Pyöräilijän kannattaakin autoilla ;-)
Viiden henkilön pyöräillessä heidän yhteenlaskettu hiilidioksidipäästönsä kasvaa enemmän kuin on henkilöauton päästö samalla matkalla.
Entäs ne kustannukset? Bensa esim. sadalle kilometrille maksaa 10 €uroa. Kunnon eväitä ei viidelle sillä hinnalla saa ;-)
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Idiootti. ;-)
Et osaa siis laskea?
Vierailija kirjoitti:
Vihreiden logiikalla pyöräilijän kasvanutta hiidioksidipäästöä ei lasketa. ;-)
Tuo kustannuslaskelma on kyllä kiistaton.
Ihminen kuitenkin on erittäin hiilidioksidineutraali kone vaikkapa autoon verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Idiootti. ;-)
Et osaa siis laskea?
Tai siis sinä et. ;-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihreiden logiikalla pyöräilijän kasvanutta hiidioksidipäästöä ei lasketa. ;-)
Tuo kustannuslaskelma on kyllä kiistaton.Ihminen kuitenkin on erittäin hiilidioksidineutraali kone vaikkapa autoon verrattuna.
Pelkästään auton valmistamisessa kuluva energia ja hiilidioksidipäästöt ovat todella suuria verrattuna pyöräilijään.
Vierailija kirjoitti:
Vihreiden logiikalla pyöräilijän kasvanutta hiidioksidipäästöä ei lasketa. ;-)
Tuo kustannuslaskelma on kyllä kiistaton.
Sama juttu kuin puiden poltossa, pitäisikö laskea päästöksi vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihreiden logiikalla pyöräilijän kasvanutta hiidioksidipäästöä ei lasketa. ;-)
Tuo kustannuslaskelma on kyllä kiistaton.Ihminen kuitenkin on erittäin hiilidioksidineutraali kone vaikkapa autoon verrattuna.
Pelkästään auton valmistamisessa kuluva energia ja hiilidioksidipäästöt ovat todella suuria verrattuna pyöräilijään.
Varmaan joutuu aika paljon pyöräilemään, että saa vastaavan energiamäärän tuhlattua mitä auton rakentamisessa kuluu.
Biking burns fat and saves you money. Cars burn money and saves your fat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihreiden logiikalla pyöräilijän kasvanutta hiidioksidipäästöä ei lasketa. ;-)
Tuo kustannuslaskelma on kyllä kiistaton.Ihminen kuitenkin on erittäin hiilidioksidineutraali kone vaikkapa autoon verrattuna.
Pelkästään auton valmistamisessa kuluva energia ja hiilidioksidipäästöt ovat todella suuria verrattuna pyöräilijään.
Näin voisi luulla mutta
http://www.co2-raportti.fi/index.php?page=ilmastouutisia&news_id=2032
Vierailija kirjoitti:
Viiden henkilön pyöräillessä heidän yhteenlaskettu hiilidioksidipäästönsä kasvaa enemmän kuin on henkilöauton päästö samalla matkalla.
Entäs ne kustannukset? Bensa esim. sadalle kilometrille maksaa 10 €uroa. Kunnon eväitä ei viidelle sillä hinnalla saa ;-)
Uskot siis että ihmisen vaikutus ilmasnmuutokseen on kiistaton?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihreiden logiikalla pyöräilijän kasvanutta hiidioksidipäästöä ei lasketa. ;-)
Tuo kustannuslaskelma on kyllä kiistaton.Ihminen kuitenkin on erittäin hiilidioksidineutraali kone vaikkapa autoon verrattuna.
Pelkästään auton valmistamisessa kuluva energia ja hiilidioksidipäästöt ovat todella suuria verrattuna pyöräilijään.
Näin voisi luulla mutta
http://www.co2-raportti.fi/index.php?page=ilmastouutisia&news_id=2032
Pyöräilijän hiilidioksidipäästöt ovat kuitenkin aika vähäisiä, koska ihminen syö ruokaa, johon hiili on ensin sitoutunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viiden henkilön pyöräillessä heidän yhteenlaskettu hiilidioksidipäästönsä kasvaa enemmän kuin on henkilöauton päästö samalla matkalla.
Entäs ne kustannukset? Bensa esim. sadalle kilometrille maksaa 10 €uroa. Kunnon eväitä ei viidelle sillä hinnalla saa ;-)Uskot siis että ihmisen vaikutus ilmasnmuutokseen on kiistaton?
Viimeiset sata vuotta ihminen on ainakin tuupannut hiilidioksisia ilmakehään minkä on ehtinyt, eikä loppua ole näkyvissä. Kyllähän se raja jossain vaiheessa tulee vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihreiden logiikalla pyöräilijän kasvanutta hiidioksidipäästöä ei lasketa. ;-)
Tuo kustannuslaskelma on kyllä kiistaton.Ihminen kuitenkin on erittäin hiilidioksidineutraali kone vaikkapa autoon verrattuna.
Pelkästään auton valmistamisessa kuluva energia ja hiilidioksidipäästöt ovat todella suuria verrattuna pyöräilijään.
Näin voisi luulla mutta
http://www.co2-raportti.fi/index.php?page=ilmastouutisia&news_id=2032Pyöräilijän hiilidioksidipäästöt ovat kuitenkin aika vähäisiä, koska ihminen syö ruokaa, johon hiili on ensin sitoutunut.
Ja ihminen myös tuottaa hiilidioksidia silloinkin kun ei tee mitään. Pyöräily ei kauheasti asiaan vaikuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihreiden logiikalla pyöräilijän kasvanutta hiidioksidipäästöä ei lasketa. ;-)
Tuo kustannuslaskelma on kyllä kiistaton.Ihminen kuitenkin on erittäin hiilidioksidineutraali kone vaikkapa autoon verrattuna.
Pelkästään auton valmistamisessa kuluva energia ja hiilidioksidipäästöt ovat todella suuria verrattuna pyöräilijään.
Näin voisi luulla mutta
http://www.co2-raportti.fi/index.php?page=ilmastouutisia&news_id=2032
Ei tuo vastannut siihen, paljonko pitää pyöräillä, että kuluu sama määrä energiaa mitä kuluu yhden auton tekemisessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihreiden logiikalla pyöräilijän kasvanutta hiidioksidipäästöä ei lasketa. ;-)
Tuo kustannuslaskelma on kyllä kiistaton.Ihminen kuitenkin on erittäin hiilidioksidineutraali kone vaikkapa autoon verrattuna.
Pelkästään auton valmistamisessa kuluva energia ja hiilidioksidipäästöt ovat todella suuria verrattuna pyöräilijään.
Näin voisi luulla mutta
http://www.co2-raportti.fi/index.php?page=ilmastouutisia&news_id=2032Pyöräilijän hiilidioksidipäästöt ovat kuitenkin aika vähäisiä, koska ihminen syö ruokaa, johon hiili on ensin sitoutunut.
Ja ihminen myös tuottaa hiilidioksidia silloinkin kun ei tee mitään. Pyöräily ei kauheasti asiaan vaikuta.
Nyt on pakko oikaista. Levossa ihminen tuottaa n. 0,2 litraa minuutissa. Kovassa rasituksessa määrä yli kymmenkertaistuu! Etkö muka huomaa jumpatessasi ;-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihreiden logiikalla pyöräilijän kasvanutta hiidioksidipäästöä ei lasketa. ;-)
Tuo kustannuslaskelma on kyllä kiistaton.Ihminen kuitenkin on erittäin hiilidioksidineutraali kone vaikkapa autoon verrattuna.
Pelkästään auton valmistamisessa kuluva energia ja hiilidioksidipäästöt ovat todella suuria verrattuna pyöräilijään.
Näin voisi luulla mutta
http://www.co2-raportti.fi/index.php?page=ilmastouutisia&news_id=2032Ei tuo vastannut siihen, paljonko pitää pyöräillä, että kuluu sama määrä energiaa mitä kuluu yhden auton tekemisessä.
Mutta kertoi sen että valmistuksessa syntyvät päästöt ovat elinkaaressa melkein mitätön tekijä.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on pakko oikaista. Levossa ihminen tuottaa n. 0,2 litraa minuutissa. Kovassa rasituksessa määrä yli kymmenkertaistuu! Etkö muka huomaa jumpatessasi ;-)
Mutta edelleenkin ihminen on erittäin hiilidioksidineutraali kone.
Vierailija kirjoitti:
Mutta kertoi sen että valmistuksessa syntyvät päästöt ovat elinkaaressa melkein mitätön tekijä.
Mutta sen elinkaaren aikana sitten päästöjä syntyykin paljon.
Vihreiden logiikalla pyöräilijän kasvanutta hiidioksidipäästöä ei lasketa. ;-)
Tuo kustannuslaskelma on kyllä kiistaton.