Minä ryhdyn yrittäjäksi, tässä liike-ideani.
Eli aion ruveta yrittäjäksi, mulla on liikeidea ja haluaisin hieman kommenttia siitä. Olen jo rekisteröinyt toiminimen ja pääomaa löytyy itseltä joten aloitan bisnekset varmaan pian.
Eli: ihmiset käyvät paljon leffavuokraamoissa. Leffaa ei tarvitse ostaa omaksi vaan sen voi vuokrata. MUTTA: kirjat täytyy ostaa kirppikseltä tai kirjakaupasta. Aionkin siis perustaa kirjavuokraamon helsinkiin. Mieti, ei tartte maksaa vitun kallista hintaa kirjasta jolla et lukemisen jälkeen tee mitään, vaan voit vuokrata sen esim pariksi viikoksi/kuukaudeksi kohtuullista maksua vastaan! En muista että olisin kirjavuokraamoja pahemmin nähnyt.
kommentteja, vinkkejä, kehitysideoita?
Kommentit (16)
Keitä kahvit ja unohda. Ensi viikolla voit käydä kirjastossa lainaamassa yrityskirjoja.
Miten liikeideasi poikkeaa kirjastosta? Millä teet tuloksen?
Mitä kirjavuokraamosi antaa asiakkaalle enemmän kuin helsinkiläinen kirjasto?
Mitä sellaista asiakkaasi saa maksua vastaan, mitä kirjasta ei pysty tarjoamaan?
Kirjastossa joutuu jonottamaan suosituimpia uutuuskirjoja kuukausikaupalla. Pikalainoina (esim. viikonlopun yli) saa paremmin uutuuskirjoja (ainakin Keski-Uudellamaalla, en tiedä Helsingistä).
Mullaki on bisnesidea: alan vuokraamaan ihmisille huonekasveja
Tää oli jo. Eikö tullut tarpeeksi vastauksia?
Ei nyt tyrmätä heti provoa!
Monet ihmiset olisivat ehkä valmiita maksaamaan siitä, että uutuuskirja on heti saatavilla vuokrahintaan.
Kunnallisissa kirjastoissa voi joutu jonottamaan jopa kuukausia.
Heti kun haluaa yrittää niin haukutaan?!?! en voi uskoa tätä!! eikö yrittäjää arvosteta enää!!
pastan keittäjä kirjoitti:
Heti kun haluaa yrittää niin haukutaan?!?! en voi uskoa tätä!! eikö yrittäjää arvosteta enää!!
Yrittämiseen vaaditaan myös henkistä pääomaa. Sitä sulta tuntuu puuttuvan.
Vierailija kirjoitti:
Mullaki on bisnesidea: alan vuokraamaan ihmisille huonekasveja
Älä nyt, ainakin joitain vuosia sitten oli yritys, joka oikeasti vuokrasi huonekasveja. :D
Minä ajattelin alkaa kutomaan Puppyille ja Ponyille villapaitoja.
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt tyrmätä heti provoa!
Monet ihmiset olisivat ehkä valmiita maksaamaan siitä, että uutuuskirja on heti saatavilla vuokrahintaan.
Kunnallisissa kirjastoissa voi joutu jonottamaan jopa kuukausia.
Videovuokraamot joutuvat maksamaan leffoista enemmän kuin taviskuluttaja, pätisi varmaan kirjavuokraamoonkin.
Eihän tossa oo paljonkaan järkeä!
Sama kuin kirjasto paitsi että kirjasto on ilmainen.
Ei ainakaan tuottoa tule.
Sama on ollut täällä ennenkin. Mikä helvetin järki on kierrättää paskoja provoja? Luuletko, että ne ovat uusintakierroksella vähemmän paskoja?