Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako kotijumpalla tuloksia?

Vierailija
01.05.2016 |

Olen aina vihannut kuntosalia ja muita liikuntamuotoja, joissa pitää lähteä johonkin. Olen kuitenkin viime aikoina intoutunut jumppaamaan kotona. Olen normaalipainoinen, mutta ilmeisesti laihaläski, koska en ole koskaan harrastanut arkiliikuntaa enempää. Joskus hyvinkin epäsäännöllisesti olen jumppaillut hieman kotona. Tavoitteenani ei ole bikini fitness -kisa tai kuplaperä, mutta haluaisin hieman lihaksia lisää. Etenkin jalkoihin ja perään, koska ne ovat aika löysät. Voiko kotijumpalla saada näkyviä tuloksia?

Tuntuu, että ainoa hyväksytty liikuntamuoto on nykyään kuntosalilla käynti, mutta en ole koskaan pitänyt siitä. Kotona minulla on 3 kilon nilkkapainot, 3 kilon käsipainot ja 6 kilon kahvakuula. Sen lisäksi minulla on trampoliini. Riittävätkö nämä mihinkään?

Olen laihtunut jo muutaman kilon vähentämällä herkkujen syöntiä ja syömällä terveellisemmin. Tiedän, että ruokavaliotani voisi silti vielä parantaa.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perus av. Kysytään saako kotona perään ja käsiin lisää lihaksia ja kun kerrotaan totuus, loukkaannutaan, haukutaan salilla kävijöitä ja kerrotaan tarinoita kahden kilon painoilla kasvatetuista näkyvistä lihaksista. Jep jep. :D

Vierailija
42/46 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä aloitin kehonpainotreenin vuosi sitten. Reisilihaksissa on selvä muutos ja reidet ovat aivan erimuotoiset kuin vuosi takaperin. Samoin ojentajat ovat kehittyneet ja olkapäät. Ongelmallisin osa-alue on vetävät liikkeet ja lihastasapaino. Kotijumpalla saa aikaan paljon, olen jumpannut parhaimmillaan 1,5h 6krt viikossa, mutta jossakin vaiheessa, omalla kohdallani nyt, lisäedistyminen vaatisi kuntosalia tiettyjen liikkeiden osalta. Vetäviä liikkeitä vaikea järjestää kotioloissa ja ne ovat juuri ne, jotka arkiliikkumisella eivät kehity. Olen kyllä saanut kommentteja käsilihaksista ja ne erottuvat, olen punnertanut aika paljon vuoden aikana. Joissakin treeneissä voi olla 200 punnerrusta. Teen naistenpunnerrusta, miestenpunnerrusta ei mene kovin monta. Kymmenkunta.

Nyt minun täytyy hieman ihmetelllä, miten sinulla menee naistenpunnerruksia jopa 200 treenit mutta miesten punnerruksia et pysty tekemään kuin kymmenkunta? Olet kuitenkin jo vuoden tehnyt kehonpainotreeniä. Jossain mättää kyllä...Oikeasti. Teetköhän oikein niitä punnerruksia...

Anteeksi, että puutun, mutta kuulostaa niin oudolta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloin kävelee rappusia tammikuussa. Asun 8 krs talon 1 krs ja päätin tammikuussa kun tulen töistä, kävelen tammikuun 1 kerroksee, helmikuussa kävelen tokaan ja tulen yhden alas jne.

Kunto kasvoi viikossa ja nyt toukokuussa juoksen kasiin ja tulen takaisin ykköseen.

Hauska harrastus ja kustannus 0 e.

Kiitoksia YouTube vinkistä. Alan sitä toteuttamaan.

Vierailija
44/46 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehonpainotreeni on loistavaa treeniä. Toki vapailla painoilla saa kasvatettua isommat lihakset, mutta jos päämääränä on toimiva, kiinteä ja vahva keho kehonpainotreeni riittää hyvin. Kuntosalilaitteissa tehdyt tiettyihin lihaksiin kohdistuvat liikkeet ne hakkaavat mennen tullen, sillä kehonpainoharjoittelu lisää liikkeestä riippumatta koko kropan hallintaa. Monelta salillakävijältä ei sujuisi esim. pistoolikyykky, joten pelkkä lihaksien koko ei kerro kehon toimivuudesta ja vartalonhallinnasta mitään. Ne ovat kuitenkin asioita mitä ihminen kaikissa päivän toimissaan tarvitsee.

Juurikin näin! Kun puhutaan (me naiset yleensä) lihaskasvusta, tarkoitamme usein lihaksien kiinteyttämistä vaikka sekin on hieman huono termi mutta ehkä kuvaavampi. Koska tavoite tuskin on suuri lihaskasvu vaan rasvojen väheneminen ja lihaserottovuuden parantaminen ja kiinteämpi kroppa.

Vierailija
45/46 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla parin kilon painoilla ei saa mitään kehitystä aikaan.

Vierailija
46/46 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kehonpainotreeni on loistavaa treeniä. Toki vapailla painoilla saa kasvatettua isommat lihakset, mutta jos päämääränä on toimiva, kiinteä ja vahva keho kehonpainotreeni riittää hyvin. Kuntosalilaitteissa tehdyt tiettyihin lihaksiin kohdistuvat liikkeet ne hakkaavat mennen tullen, sillä kehonpainoharjoittelu lisää liikkeestä riippumatta koko kropan hallintaa. Monelta salillakävijältä ei sujuisi esim. pistoolikyykky, joten pelkkä lihaksien koko ei kerro kehon toimivuudesta ja vartalonhallinnasta mitään. Ne ovat kuitenkin asioita mitä ihminen kaikissa päivän toimissaan tarvitsee.

Juurikin näin! Kun puhutaan (me naiset yleensä) lihaskasvusta, tarkoitamme usein lihaksien kiinteyttämistä vaikka sekin on hieman huono termi mutta ehkä kuvaavampi. Koska tavoite tuskin on suuri lihaskasvu vaan rasvojen väheneminen ja lihaserottovuuden parantaminen ja kiinteämpi kroppa.

Emmekä tarkoita. Kyllä me tarkoitamme ihan lihasten kasvua. Ja sitä 200 toiston nitkutteluilla tapahdu. Kestävyys on eri asia. Jos kestävyydestä haaveilee, voi nitkutella vaikka pumppikappaleita youtuben tahtiin niillä kahden kilon painoilla.