lapsettomat häät ovat kyllä aikamme yksi oudoimmista ilmiöistä. Perheen perustamisen ideahan on lasten saaminen ja hoito!
Minä edes pidä juhlista joihin ei koko perhettä ole kutsuttu. Lapsethan juuri tuovat iloa ja eloa juhliin.
Hyvin negatiivista ja elämänkielteistä arvomaailmaa edustavat nämä lapsirasistit.
Kommentit (89)
ehkä nykyään nähdään entistä useammin parisuhde ja sitten perhe ihan lapsineen kaikkineen hyvin erillisinä, jopa keskenään kilpailevina ilmiöinä.
kaiken edelle tyyppi. Toki minullakin on lapsia, mutta ymmärrän kyllä ettei heistä kaikki tykkää- tai ei se, ettei halua häihin tarkoita ettei tykkää- mutta jos häät on kovinkin menevät ja tanssijuhlat- niin mitä siellä lapset ylipäätään tekee??? Pitääkö niitä ihan joka paikkaa ottaa mukaan???? Ei ne kuole jos ei häihin pääse. Luultavasti viihtyvät vaikka mummulassa paremmin. Ja monet häät on kitinä pilannut. Tuo on sellasta jeesustelua että kun on lapsia niin ne pidetään aina mukana. Loukkaannutaan jos joku ei huomio. Voi voi.
Vaikka mun mielestä on aina kivaa kun juhlissa on lapsia, niin ei se nyt kamalasti haittaa, jos joihinkin juhliin ei lapsiamme kutsuta.
Vierailija:
ehkä nykyään nähdään entistä useammin parisuhde ja sitten perhe ihan lapsineen kaikkineen hyvin erillisinä, jopa keskenään kilpailevina ilmiöinä.
Valitettavaa on, että lapsissa on niin paljon sellaisia, joita ei ole vähimmässäkään määrin opetettu käyttäytymään kauniisti että ymmärrän lapsettomat häät ihan hyvin.
Siis koko hääjuhlaa en odottaisikaan lapsen jaksavan istua hiljaa paikoillaan, mutta esim. kirkossa vihkimisessä ei mene niin kauaa etteikö siellä voisi pieneltäkin lapselta vaatia hiljaisuutta ja paikoillaan istumista. Tämä vain on joillekin vanhemmille ylivoimaista käsittää/toteuttaa.
Ja hääjuhlassakin lapset on sitten huomioitava tilantarpeessa yms. Kovin ahtaissa tiloissa käy olo kaikilta tukalaksi (niin että voi olla suorastaan huomaavaista, että toivotaan lapsien jäävän pois tilaisuudesta).
Toki mieluummin voisi sitten jättää tällaisen perheen kokonaan kutsumatta mutta kun sekään ei ole aina välttämättä ollenkaan yksioikoista (vieraslistoja pähkäilleille tuttua).
Näin ajattelee asiasta kolmen lapsen äiti
(joka on omiensa kanssa ollut hääjuhlissa mutta myös lapsettomissa tilaisuuksissa - ja osasi aikanaan esikoisen ollessa pieni vauva POISTUA vaivihkaa mutta nopeasti kirkosta kun vauva sai huutokohtauksen kirkossa vihkimisen aikana)
jos he eivät halua lapsia paikalle niin turha sitä on hernettä nenuun vetää. Omat lapset kun ei aina ole kultaisia toisten silmissä.
Onhan ne suloisia, mutta ei sillä hetkellä kun huutavat kuin syötävät kun pappi kysyy tahdotko. ...
Ja eikö pitäisi olla kivaa, että joskus on paikka mihin voi mennä hyvällä omalla tunnolla ilman lapsia??? Miksi ne pitää joka paikkaan rehata...voi kievana
työkavereita lapsineen, mutta en ymmärrä, että esim. omia kummilapsia ei kutsuttaisi tai sisarusten lapsia tai ylipäänsä sukulaisten lapsia.
Suku kunniaan!
Ps. jätämme valitettavasti väliin sellaiset sukuhäät, joihin ei saa lapsia tuoda
ps. 2. ehkä se on kutsujien tarkoituskin...
On toki olemassa tilaisuuksia, jotka eivät lapsille sovi, mutta häät eivät ole sellaisia tilaisuuksia.
En itse ainakaan edes haluaisi viedä lapsia juhliin joissa nautitaan alkoholia jne.
Lapsen on silloin parempi olla mummolassa tai kotona hoitajan kanssa.
Jos joku haluaa pitää kaverihäät dokailuineen, niin pitäkööt. En minä edes haluaisi viedä lapsiani sellaiseen tilaisuuteen.
Se on se hääpari, joka järjestää omanlaisensa juhlat, ei siihen ole muilla nokan koputtamista. Vieraat voivat jättää menemättä, se on sallittua.
-2 lapsen äiti-
Mä olen kyllä ollut ilman lapsiani häissä, eikä siinä mitään, se on sinällään ihan ok. Mutta musta on aika naurettavaa NYKYPÄIVÄNÄ sanoa, että eikö ole kivaa, että on paikka mihin mennä ilman lapsia...lihan kuin ne lapset olisi nykyään mukana kaikkialla, töissä, lääkärissä, iltajuhlissa...Kyllä mun mielestä häät nyt on perinteisesti olleet sellaiset juhlat, joissa on kivaa että on kaiken sortin sakkia, myös lapsia mukana. AIkuiset kun juhlii muutenkin keskenään paljon.
Vierailija:
jos he eivät halua lapsia paikalle niin turha sitä on hernettä nenuun vetää. Omat lapset kun ei aina ole kultaisia toisten silmissä.Onhan ne suloisia, mutta ei sillä hetkellä kun huutavat kuin syötävät kun pappi kysyy tahdotko. ...
Ja eikö pitäisi olla kivaa, että joskus on paikka mihin voi mennä hyvällä omalla tunnolla ilman lapsia??? Miksi ne pitää joka paikkaan rehata...voi kievana
Ei siinä voi itse keskittyä ja nauttia, kun pitää niitä lapsia kuitenkin koko ajan vahtia. Toisten lasten suhteen taas tulee semmoinen pakollinen " voi, miten ihania" -juttu.
Ja ei, ei ole yhtään hernettä nenässä enkä minä SUUTU jos lapsiani ei kutsuta. Olen vain sitä mieltä. Miksi se on teidän mielestä SUUTTUMISTA?
näytelmästä jaksavat aidosti kiinnostua vain lapset, morsmaikun itsensä lisäksi. Muut yleensä pidättelevät pitkästymistään ja odottelevat että voisivat vetää pään täyteen ja häipyä.
Näyt sinä (jos siis olet ap) aika lailla kyllä suuttuneen, kielenkäytöstäsi päätellen. Kehtaat kutsua lapsirasisteiksi ja moittia oudoiksi ja hyvin kielteiseksi.
Vierailija:
Mä olen kyllä ollut ilman lapsiani häissä, eikä siinä mitään, se on sinällään ihan ok. Mutta musta on aika naurettavaa NYKYPÄIVÄNÄ sanoa, että eikö ole kivaa, että on paikka mihin mennä ilman lapsia...lihan kuin ne lapset olisi nykyään mukana kaikkialla, töissä, lääkärissä, iltajuhlissa...Kyllä mun mielestä häät nyt on perinteisesti olleet sellaiset juhlat, joissa on kivaa että on kaiken sortin sakkia, myös lapsia mukana. AIkuiset kun juhlii muutenkin keskenään paljon.
Oletkohan äiti ihminen ollenkaan??? Joku kehitysvaihe äitiydessäsi on jäänyt väliin!!!
Jos vihkiminen tapahtuu klo 18 illalla, niin miksi pitäisi lasten rytmit kaverin häiden takia sekoittaa väenväkisin? Meillä menee lapset nukkumaan klo 20 mennessä, eipä pahemmin ehdi häitä juhlia. Häät ei ole automaattisesti lapsille sopiva juhla. Kukin tyylillään pitää missä ja mihin kellonaikaan itse haluavat, vieraat kun eivät sitä itse päätä.
Vierailija:
On toki olemassa tilaisuuksia, jotka eivät lapsille sovi, mutta häät eivät ole sellaisia tilaisuuksia.
Vierailija:
Perheen perustamisen ideahan on lasten saaminen ja hoito!
Kaikissa mun käymissäni häissä juuri lapset ovat olleet tosi innostuneita ja ihailleet sitä morsianta. Aikuisille nuo häät ovat usein loppujen lopuksi aika tylsä tilaisuus. Ja ennen kuin joku ehtii väittää, että " ei meidän häämme olleet tylsät, vaan kaikki kehuivat ja oli tosi hauskaa" , niin minä totean " niinhän te luulette" . ;)
Vierailija:
näytelmästä jaksavat aidosti kiinnostua vain lapset, morsmaikun itsensä lisäksi. Muut yleensä pidättelevät pitkästymistään ja odottelevat että voisivat vetää pään täyteen ja häipyä.
Vierailija:
vieraat kun eivät sitä itse päätä.
Mutta joo, kukin tyylillään. Mulle on häissä, juhlissa yleensäkin, yksi tärkeimpiä tavoitteita että myös vieraat viihtyvät!
tämä oli siis sinun mielipide.
ota huomioon myös se, että maailma on muutenkin muuttunut aika paljon.