Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko hyvä työntekijä? Oletko sinä? Saatko kehuja?

Vierailija
01.05.2016 |

Teen intohimolla töitä. Tykkään lähteä joka aamu töihin eikä vituta niin kuin viime työpaikassa. Siellä tuntui, etten tule tiimin kanssa toimeen ja tunsin itseni ulkopuoliseksi. Jatkuvasti sain kritiikkiä kaikesta ja minua ahdisti ja jännitti jatkuvasti. Pääsin uuteen työpisteeseen ja kaikki on toisin.
Tulen toimeen hyvin pomojen kanssa, niskaani ei hengitetä, minua kehutaan jatkuvasti ja pidetään huoli että voin hyvin. On myös todella hauskaa, ihana työilmapiiri ja toki saan kritiikkiä välillä mutta rakentavasti enkä niin, että minua nöyryytetään tahallaan kaikkien kuullen.
Teen siis töitä todella oma-aloitteisesti, en valita, teen ns mukisematta ja olen ahkera. Sen verran voisin sanoa itsestäni. Minulla on kuitenkin huono itsetunto ja on hankala ottaa kehuja vastaan. Tahdon jatkuvasti antaa itsestäni kaikkeni ja tahdon kehittyä valtavasti. Olen vasta valmistunut ja työkokemusta ei ole kertynyt niin paljon, minusta kuitenkin pidetään valtavasti onneksi ja ehkä he näkevät minun työmoraalin ja sen palavan halun kehittyä.
Minua on kohdeltu todella hyvin kyllä ja välillä mietin, että olenko todella ansainnut kehuni. Tuskin johtajat turhaan kehuvat jos oikeasti eivät olisi tyytyväisiä..
Toivottavasti jatkossakin menee hyvin ja kehityn ja minusta tulee ammattilainen.
Kokemuksia työitsetunnosta? Ja muutenkin mistä tietää olevansa hyvä ja pidetty työntekijä? Kuinka ilmeni ja koettiko saavanne muuten jonkinlaista erityiskohtelua?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/22 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle paras kehu ikinä oli yhden ison pomon kommentti, että olen paitsi osaava laajalla alalla, myös niin lähestyttävä, että koko osasto kääntyy aina minun puoleeni jos tulee kysymyksiä tai outoja tilanteita. 

Olen aika ujo ja joskus töksäyttelen sammakoita suustani, joten tuo kommentti oli todella ihana- työkaverini pitävät minua helposti lähestyttävänä ja avuliaana. Mietin asiaa pitkään, ja oikeastaan olen samaa mieltä. Olisin mielelläni oma duunikaverini  :)

Kokeile ap katsoa itseäsi ulkopuolisen silmin. Ja jos olet tyytyväinen näkemääsi, ota kehut ja hyvät fiilikset vastaan, olet ansainnut ne. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinua kehuu usea johtaja?? Tarkoitatko useaa esimiestä vai keitä?

Vierailija
4/22 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perfektionisti kuukahtaa jossain vaiheessa. Vältä sitä.

Vierailija
5/22 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä tietää olevansa hyvä työntekijä kun ensin mieltää sen mitä odotetaan ja sitten täyttää nämä työnantajan odotukset. Pitää osata täyttää myös pomon odotukset. Pomoa ei saa rasittaa jokaisella mieleen tulevalla työajatuksella. Pitää pystyä katsomaan asioita pomon silmin.

Uskottavuutta työntekijä saa sillä että ei kohella. Kannattaa muistaa että usein on niin että työ voidaan tehdä usealla eri tavalla. Jos valitaan joku metodi ja itse tietää toisen niin viisainta pitää suunsa kiinni, koska lopputulos on kuitenkin sama.

.ei mulla muuta..

Vierailija
6/22 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kehutaan niin miksi niitä kehuja pitäisi erityisesti ottaa vastaan tai arvoida itse itseään että onko kehujen arvoinen. Itserakas tyyppi rupeaa vielä muiden kehujen päälle vielä itsekin kehumaan itseään.

Vierailija
7/22 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle paras kehu ikinä oli yhden ison pomon kommentti, että olen paitsi osaava laajalla alalla, myös niin lähestyttävä, että koko osasto kääntyy aina minun puoleeni jos tulee kysymyksiä tai outoja tilanteita. 

Olen aika ujo ja joskus töksäyttelen sammakoita suustani, joten tuo kommentti oli todella ihana- työkaverini pitävät minua helposti lähestyttävänä ja avuliaana. Mietin asiaa pitkään, ja oikeastaan olen samaa mieltä. Olisin mielelläni oma duunikaverini  :)

Kokeile ap katsoa itseäsi ulkopuolisen silmin. Ja jos olet tyytyväinen näkemääsi, ota kehut ja hyvät fiilikset vastaan, olet ansainnut ne. :)

Voi kiitos vastauksestasi! Kuulostat kyllä ihanalta työkaverilta. Autat jos toinen on pulassa :)

Hyvä vinkki ja itseasiassa joo, olen kyllä ahkera ja työntekijätkin ovat iloisia kun autan heitä niin paljon kun vain pystyn. Voisin käyttää tuota neuvoa kyllä mielessä useammin,siitä on hyötyä jos vähän väsähtää kesken työpäivän eikä jaksa olla niin tehokas tai kun on paha päivä eikä halua vahingossakaan tiuskia muille. :D

Ap

Vierailija
8/22 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet varmasti hyvä työntekijä mutta työpaikkaan ei kannata sitoutua sillä tavalla henkisesti että jos tulee kenkää niin sitten romahtaa ja on katkera koska "sain potkut vaikka pomot kehui ja annoin kaikkeni ja ajattelin koko ajan firman parasta." Voi olla vaikka miten hyvä työntekijä ja silti tulla irtisanotuksi. On siis parempi jos ajattelee itseään siinä kehittymisen halussa eikä sitä että pomot tykkää.

Vierailija
9/22 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinua kehuu usea johtaja?? Tarkoitatko useaa esimiestä vai keitä?

Firmassa on useampi omistaja ja esimiehiäkin kyllä löytyy. Yhden omistajan kanssa työskentelen.

Ap

Vierailija
10/22 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja tosiaan ei kannata uuvuttaa itseään loppuun heti työuran alussa. Siitä toipumiseen voi mennä kauan ja sitten se että auttoi kaikkia työkavereita koko ajan omien töiden lisäksi (auttaako he ikinä sinua?) saattaa hieman vituttaa.

Vierailija
11/22 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän olevani hyvä työntekijä. Työkokemusta minulla vaan on kovin vähän ja siksi kukaan ei minua palkkaa. Tällä hetkellä olen ollut viikon eräässä yrityksessä työkokeilussa ja olen saanut jo muutamaan otteeseen kehuja. En ole varma onko kyseinen ala ihan oikea minulle, mutta tiedän, että se joka minut joskus johonkin työhön palkkaa, saa hyvän työntekijän itselleen. Kunpa joku sen vain näkisi.

Vierailija
12/22 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja tosiaan ei kannata uuvuttaa itseään loppuun heti työuran alussa. Siitä toipumiseen voi mennä kauan ja sitten se että auttoi kaikkia työkavereita koko ajan omien töiden lisäksi (auttaako he ikinä sinua?) saattaa hieman vituttaa.

Niin ehkä minä en väsy, tosiaan intohimo kehittymistä kohtaan om niin kova, että se pitää minut liikkeessä. Pakko sanoa, että todella huono puoli minussa on se, että en osaa pyytää apua. En pyydä apua vaikka olen väsynyt rankan päivän päätteeksi, jatkan ja jatkan vain ja tulee syyllinen olo jos joudun pyytämään apua kun toinenkin on väsynyt tai sekoitan hänen työtään niin teen kaiken yksin niin pitkälle kun pystyn. Myös johtaja on sanonut että apua voi pyyyää jos siltä tuntuu ja sanoin kyllä, että tiedän sen mutta jostain syystä tahdon hoitaa asiat itse loppuun jos tiedän siihen pystyväni. En siis suutu jos joku auttaa tietenkään vaan jostain syystä minua hävettää kun en pystynytkään työtehtävääni. Apua osaan kysyä kyllä sillon kun en tiedä tai osaa jotain asiaa. Myös on sanonut, että muita ei aina tarvitse auttaa. Autan jos vain pystyn, vastasin. Ja kyllä, jos joku tarvitsee apua niin tottakai autan, teen vain nopeammin omat hommani. Minuakin siis varmasti autettaisiin jos tarvitsen.

Ap

Vierailija
13/22 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
14/22 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ehkä minä en väsy, tosiaan intohimo kehittymistä kohtaan om niin kova, että se pitää minut liikkeessä. Pakko sanoa, että todella huono puoli minussa on se, että en osaa pyytää apua. En pyydä apua vaikka olen väsynyt rankan päivän päätteeksi, jatkan ja jatkan vain ja tulee syyllinen olo jos joudun pyytämään apua kun toinenkin on väsynyt tai sekoitan hänen työtään niin teen kaiken yksin niin pitkälle kun pystyn. Myös johtaja on sanonut että apua voi pyyyää jos siltä tuntuu ja sanoin kyllä, että tiedän sen mutta jostain syystä tahdon hoitaa asiat itse loppuun jos tiedän siihen pystyväni. En siis suutu jos joku auttaa tietenkään vaan jostain syystä minua hävettää kun en pystynytkään työtehtävääni. Apua osaan kysyä kyllä sillon kun en tiedä tai osaa jotain asiaa. Myös on sanonut, että muita ei aina tarvitse auttaa. Autan jos vain pystyn, vastasin. Ja kyllä, jos joku tarvitsee apua niin tottakai autan, teen vain nopeammin omat hommani. Minuakin siis varmasti autettaisiin jos tarvitsen.

Ap

Jos sinulle on töissä sanottu että muita ei tarvitse aina auttaa, niin se voi tarkoittaa sitäkin että pomo ei välttämättä halua että hoidat ne hommat, mistä saat palkkaa, "nopeammin" vain jotta pääset tekemään muiden työt heidän puolestaan. Se voi vaikuttaa myös siltä ettet tiedosta omia rajojasi.

Vierailija
15/22 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
16/22 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija