Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako kotijumpalla tuloksia?

Vierailija
01.05.2016 |

Olen aina vihannut kuntosalia ja muita liikuntamuotoja, joissa pitää lähteä johonkin. Olen kuitenkin viime aikoina intoutunut jumppaamaan kotona. Olen normaalipainoinen, mutta ilmeisesti laihaläski, koska en ole koskaan harrastanut arkiliikuntaa enempää. Joskus hyvinkin epäsäännöllisesti olen jumppaillut hieman kotona. Tavoitteenani ei ole bikini fitness -kisa tai kuplaperä, mutta haluaisin hieman lihaksia lisää. Etenkin jalkoihin ja perään, koska ne ovat aika löysät. Voiko kotijumpalla saada näkyviä tuloksia?

Tuntuu, että ainoa hyväksytty liikuntamuoto on nykyään kuntosalilla käynti, mutta en ole koskaan pitänyt siitä. Kotona minulla on 3 kilon nilkkapainot, 3 kilon käsipainot ja 6 kilon kahvakuula. Sen lisäksi minulla on trampoliini. Riittävätkö nämä mihinkään?

Olen laihtunut jo muutaman kilon vähentämällä herkkujen syöntiä ja syömällä terveellisemmin. Tiedän, että ruokavaliotani voisi silti vielä parantaa.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuloksia?

Vierailija
2/46 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harva pystyy kotona treenaamaan sellaisella tahdilla, että siitä oikeasti olisi ihan näkyvää hyötyä. Toki se auttaa painonpudotuksessa, ja varmaan kiinteyttääkin, mutta epäilen että lihakset siitä juurikaan kasvaisivat. Kotona on liian helppo tehdä liikkeitä vähän sinnepäin ja liian tehottomasti. Enpä muista koskaan tavanneeni urheilullisen ja lihaksikkaan näköistä ihmistä, joka olisi pelkällä kotijumpalla saavuttanut tuloksensa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on varaa rakentaa itselleen kunnon sali jossa on vähintää kunnon juoksumatto, stepperi ja käsipainot ja kahvakuulat ym. ym. niin sitten kyllä olisi ihan jees, muuten ei. Ainahan voi treenata tietysti ihan kehon omaa painoa vastaan ilman mitään välineitä mutta kuka jaksaa?

Vierailija
4/46 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ainakin saanut ihan hyviä tuloksia kotijumpalla, apuna pelkät 2kg käsipainot. Kommenttia kiinteytymisestä ja lihaksikkuudesta on tullut, painoa tullut pari kiloa lisää mutta mittanauha näyttää paria senttiä vähemmän. Treeninä sekä hikijumppa että lihaskunto.

Vierailija
5/46 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaisin lähinnä sellaista peruskunnon kohotusta. Plussana olisi jos kehonkoostumus parantuisi. :)

Vierailija
6/46 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jillian Michaels 30 day shred, saat näkyviä tuloksia! Tarviit jumppamaton ja pienet käsipainot. Lyhyitä treenihetkiä, mutta oikeasti tehokkaita, youtubesta löytyy! :)

Vierailija
7/46 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile 7 minuutin treeniä

Vierailija
8/46 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaipaisin lähinnä sellaista peruskunnon kohotusta. Plussana olisi jos kehonkoostumus parantuisi. :)

Jos peruskunnon kohotus on tavoitteena, niin se kyllä onnistuu. Voit vaikka ostella isompia painoja myöhemmin lisää, kun siltä tuntuu ettei vanhat enää riitä. Ja varmasti se kehonkoostumus myös siitä alkaa parantumaan. 

Vierailija
9/46 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saa, kun sitoutuu tekemiseen. Siis säännöllisesti ja tarpeeksi pitkiä sarjoja 😉

Liikunta innostaa jatkamaan.

Itsekin olen saanut selvästi näkyvät vatsalihakset ja kiinteän vatsan jumppapallon päällä tehdyillä vatsalihasliikkeillä. 100 rutista ~5 kertaa viikossa.

Vierailija
10/46 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap! Älä välitä noista lannistajista. Vaikka kotona tehtynä jumppa ei olisikaan yhtä tehokasta kuin salilla, se on ainakin hyvä alku, varsinkin kun et ole koskaan arkiliikuntaa enempää liikkunut. Ja voihan olla, että se innostaa sua liikkumaan enemmän ja sitä myötä kuntokin kohenee.

Vierailija
11/46 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ainakin saanut ihan hyviä tuloksia kotijumpalla, apuna pelkät 2kg käsipainot. Kommenttia kiinteytymisestä ja lihaksikkuudesta on tullut, painoa tullut pari kiloa lisää mutta mittanauha näyttää paria senttiä vähemmän. Treeninä sekä hikijumppa että lihaskunto.

Anteeksi mutta kahden kilon käsipainoilla et lihaksia kasvata. En keksi yhden yhtä liikettä mitä kannattaisi niin pienillä painoilla veivata. Rapakuntoinenkin jaksaa isommilla painoilla. Lihas kasvaa vain, kun sitä treenataan progressiivisesti. Toki olet voinut laihtua, sitä en kiellä.

Kotijumppa ei kasvata lihaksia jossei kotoa löydy kunnon painoja eli useiden kymmenien edestä tankopainoja jne.

Vierailija
12/46 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko tämä ap?

Aloituksessa puhut näkyvistä lihaksista, nyt parantuneesta kehonkoostumuksesta. Koita päättää. Jälkimmäiseen pystyt tietysti jo ilman mitään välineitä.

Vierailija
13/46 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi mutta kahden kilon käsipainoilla et lihaksia kasvata. En keksi yhden yhtä liikettä mitä kannattaisi niin pienillä painoilla veivata. Rapakuntoinenkin jaksaa isommilla painoilla. Lihas kasvaa vain, kun sitä treenataan progressiivisesti. Toki olet voinut laihtua, sitä en kiellä.

Kotijumppa ei kasvata lihaksia jossei kotoa löydy kunnon painoja eli useiden kymmenien edestä tankopainoja jne.

Ihminen itsessään on se usean kymmenen kilon paino, jota voi hyödyntää, jos huvittaa ottaa selvää, miten.

Vierailija
14/46 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa, mutta lihaksia ei saa itselleen lisää kehonpainojumpan avulla/pienillä painoilla alavartaloon. Tämän tietää jokainen vähääkään kalisteniikasta tietävä.

Vierailija
15/46 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi vain mutta en mitään salilihaksia tavoittele enkä väittänyt että on isot lihakset kasvaneet. Jillian Michaelsin sarjoja olen vetänyt läpi jo puolen vuoden ajan säännöllisesti ja lihaserottuvuutta on tullut. Vatsalihakset ja reisilihakset erottuu, olkapäihin tullut muotoa ja tämä riittää minulle ihan hyvin.

Kumma paikka tämä av kun ei saa edes treenata itselleen sopivalla tavalla, joillekin meistä riittää ihan hoikkuus ja jäntevyys.

Vierailija
16/46 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ole lopputuloksen kannalta se ja sama, treenaako kotona vai jossain muualla. Kunhan tietää mitä tekee, treenaa tarpeeksi usein ja tehokkaasti ja ruokavalio on kunnossa, niin tuloksia syntyy. Pelkällä kahvakuulatreenilläkin saa jo ihmeitä aikaan ja ihan oikeasti niitä näkyviä lihaksiakin.

Vierailija
17/46 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko tämä ap?

Aloituksessa puhut näkyvistä lihaksista, nyt parantuneesta kehonkoostumuksesta. Koita päättää. Jälkimmäiseen pystyt tietysti jo ilman mitään välineitä.

Mutta eiväthän ne vähätkään lihakset tule esiin, jos kehonkoostumus ei parane? Kehonkoostumuksen parantumisella tarkoitin siis itse lähinnä sitä, että rasva vähenisi ja lihakset kasvaisivat edes vähän. Eli ei ne sulje toisiaan pois. :)

ap

Vierailija
18/46 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken pystyy tekemään permannolla ilman yhtään "välinettä".

Vielä kun otat käyttöön seinän ja jokaisesta kodista löytyviä välineitä, kaikki hoituu 100%.

Erikoisvälineet ja salit vain saattavat tehdä hommasta hauskempaa.

Mutta eiköhän perussyy niiden käyttöön ole se että liikkuminen vituttaa ja luullaan että tulos voidaan ostaa maksamalla reilusti rahastajille;-)

Vierailija
19/46 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi vain mutta en mitään salilihaksia tavoittele enkä väittänyt että on isot lihakset kasvaneet. Jillian Michaelsin sarjoja olen vetänyt läpi jo puolen vuoden ajan säännöllisesti ja lihaserottuvuutta on tullut. Vatsalihakset ja reisilihakset erottuu, olkapäihin tullut muotoa ja tämä riittää minulle ihan hyvin.

Kumma paikka tämä av kun ei saa edes treenata itselleen sopivalla tavalla, joillekin meistä riittää ihan hoikkuus ja jäntevyys.

Ne erottuu siksi, että olet hikijumpalla laihduttanut rasvaa pois. Ei siksi, että lihakset itsessään olisi kasvaneet.

Vierailija
20/46 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoikkuus ja jäntevyys ja niiden lisääminen on eri asia mitä lihaskasvu. Kai sinä sen ymmärrät?