkitsee, sitten ei ole tervettä enää.
Mitenköhän tuon kiinnostuksen sitten voisi soveliaasti ilmaista? Välillä kun tuntuu, että siitä jos haluaa puhua tai muuten osoittaa siihen kiinnostusta niin sitten se jo onkin elämän keskipiste ja se on väärin.
Kato, suora kuvaus mun miehestä! Paitsi että töitä ei jaeta tasan, vaan ne jaetaan siten miten herraa huvittaa. Prosenttimäärissä n. 85-15. Minä siis teen sen 85%.
Miten ihmiset ja naiset liittyy toisiinsa? Nainen on vain tissit. Tosin olen joskus ihmetellyt mistä se puhe kuuluu vaikka olen mielestäni vain kahdestaan tissien kanssa.
-standardinormikörnyäijä43
Ap ei ole nyt ihan ymmärtänyt mitä tarkoittaa feministi.
Normaalimies otsikon osalta, hyvin yleinen ihmistyyppi muuten. Tekstistä paistaa sitten se miesasiamies, joka ei ymmärrä yhtikäs mitään ihmisyydestä, esille. Rakkaan ihmisen hemmottelu ja hänelle hyvän mielen tuottaminen ei ole mitenkään ristiriidassa feminismin kanssa. Sama pätee käytöstapoihin. Rakas ihminen voi olla kumppani, ystävä, vanhempi, mummo, lapsi, kuka vaan. Kehut, hemmottelu millä tavalla tahansa ynnä muu ovat ihan normaalia elämää. Ajatus siitä, että feminismi sulkisi pois inhimillisyyden on omituinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap ei ymmärrä mitä tarkoitetaan ihmisenä pitämisenä. Se on sitä ettei puhu naisista panoreikinä tai spermaämpäreinä tai pillutelineinä. Nainen ei ole vain pillu vaan toinen ihminen, jolla on muitakin ominaisuuksia kuin pillu. Tämä aspekti jää palstan miesasiamiesten jutuista tavanomaisesti puuttumaan. Jutut kiertää esim. sen ympärillä että montako melaa siellä pillussa on käynyt jne.
Mutta jos se on elämän tärkein asia, kaiken ajattelun ja toiminnan lähtökohta ja päämäärä, jatkuvan kyttäämisen, vahtimisen ja mustasukkaisuuden kohde, ainoa asia joka toisessa ihmisessä nähdään ja joka mitään merkitsee, sitten ei ole tervettä enää.
Mitenköhän tuon kiinnostuksen sitten voisi soveliaasti ilmaista? Välillä kun tuntuu, että siitä jos haluaa puhua tai muuten osoittaa siihen kiinnostusta niin sitten se jo onkin elämän keskipiste ja se on väärin.
Eiköhän se ole sinun asiasi keksiä se. Mutta jos pelkkä kiinnostuksen osoittamisesi aiheuttaa niin negatiivisen reaktion, voisi kuvitella että tajuaisit tekeväsi jotain väärin. Mutta on se toki hauskempi ajatella, että naiset ovat huvin vuoksi hankalia ja itse on täydellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No muhun on ainakin tehonnut erittäin hyvin se, että mies esittää (?), että häntä kiinnostaa tuottaa nautintoa sille pillulle. Se herättää myös vastavuoroisen tunteen tuottaa nautintoa hänelle ja molempien maksimaalinen tyydytys on taattu.
Vierailija kirjoitti:
Siis sellainen mies, joka sanoo olevansa "feministi", kannattas ehdotonta tasa-arvoa parisuhteessa, eikä halua nähdä kumppanissaan naista vaan "ihmisen". Ei koskaan maksa mitään deitti tms juttuja, ei osta hemmottelulahjoja, ei kehu kauniiksi tai seksikkääksi. Ei tee mitään juttuja naisen puolesta koska ne olisivat "miesten juttuja" vaan haluaa jakaa kaikki työt "tasan". Pystyisittekö olemaan suhteessa tällaisen miehen kanssa.
Mieheni on feministi, kannattaa ehdotonta tasa-arvoa niin parisuhteessa kuin yhteiskunnassakin. Hän näkee minussa ihmisen ja naisen, maksaa deittijuttuja, ostaa hemmottelulahjoja ja kehuu joskus kauniiksikin. Työt jaetaan tasan kummallekin kykyjen ja kiinnostuksen mukaan, lisäksi hän osoittaa huolenpitoaan tekemällä "palveluksia" pyytämättä. Ihan kuten minäkin teen hänelle, ja maksan deittijuttuja, ostan hemmottelulahjoja enkä kyllästy osoittamaan hänelle, että hän on seksikäs, komea ja minulle tärkeä.
Ai niin, vastaus kysymykseesi: en olisi kiinnostunut miehestä, joka on noin jyrkkä tai joka suhtautuisi minuun kuin platoniseen ystävään eikä naiseen, jonka kokee haluttavaksi ja viehättäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitähän se lähtee että on kiinnostus pillua kohtaan mutta sillä ei vielä pitkälle pötkitä. Et sä voi mennä pillutelineen luo ja pillua tuijottaen sanoa anna pillua, kuten olet varmaan huomannut. Sillä lailla saat korkeintaan alan naisten huomiota ja heiltäkin vain rahaa vastaan puoleksi tunniksi. Jos oikeasti haluaa pillua, on yritettävä pyristellä sieltä kolmevuotiaan sosiaalisista taidoista ylöspäin ja nostettava katsetta sen verran että löytyy ne silmät sieltä yläpuolelta. Ja on saatava yhteys siihen ihmiseen että millanen se on ja mitkä asiat sitä kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihanteellinen mies.
Minulla on sellainen mies, jouduin olemaan sinkkuna melkein nelikymppiseksi asti, kun wn löytänyt aiemmin. Minusta sellainen mies on normaali mies, joka suhtautuu naiseen ihmisenä ja on tasa-arvoinen. Muunlaiset ovat enemmän tai vähemmän persoonallisuushäiriöisiä. Mutta mä taidankin olla myös naisena fiksummasta päästä ja suhtaudun miehiin ihmisinä ja maksan omat drinkkini.
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmiset ja naiset liittyy toisiinsa? Nainen on vain tissit. Tosin olen joskus ihmetellyt mistä se puhe kuuluu vaikka olen mielestäni vain kahdestaan tissien kanssa.
Alapeukuttelijoiden kannattaisi ensikerralla tsekata kaupan maustehyllystä sellaista tuotetta kuin sarkasmi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla aika vähissä kokemukset naisten kanssa olemisesta (kaverina, ystävänä, rakastettuna), jos moinen pohdituttaa.
Yleensä ottaen ET puhu naisen kanssa pillusta. Ikinä, yhdenkään naisen kanssa. Jos ja kun tilanne kiinnostavan naisen kanssa etenee sille asteelle, että seksi voisi olla mahdollista, sinä kyllä huomaat sen ilman että tarvitsee puhua pillusta. Jos haluat päästä tuosta naisesta eroon, todennäköisesti varmin tapa on sanoa: "Anna pillua."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alapeukuttelijoiden kannattaisi ensikerralla tsekata kaupan maustehyllystä sellaista tuotetta kuin sarkasmi...
En löytänyt tuosta sarkasmia, sarkasmi vaatii älykkyyttä ja nasevuutta.
Vierailija kirjoitti:
Näitä lukiessa sitä jaksaa ihmetellä, miten on onnistunutkin törmäämään niin hienoon persoonaan, mitä olen edellisen törppöeksäni jälkeen. Mies on sosiaalisesti erittäin älykäs ja kohtelee kaikkia ihmisiä hyvin eikä halua loukata ketään. Ei ole katkera eikä halua olla vapaamatkustaja. Pystyy keskustelussa pitämään naista tasavertaisena ja kehumaan häntä yli itsensä. Pystyy silti näkemään naisen myös naisena ja on kiihkeä rakastaja, jolle toisen nautinto on osalähde omalle nautinnolle. Omaa herrasmiestavat eikä piheile ja sekä antaa että ottaa vastaan luontevasti hemmottelua.
Ja sitten heräsit kissan vierestä?
Vierailija kirjoitti:
En haluaisi miestä joka ei kehu muita ihmisiä. Muiden kehuminen kuuluu normaaliin kanssakäymiseen. Ihmisessä on jotakin vialla, jos ei halua sanoa mukavia asioita kumppanilleen. En ymmärrä mitä aloittaja sekoilee "ihmisenä pitämisestä", kun luettelee kehumattomuuden ihmisenä pitämisen tunnusmerkiksi. Kun se on täysin päinvastoin.
Kyllä naisetkin osaa. Ex-vaimo ei koskaan julkisesti kehunut minua esim. omille sukulaisilleen tai ystävättärilleen. Niin ja ei kehunut tietenkään myös muitakaan aikuisia. Ihmettelen vieläkin miten eksä kuvittelee, että kukaan viihtyy sellaisessa suhteessa jossa ei saa arvostusta ja kunnioitusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En haluaisi miestä joka ei kehu muita ihmisiä. Muiden kehuminen kuuluu normaaliin kanssakäymiseen. Ihmisessä on jotakin vialla, jos ei halua sanoa mukavia asioita kumppanilleen. En ymmärrä mitä aloittaja sekoilee "ihmisenä pitämisestä", kun luettelee kehumattomuuden ihmisenä pitämisen tunnusmerkiksi. Kun se on täysin päinvastoin.
Kyllä naisetkin osaa. Ex-vaimo ei koskaan julkisesti kehunut minua esim. omille sukulaisilleen tai ystävättärilleen. Niin ja ei kehunut tietenkään myös muitakaan aikuisia. Ihmettelen vieläkin miten eksä kuvittelee, että kukaan viihtyy sellaisessa suhteessa jossa ei saa arvostusta ja kunnioitusta.
Tässä kysyttiin, mitä nainen ajattelee tuollaisesta miehestä. Kukaan ei ole väittänyt että naiset eivät tekisi samaa, se vain ei kuulu keskustelun aiheeseen. Eli en nyt ihan ymmärtänyt miksi pitää erikseen huomauttaa että naisetkin osaavat.
Vaikea kuvitella kun en ole koskaan sellaiseen mieheen törmännyt. Miehille olen vain pillu.
Yritin ymmärtää ap:n logiikkaa, mutta ei siitä kovin järkevää kokonaisuutta syntynyt. Jotain tällaista:
Mies on ihminen. Nainen ei ole ihminen. Jos naista täytyy alkaa pitää ihmisenä, häntä pitää alkaa kohdella huonosti. Ihmisiä kohdellaan pääosin huonosti.
Eli lopputulema: ap pitää naisia naisina, miehiä ihmisinä. Ap ei ole kohtelias, avulias tai ystävällinen miehille, ja lakkaa olemasta sitä naisillekin, jos kerran naisia pitää kohdella ihmisinä.