Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jaksa enää ja en voi tappaa itseäni vauvan takia :(

Vierailija
01.05.2016 |

Oon kirjotellut tännekin monesti. Miten lapseni isä hakkasi ja petti mua ja jätti meidät. Miten yksinäistä mulla on. Miten mua masentaa yksin vauvan kanssa. Pilasin mun vauvan elämän kun sillä ei ole isää -ajatukset pyörivät kaiken aikaa päässä.

Lapseni mamma on ollut mulle kuitenkin tärkeä ja eilen sain kuulla että on exäni eli poikansa kanssa hyvissä väleissä ja poika asuu hänen luonaan satunnaisesti. Siis se ihminen melkein tappo mut ja jätti lapsensa ja hänen äiti vaan taputtelee päätä että ei haittaa.

Tuntuu että meni loppu luottamus kaikkiin kokonaan :( Vuosi sitten olin niin onnellinen. Nyt yritän nähdä vauvan kavereita ja käydä kerhoissa ja tehdä juttuja mutta samalla olen vain niin yksinäinen surullinen ja katkera. Mun lapsen elämä on pilalla enkä itsekään haluaisin elää enää :( Mutta jos tapan itseni niin sitten mun lapsi olisi ihan orpo enkä voi tehdä niin. Millon tää kärsimys loppuu ja miksi mulle kävi näin?

Mulla oli just perhe ja tulevaisuus. Nyt mulla on ahdistus ja ei mitään odotuksia elämälle

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen on meinattu tappaa, hakattu ja petetty ja tehty pahaa, hänellä on nyt paha olla. Mitä palstalaiset neuvovat? Ota pillereitä, sinulla on aivokemiallinen mielialahäiriö.

Itsehän olen kokeillut kymmenkunta eri pilleriä. Ne eivät ole mitään vaarattomia namusia.

Olipa kiva kun muuttui ihan möhkäleeksi ja turposi parikyt litraa. Pumppukaan ei meinannut kestää niitä myrkkyjä. Näytin epäihmiseltä. Voin entistä huonommin. Ja ongelmiin ne pillerit eivät vaikuttaneet mitenkään.

Rahaakin meni hukkaan.

Vierailija
22/76 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sinua <3

Sinä olet masentunut ja se saa sinut ajattelemaan noita ajatuksia, mutta yritä muistaa että ne on masennusajatuksia eikä sinun ajatuksia. Masennus saa sinut näkemään asiat negatiivisesti ja kaiken harmaiden lasien läpi.

Nyt mieti, mitä sinä haluat. Haluatko jatkaa näin vai haluatko että paha olo loppuu? Jos haluat olon helpottavan, sinun täytyy hakea itsellesi apua. Aloita neuvolasta, kerro mikä tilanteesi on ja kerro että nyt tarvitset apua. Se ei tee sinusta huonoa äitiä vaan päin vastoin sinä teet sen lapsesi vuoksi. Lasta ei oteta pois sinulta vaikka olet masentunut, sinä tarvitset vain apua ja tukea.

Kunnilla on tarjolla apua, lääkärin palvelut, juttelupaikkojakin on, lisäksi on perhetyö, josta saa apua arkeen ja paikkakunnallasi saattaa olla myös erilaisia ryhmiä tuoreille vanhemmille, missä voi vaihtaa kokemuksia ja ajatuksia.

Tsemppiä sulle, sinä selviät tästä kyllä, usko pois :) jonain päivänä huomaat vielä, että sinulla on ihana lapsi ja että olet onnellinen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kiitos viesteistä!

kyllä vauvan mamma on meidät pettänyt. Hän on poikansa kanssa kaveri vaikka poikaa ei kiinnosta lapsensa olemassaolo ja vain pitää hauskaa. Pilasi mun elämän samalla. Hakkasi pahasti. Ja äiti on että ei haittaa. Myös kaikki kaverit on exän puolella ja hänen perhe :( Niin epäreilua että hän teki mitä lystäsi ja tiesi ettei kukaan häntä hylkää niin kuin kävikin

masennuslääkkeitä söin mutteivät auttaneet :/ - ap

Mietipä asia näin päin, että olisiko sinulla sydäntä kääntää lapsellesi selkäsi jos hän tulee tekemään jonkun isomman mokan?

Oma lapseni on vielä pieni, mutta sen olen luvannut etten häntä koskaan hylkää vaikka mitä tekisi.

Vierailija
24/76 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapseni tulevaisuudessa hylkää pienen vauvansa ja hakkaa pahasti sen isän. Niin otanko sen kotiini ruokittavaksi ja seuraan kun se pitää vain hauskaa ja ryyppää? En todellakaan. En antaisi anteeksi ellei lapseni korjaisi tekojaan ja alkaisi huolehtimaan lapsestaan. Siksi aivan käsittämätöntä. Ehkä siksi ex hakkasi mut ja jätti vauvan koska tiesi ettei hänelle mitään siitä koidu. Kaverit äiti ja veli ottaa avosylin vastaan ja taputtelee päätä.

Oon käyny juttelemassa mutta ei se auta. He vain kyselee ja hymistelee ja kysyvät kysymyksiä. Miten se auttaa? :(

Kyllä oon katkera. Sen ihmisen takia haluaisin päättää päiväni ja sillä ihmisellä taas menee hyvin ilman omatunnontuskia kaikkien tukiessa häntä

Vierailija
25/76 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap. kirjoitti:

jos lapseni tulevaisuudessa hylkää pienen vauvansa ja hakkaa pahasti sen isän. Niin otanko sen kotiini ruokittavaksi ja seuraan kun se pitää vain hauskaa ja ryyppää? En todellakaan. En antaisi anteeksi ellei lapseni korjaisi tekojaan ja alkaisi huolehtimaan lapsestaan. Siksi aivan käsittämätöntä. Ehkä siksi ex hakkasi mut ja jätti vauvan koska tiesi ettei hänelle mitään siitä koidu. Kaverit äiti ja veli ottaa avosylin vastaan ja taputtelee päätä.

Oon käyny juttelemassa mutta ei se auta. He vain kyselee ja hymistelee ja kysyvät kysymyksiä. Miten se auttaa? :(

Kyllä oon katkera. Sen ihmisen takia haluaisin päättää päiväni ja sillä ihmisellä taas menee hyvin ilman omatunnontuskia kaikkien tukiessa häntä

Tuskinpa mamma hyväksyy, mutta vaatii todella paljon kanttia lyödä ovi kiinni lapsensa nenän edestä.

Exäsi teki sinua kohtaan väärin, mutta älä vaadi ettei äiti saisi pitää poikaansa yhteyttä.

Vierailija
26/76 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen on meinattu tappaa, hakattu ja petetty ja tehty pahaa, hänellä on nyt paha olla. Mitä palstalaiset neuvovat? Ota pillereitä, sinulla on aivokemiallinen mielialahäiriö.

Itsehän olen kokeillut kymmenkunta eri pilleriä. Ne eivät ole mitään vaarattomia namusia.

Olipa kiva kun muuttui ihan möhkäleeksi ja turposi parikyt litraa. Pumppukaan ei meinannut kestää niitä myrkkyjä. Näytin epäihmiseltä. Voin entistä huonommin. Ja ongelmiin ne pillerit eivät vaikuttaneet mitenkään.

Rahaakin meni hukkaan.

No ehkä sinulla on asteen verran pahempi tilanne, kuin aloittajalla. Lääkkeet auttavat kyllä, kun löytyy oikea kombinaatio. Niin ja tietysti pitää ottaa huomioon se, ettei kaikkeen ole lääketieteellistä apua...

Vierailija
27/76 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä et voi vaatia, että exäsi äiti hylkäisi tämän ja valitsisi sinut, vaikka mikä olisi. Sulla ei ole oikeutta puuttua mamman ja poikansa väleihin. Vaikka exäsi teki väärin ja kamalan teon, on lapsellesi parempi elää ilman väkivaltaista isää. Et myöskään voi vaatia kavereitani valitsemaan sinun puoltasi, koska haluaisit niin. Etsi mieluummin muita kavereita.

Hae apua. Tarvitset terapiaa. Kuulostaa siltä, että olet masentunut ja mahdollisesti traumatisoitunut. Taistele katkeruutta vastaan. Tee se sinun ja lapsesi vuoksi.

Vierailija
28/76 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sinä ymmärrät että sinulla ja lapsella on paremmin kaksin kuin tuollaisen hirviön kanssa.

Ja vaikka lapsesta kasvaisi millainen hirviö, häntä rakastaa.

Ymmärrän kyllä että masentaan ja tuntuu katkeralta, mutta älä mieti mitä oli vuosi sitten, mieti mitä on vuoden päästä, sinulla on paljon isompi lapsi ja kaikki on paljon paremmin asiat kun et märehdi luuseria joka ei sitä ansaitse.

Koita surra ja tuntea katkeria ajatuksia hetkittäin ja sitten taas keskityt vauvaanja tulevaisuuteen.

Vierailija
29/76 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis meillä käy kotipalvelu ja oon kiitollinen todella ja apua oon hakenut mutta ei ne juttelemiset mitään muuta :( En haluaisi valittaa ja käyn jo lapsen kanssa kerhoissa ja kirppiksillä ja kaiken aikaa on jotaan tekemistä mutta silti mulla on kyyneleet kaiken aikaa poskilla ja kurkkua kuristaa miten onnellinen olin vielä hetki sitten. Nyt vielä kun kesä tulee niin ahdistus huipussa. Ulkona on iloisia onnellisia ihmisiä ja mä surkea yh mamma meen siellä kirkuvan lapsen kanssa :|

Vierailija
30/76 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, voimia sinulle <3

Itselläni myös kokemusta väkivaltaisesta poikaystävästä, ja ymmärrän katkeruutesi. Juuri tuo, että vaikka elämäni on mennyt eteenpäin, niin exäni jätti minulle traumat ja painajaiset jotka seuraavat vielä vuosien jälkeen.

Ja exäni esittää muille rauhaarakastavaa ja lempeää, jonka takia kiukuttaa vieläkin.

Haluatko sanoa mistäpäin kirjoittelet?

Vierailija
31/76 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi joutuu laitokseen - lastenkotiin ja sijaisperheeseen. Se on hirveä kohtalo, josta hän kärsii ja kokee huonommuutta lloppuikänsä. Haluatko sitä?

Vierailija
32/76 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin exän äiti saa olla poikaansa yhteydessä JOS poika osottaa jotakin katumusta ja haluaisi nähdä lastaan. Nyt en ymmärrä miten äitinsä voi ostaa sille ruokaa ja tupakkaa ja majoittaa kotonaan kun se vain pitää hauskaa? Sama se vaikka nyt pienellä vauvalla ei ole isää sama se vaikka melkein tappo mut mutta jos on äiti nii noi asiat annetaan anteeksi? Tottakai se hakkasi ja jätti kun tiesi ettei siitä mitään hänelle haittaa koidu. Tiesi että mä jään ypöyksin mutta hänen kaverit ja perhe ei mene minnekäänm

Vierailija
33/76 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia viesteistänne. Haluaisin sanoa että kyllä olette oikeassa kyllä tää tästä ajan kuluessa tulevaisuudessa mutta ei mene niin. Huonommaksi menee päivä päivältä. Oon supersurullinen että mun lapsen elämä on jo piloilla kun hänellä ei ole oikeaa perhettä :( Nyt mun on pakko pysyä hengissä häntä varten mutta entä sitten kun tajuaa isompana että tätä elämä on. Hirveää ja edes isä ei välittänyt. En kestä sitä. -Ap

Vierailija
34/76 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi joutuu laitokseen - lastenkotiin ja sijaisperheeseen. Se on hirveä kohtalo, josta hän kärsii ja kokee huonommuutta lloppuikänsä. Haluatko sitä?

Niin juuri siksi joudun kitkuttelemaan täällä :( Ihan hirveää ettei jaksaisi mutta pakko koska rakastaa lasta ja haluaa hänelle parasta.

Vierailija
35/76 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei ap, voimia sinulle <3

Itselläni myös kokemusta väkivaltaisesta poikaystävästä, ja ymmärrän katkeruutesi. Juuri tuo, että vaikka elämäni on mennyt eteenpäin, niin exäni jätti minulle traumat ja painajaiset jotka seuraavat vielä vuosien jälkeen.

Ja exäni esittää muille rauhaarakastavaa ja lempeää, jonka takia kiukuttaa vieläkin.

Haluatko sanoa mistäpäin kirjoittelet?

Onpa kamalaa :( En myöskään usko pääseväni koskaan yli näistä traumoista. Satakunnasta päin - Ap

Vierailija
36/76 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt voin yrittää jollain lailla lohduttaa niin itse olen nyt reilu parikymppinen nainen ja oma isäni ei ole ollut kiinnostunut pitämään yhteyttä minuun millään lailla ja silti elämäni on hyvää. Olen pärjännyt elämässä ihan hyvin, on koulutus, työ ja ihana mies. Se, että toinen vanhemmista ei kykene vanhemmuuden vastuuta ottamaan ja hoitamaan tehtäväänsä, ei tarkoita että lapsen elämä olisi automaattisesti pilalla.

Vierailija
37/76 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 30 jatkaa..

Itselläni myös pieni lapsi ja välillä samanlaisia tuntemuksia. Siksi kyselin jos vertaistukea kaipailet.

Vierailija
38/76 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sitten riitti tältä päivältä valitus ja katkeruus.

Katsele ympärillesi, oliko se joka 5. vai10. nainen joka on saanut parisuhteessa turpiinsa. Ja vielä useampi tullut petetyksi ja jätetyksi Hekin ovat selvinneet, ota itseäsi niskasta, äläkä vello siellä itsesäälissä. Tiedätkö mitä on sisu, nyt sitä tarvitaan.

Laita musiikki soimaan ja tanssi vauvan kanssa niin että hiki ja adrenaliini lentää, vauva vaunuihin ja juokse niin että lähkähdyt.

Mieti mitkä ovat sinun selviytymiskeinosi.

Oikeastiko se juopporetku on tuollaisen uhrutumisen arvoinen? Ei ole. Ole nyt Nainen ja näytä mistä meidät on tehty!

Vierailija
39/76 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertaistuki olisi ihanaa :)

Kiitos numero 38! Ei ole tämän arvoinen mutta en pysty enää kiinnostumaan kenestäkään muusta miehestä ja se harmittaa. Käyn no nyt koiran ja vaunujen kanssa lenkeillä ja olen koko päivän aktiivinen. Haluan olla sisukas ja että pärjään. Mutta entä sitten? Joka päivä teen kaikkeni mutta joka aamu vaan ajattelen että ei taas uusi päivä.

-Ap

Vierailija
40/76 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap. kirjoitti:

Tietenkin exän äiti saa olla poikaansa yhteydessä JOS poika osottaa jotakin katumusta ja haluaisi nähdä lastaan. Nyt en ymmärrä miten äitinsä voi ostaa sille ruokaa ja tupakkaa ja majoittaa kotonaan kun se vain pitää hauskaa? Sama se vaikka nyt pienellä vauvalla ei ole isää sama se vaikka melkein tappo mut mutta jos on äiti nii noi asiat annetaan anteeksi? Tottakai se hakkasi ja jätti kun tiesi ettei siitä mitään hänelle haittaa koidu. Tiesi että mä jään ypöyksin mutta hänen kaverit ja perhe ei mene minnekäänm

Mutta ethän sinä voi laatia ehtoja sille, saako äiti ja poika olla yhteyksissä vai ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän