Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako kotijumpalla tuloksia?

Vierailija
01.05.2016 |

Olen aina vihannut kuntosalia ja muita liikuntamuotoja, joissa pitää lähteä johonkin. Olen kuitenkin viime aikoina intoutunut jumppaamaan kotona. Olen normaalipainoinen, mutta ilmeisesti laihaläski, koska en ole koskaan harrastanut arkiliikuntaa enempää. Joskus hyvinkin epäsäännöllisesti olen jumppaillut hieman kotona. Tavoitteenani ei ole bikini fitness -kisa tai kuplaperä, mutta haluaisin hieman lihaksia lisää. Etenkin jalkoihin ja perään, koska ne ovat aika löysät. Voiko kotijumpalla saada näkyviä tuloksia?

Tuntuu, että ainoa hyväksytty liikuntamuoto on nykyään kuntosalilla käynti, mutta en ole koskaan pitänyt siitä. Kotona minulla on 3 kilon nilkkapainot, 3 kilon käsipainot ja 6 kilon kahvakuula. Sen lisäksi minulla on trampoliini. Riittävätkö nämä mihinkään?

Olen laihtunut jo muutaman kilon vähentämällä herkkujen syöntiä ja syömällä terveellisemmin. Tiedän, että ruokavaliotani voisi silti vielä parantaa.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaipaisin lähinnä sellaista peruskunnon kohotusta. Plussana olisi jos kehonkoostumus parantuisi. :)

Oliko tämä ap?

Aloituksessa puhut näkyvistä lihaksista, nyt parantuneesta kehonkoostumuksesta. Koita päättää. Jälkimmäiseen pystyt tietysti jo ilman mitään välineitä.

Mutta eiväthän ne vähätkään lihakset tule esiin, jos kehonkoostumus ei parane? Kehonkoostumuksen parantumisella tarkoitin siis itse lähinnä sitä, että rasva vähenisi ja lihakset kasvaisivat edes vähän. Eli ei ne sulje toisiaan pois. :)

ap

Jos haluat muotoa litteään tai löysään peppuun, tarvitset tangon ja painot kyykkyjä varten tai vastaavasti jalkaprässin. Kahden kilon käsipainot eivät peppua muokkaa.

Vierailija
22/46 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaiken pystyy tekemään permannolla ilman yhtään "välinettä".

Vielä kun otat käyttöön seinän ja jokaisesta kodista löytyviä välineitä, kaikki hoituu 100%.

Erikoisvälineet ja salit vain saattavat tehdä hommasta hauskempaa.

Mutta eiköhän perussyy niiden käyttöön ole se että liikkuminen vituttaa ja luullaan että tulos voidaan ostaa maksamalla reilusti rahastajille;-)

Näinpä, tässä ketjussa taitaa salifanaatikot alapeukuttaa ihan hurjana. Ei ole reilua eikä mahdollista että joku voisi olla hyvässä kunnossa ilman että maksaa siitä itsensä kipeäksi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta kuntoiluun tarkoitettu hiekkasäkki. Niihin mahtuu koosta riippuen jopa 50 kg painoja ja paino on säädeltävissä. Hiekkaa tai riisiä sisälle.  Youtubessa on paljon treenivideoita hiekkasäkkitreeniin hakusanalla "sandbag".

Vierailija
24/46 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kehon vastuksella tehtäviä liikkeitä on vaikka kuinka paljon ja niistä saa tosi hyvän treenin kotonakin. Noilla pienillä käsipainoilla et kyllä paljoa tee, myös tuo 6kg kahvakuula on tosi kevyt, paitsi ehkä käsien ja olkapäiden treenaamiseen. Suosittelen lämpimästi Kayla Itsinesin treenejä, niissä on tosi kova tempo, syke nousee ja lisäksi lihaskuntoa ajatellen niissä on yksinkertaisia, mutta tosi tehokkaita liikkeitä.

Vierailija
25/46 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä kun otat käyttöön seinän ja jokaisesta kodista löytyviä välineitä, kaikki hoituu 100%.

Mutta eiköhän perussyy niiden käyttöön ole se että liikkuminen vituttaa ja luullaan että tulos voidaan ostaa maksamalla reilusti rahastajille;-)

Näinpä, tässä ketjussa taitaa salifanaatikot alapeukuttaa ihan hurjana. Ei ole reilua eikä mahdollista että joku voisi olla hyvässä kunnossa ilman että maksaa siitä itsensä kipeäksi...

Minä maksan salista 9,90 kuukaudessa. En koe olevani kipeä.

Hyvässä kunnossa voi olla ihan vain lenkkeilemällä luonnossa ja harrastamalla lisäksi vaikka pyöräilyä, mutta lihasten kasvattamisesta on turha haaveilla sadan toiston nitkutteluilla ja pienillä käsipainoilla.

Vierailija
26/46 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan tässä ketjussa asioista enemmän tietävät ottavat realistisesti sen faktan esille, että jos tavoittelee lihaskasvua alavartaloon sitä ei saa aikaan kehonpainolla. Siihen tarvitaan isompia kuormia kuin oma kehonpaino tai pienet painot. Huomioi: kuormien käyttämiseen ei tarvita edes salia, vaan esim. juurikin vaikka joku hiekkasäkki tai kahvakuulia.

Ylävartalon treenaaminen onkin eri asia, etenkin naiset voivat saavuttaa lihaskasvua myös kehonpainolla.

Vierailija
27/46 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta nyt edes kunnon kahvakuulat. 8 kg, 12 kg ja 22 kg esim.

Vierailija
28/46 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ainakin saanut ihan hyviä tuloksia kotijumpalla, apuna pelkät 2kg käsipainot. Kommenttia kiinteytymisestä ja lihaksikkuudesta on tullut, painoa tullut pari kiloa lisää mutta mittanauha näyttää paria senttiä vähemmän. Treeninä sekä hikijumppa että lihaskunto.

Anteeksi mutta kahden kilon käsipainoilla et lihaksia kasvata. En keksi yhden yhtä liikettä mitä kannattaisi niin pienillä painoilla veivata. Rapakuntoinenkin jaksaa isommilla painoilla. Lihas kasvaa vain, kun sitä treenataan progressiivisesti. Toki olet voinut laihtua, sitä en kiellä.

Kotijumppa ei kasvata lihaksia jossei kotoa löydy kunnon painoja eli useiden kymmenien edestä tankopainoja jne.

Anteeksi vain mutta en mitään salilihaksia tavoittele enkä väittänyt että on isot lihakset kasvaneet. Jillian Michaelsin sarjoja olen vetänyt läpi jo puolen vuoden ajan säännöllisesti ja lihaserottuvuutta on tullut. Vatsalihakset ja reisilihakset erottuu, olkapäihin tullut muotoa ja tämä riittää minulle ihan hyvin.

Kumma paikka tämä av kun ei saa edes treenata itselleen sopivalla tavalla, joillekin meistä riittää ihan hoikkuus ja jäntevyys.

Hoikkuus ja jäntevyys ja niiden lisääminen on eri asia mitä lihaskasvu. Kai sinä sen ymmärrät?

Miten selität sen että vaaka näyttää paria kiloa enemmän mutta mittanauha vähemmän ellei mitään lihaskasvua ole tapahtunut? Onko aivan mahdotonta uskoa että lihas voi kasvaa myös kotitreenillä?

Vierailija
29/46 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ainakin saanut ihan hyviä tuloksia kotijumpalla, apuna pelkät 2kg käsipainot. Kommenttia kiinteytymisestä ja lihaksikkuudesta on tullut, painoa tullut pari kiloa lisää mutta mittanauha näyttää paria senttiä vähemmän. Treeninä sekä hikijumppa että lihaskunto.

Anteeksi mutta kahden kilon käsipainoilla et lihaksia kasvata. En keksi yhden yhtä liikettä mitä kannattaisi niin pienillä painoilla veivata. Rapakuntoinenkin jaksaa isommilla painoilla. Lihas kasvaa vain, kun sitä treenataan progressiivisesti. Toki olet voinut laihtua, sitä en kiellä.

Kotijumppa ei kasvata lihaksia jossei kotoa löydy kunnon painoja eli useiden kymmenien edestä tankopainoja jne.

Anteeksi vain mutta en mitään salilihaksia tavoittele enkä väittänyt että on isot lihakset kasvaneet. Jillian Michaelsin sarjoja olen vetänyt läpi jo puolen vuoden ajan säännöllisesti ja lihaserottuvuutta on tullut. Vatsalihakset ja reisilihakset erottuu, olkapäihin tullut muotoa ja tämä riittää minulle ihan hyvin.

Kumma paikka tämä av kun ei saa edes treenata itselleen sopivalla tavalla, joillekin meistä riittää ihan hoikkuus ja jäntevyys.

Hoikkuus ja jäntevyys ja niiden lisääminen on eri asia mitä lihaskasvu. Kai sinä sen ymmärrät?

Miten selität sen että vaaka näyttää paria kiloa enemmän mutta mittanauha vähemmän ellei mitään lihaskasvua ole tapahtunut? Onko aivan mahdotonta uskoa että lihas voi kasvaa myös kotitreenillä?

Ei sinänsä, etenkin jos on genetiikaltaan hyvässä asemassa. Ongelma on se, että ihmiset sekoittavat usein keskenään laihtumisen lihasmassan lisäykseen -> kun laihdutaan keho näyttää kiinteämmältä ja lihakset erottuvammilta.

Onhan näitä keissejä, joissa voimaharjoittelulla on kasvatettu nopeastikin lihasta, tosin ei kotitreenillä: https://personaltrainerhelsinki.com/2014/08/16/nainen-29v-6-viikossa-23…

Vierailija
30/46 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sinänsä, etenkin jos on genetiikaltaan hyvässä asemassa. Ongelma on se, että ihmiset sekoittavat usein keskenään laihtumisen lihasmassan lisäykseen -> kun laihdutaan keho näyttää kiinteämmältä ja lihakset erottuvammilta.

Onhan näitä keissejä, joissa voimaharjoittelulla on kasvatettu nopeastikin lihasta, tosin ei kotitreenillä: https://personaltrainerhelsinki.com/2014/08/16/nainen-29v-6-viikossa-23…

Toki kehot voivat toimia erilailla mutta sehän on ihan perusbiologiaa että lihas kasvaa ja vahvistuu jos sitä alkaa aktiivisesti harjoittamaan, vaikka se harjoitus sitten olisi "vain" hyppelyä ja kehonpainoharjoitusta.

Vähän outoa kyllä että tulee pelkkää alapeukkua jos kertoo että mittanauhan ja vaa'an mukaan kotitreeni on saanut muutosta aikaan sekä lihaksen että läskin määrässä. Onko lihaskasvu salillakäyvien etuoikeus?

Vierailija
31/46 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehonpainotreenilla tai pienilla painoilla saa kotioloissakin tuloksia jos lahtokohta on vaatimaton. Riippuen lahtokohdista ja ennenkaikkea tuloksista voi nainen saada kohtuullisiakin tuloksia kotona aikaan esimerkiksi ostamalla TRX - setin, yhden jalan kyykyt saavat kylla tuloksia alussa aikaiseksi kun nollasta lahdetaan.

Kuitenkin 2 - 3 kk kohdalla kehitys hidastuu ja lopulta pysahtyy. Tassa kohtaa apn tulee tehda paatos etta onko saavutettu taso sopiva, vai vielako huvittaisi edistya. Ratkaisuna on joko kodin varustaminen painoilla tai sinne kuntosalille meneminen. Mielestani on nurinkurista miten tassakin otsikossa kuntosaliharjoittelusta maksavia dissataan taas kerran niin voimakkaasti. Mielestani on painvastoin typeraa ostaa kotiin ensimmaistakaan jumppalaitetta, painoa tms. mikali voit saada muutamalla kymmenella eurolla kayttoon kuukaudessa kaikki kuntokeskusten palvelut ja laitteet. Hyvalla  tuurilla paaset viela salille missa kanssatreenaajat motivoivat ja voivat edistaa kehitystasi. Tama on paljolti asenteesta kiinni.

Tsemppia!

T. Kehonrakentajamies

Vierailija
32/46 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehonpainotreenilla tai pienilla painoilla saa kotioloissakin tuloksia jos lahtokohta on vaatimaton. Riippuen lahtokohdista ja ennenkaikkea tuloksista voi nainen saada kohtuullisiakin tuloksia kotona aikaan esimerkiksi ostamalla TRX - setin, yhden jalan kyykyt saavat kylla tuloksia alussa aikaiseksi kun nollasta lahdetaan.

Kuitenkin 2 - 3 kk kohdalla kehitys hidastuu ja lopulta pysahtyy. Tassa kohtaa apn tulee tehda paatos etta onko saavutettu taso sopiva, vai vielako huvittaisi edistya. Ratkaisuna on joko kodin varustaminen painoilla tai sinne kuntosalille meneminen. Mielestani on nurinkurista miten tassakin otsikossa kuntosaliharjoittelusta maksavia dissataan taas kerran niin voimakkaasti. Mielestani on painvastoin typeraa ostaa kotiin ensimmaistakaan jumppalaitetta, painoa tms. mikali voit saada muutamalla kymmenella eurolla kayttoon kuukaudessa kaikki kuntokeskusten palvelut ja laitteet. Hyvalla  tuurilla paaset viela salille missa kanssatreenaajat motivoivat ja voivat edistaa kehitystasi. Tama on paljolti asenteesta kiinni.

Tsemppia!

T. Kehonrakentajamies

En kyllä tiedä miten onnistuin dissaamaan kuntosaliharjoittelusta maksavia sillä, että minä en halua käydä kuntosalilla, koska en siitä pidä. Vaikka onhan se mukavaa, että minun mielipiteelläni on niin voimakas vaikutus. :D

En halua mennä kuntosalille, koska olen aika laiska (sen takia en ole paljon ennen kuntoillut) ja vihaan salille lähtemistä. Olen saanut kuntoiltua viime aikoina sen takia, että treenaan katsellessani televisiota. Ehkä se johtaa pysyvämpään innostukseen, joka ajaa minut vihdoin sinne pyhälle kuntosalille. Olen iloinen niiden puolesta, jotka ovat kuntosalin ilot löytäneet, mutta tällä hetkellä se ei ole minulle sopiva paikka. Olen joskus ollut vuoden ajan jäsen ja siinähän kävi ne perinteiset eli kävin alle kymmenen kertaa eikä minua siellä sen jälkeen näkynyt.

Mutta lähtökohta on vaatimaton siitä olen samaa mieltä ja olen iloinen niistä vähistäkin tuloksista, joita olen jo saanut. Kuten sanottua en halua bikini fitness babeksi, joten mitään kunnon lihaksia en hae. Ja tiedostan sen, että tällä kotiharrastuksellani mitään mahtavia tuloksia tule. Mietin vain minkälaisen kropan voin saada treenaamalla kotona ja vähillä varusteilla.

Kehonpainoharjoitukset kiinnostavat ja niitä usein teenkin. Yritän valita harjoituksia, jotka tuntuvat jossain enkä vain nytkytä jotain jalannostoa sataa kertaa. Kiitos tuosta TRX-systeemistä. Se näytti aika pätevältä ja voisin katsella sitä vähän tarkemminkin.

ap

Vierailija
33/46 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tartte edes painoja. Itse laihdutin takavuosina 10 kiloa lenkkeilyllä, uinnilla kerran viikossa  ja tekemällä selkä ja vatsalihasliikkeitä, housujen tuumakoosta 29 kokoon 27. Mullakin rasvaa vartalolla. Se on nyt tullut takaisin, enkä kuntosalilla ole saanut niin tehokkaasti sitä pois kuin silloin, joten olen taas siirtymässä kotijumppiin. Salilla aion käydä vain pilateksessa ja venyttelyssä toistaiseksi. 

Vierailija
34/46 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kiinteytynyt kävelemällä. Lihakset eivät varmaan ole kasvaneet, mutta löllö on kadonnut. Repikääs siitä.

Vierailija
35/46 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ainakin kiinteydyin, kun harrastin aktiivisesti eri lajeja monta kertaa viikossa kotona. Oon hankkinu kotiin jumppapallon, nilkka- ja käsipainot, zumbapaketin (oisko siinä ollu 7 dvd:tä + "painot"), levytangon ja painot ja pilates dvd:n. Kyllä niillä ihan mukavasti saa aikaan :) Sen lisäks kävelen hyötyliikuntana päivittäin n. 10 kilometriä ja välillä käyn erikseen vielä reippaalla kävelylenkillä.

Vierailija
36/46 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aloitin kehonpainotreenin vuosi sitten. Reisilihaksissa on selvä muutos ja reidet ovat aivan erimuotoiset kuin vuosi takaperin. Samoin ojentajat ovat kehittyneet ja olkapäät. Ongelmallisin osa-alue on vetävät liikkeet ja lihastasapaino. Kotijumpalla saa aikaan paljon, olen jumpannut parhaimmillaan 1,5h 6krt viikossa, mutta jossakin vaiheessa, omalla kohdallani nyt, lisäedistyminen vaatisi kuntosalia tiettyjen liikkeiden osalta. Vetäviä liikkeitä vaikea järjestää kotioloissa ja ne ovat juuri ne, jotka arkiliikkumisella eivät kehity. Olen kyllä saanut kommentteja käsilihaksista ja ne erottuvat, olen punnertanut aika paljon vuoden aikana. Joissakin treeneissä voi olla 200 punnerrusta. Teen naistenpunnerrusta, miestenpunnerrusta ei mene kovin monta. Kymmenkunta.

Vierailija
37/46 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 minsan treeni.

Vierailija
38/46 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisänä voin mainita että kyykkään välillä kissanhiekkapussi olkapäillä että tulee lisää vastusta. Treeneihin sisältyy välillä myös juoksemista.

t. 36

Vierailija
39/46 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.kehonpainoharjoittelu.com/

Kehonpainoharjoittelu on voimaharjoittelun muoto, jossa vastuksena käytetään oman kehon painoa. Tyypillisiä liikkeitä ovat esimerkiksi leuanveto, dippipunnerrus ja yhden jalan kyykky. Painoilla tehtävässä harjoittelussa vastusta kasvatetaan lisäämällä painoa, kun taas kehonpainoharjoittelussa vastusta kasvatetaan vaikeuttamalla suoritettavia liikkeitä.

Tyypillisiä tavoitteita kehonpainoharjoittelussa ovat uusien liikkeiden oppiminen sekä voiman ja lihasmassan lisääminen. Kehonpainoharjoitteluliikkeet ovat kokonaisvaltaisia ja kehittävät voiman lisäksi kehonhallintaa, minkä vuoksi niitä käytetään monien lajien (mm. telinevoimistelu, kamppailulajit ja kiipeily) oheisharjoittelussa.

Kehonpainoharjoittelu on helppoa, koska sitä voi tehdä milloin ja missä vain!

Vierailija
40/46 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehonpainotreeni on loistavaa treeniä. Toki vapailla painoilla saa kasvatettua isommat lihakset, mutta jos päämääränä on toimiva, kiinteä ja vahva keho kehonpainotreeni riittää hyvin. Kuntosalilaitteissa tehdyt tiettyihin lihaksiin kohdistuvat liikkeet ne hakkaavat mennen tullen, sillä kehonpainoharjoittelu lisää liikkeestä riippumatta koko kropan hallintaa. Monelta salillakävijältä ei sujuisi esim. pistoolikyykky, joten pelkkä lihaksien koko ei kerro kehon toimivuudesta ja vartalonhallinnasta mitään. Ne ovat kuitenkin asioita mitä ihminen kaikissa päivän toimissaan tarvitsee.