Eurovision Song Contest 2016
Oletteko te viisuihmiset jo katselleet / kuunnelleet eri maiden viisut läpi? Onko löytynyt suosikkeja / inhokkeja?
Kaikenlainen muukin Euroviisuihin liittyvä keskustelu on tässä ketjussa suotavaa! :)
Kommentit (57)
Oma suosikkini on tietysti ihana Nina Kraljić Lighthouseineen, kroaatti kun olen :D jos jonkinlaista top-listaa kyhäilisin, näyttäisi se tältä:
1. Kroatia
2. Ukraina
3. Italia
Ukrainan kappale on uskomattoman hieno ja vaikuttava. Euroviisaissa joku taisi sanoa, että 1944-biisi ei suinkaan kerro tuosta kyseisestä vuodesta, vaan nykypäivästä. Toivon jopa voittoa Jamalalle. On hienoa, että hän laulaa vain Krimillä puhuttavalla harvinaisella kielellä (joka ilmeisesti on hänen oma äidinkielensä).
Veikatkaa mitä veikkaatte, mutta Ruotsi voittaa ja mä aion laittaa veikkausrahani Ruotsille. Laulu on juuri tämänhetkistä henkeä mistä maailmalla pidetään, eleetöntä yksinkertaista, persoonallista musiikkia, Euroviisaissa kuvailtiin hyvin "ekologiseksi musiikiksi." Ruotsi on isäntämaa ja saa paljon huomiota. Ruotsin biisi on jo viikkoja keikkunut Suomen Spotify-listoilla. Mä uskon Ruotsin voittoon. Myös Viro ja Venäjä sekä Alankomaat tulevat menestymään. Australia on TOP 10:ssä samoin Norja, vaikken henk koht biisistä pidäkään. Italia kerää perinteisesti paljon pisteitä. Suomi tuskin pääsee finaalin tai jos pääsee, niin nippanappa eli saa juuri ja juuri ehkä 9. tai 10. eniten pisteitä. Terv viisufani
Aika tasainen taso tänä vuonna, eli paljon hyvin tuotettuja, varmoja biisejä, mutta sellaiset kunnon glitterpommit ja erikoisuudet puuttuvat. Kummallisin on varmaan se San Marinon ihmeellinen discojollotus. Kiva, että Kypros lähetti (hyvän!) rock-biisin!
Myös isoimpien rahoittajamaiden viisut ovat tänä vuonna mielestäni poikkeuksellisen hyviä. Yleensä Ranska on ollut aika plääh, mutta tänä vuonna on varmaan top vitosessa, Italia on yksi suosikeistani, Espanjalla on samaa tanssimeininkiä kuin Suomella, Englantikaan ei ole kamala vaikkakin aika keskinkertainen ja helposti unohtuva. Ainoastaan tuo Saksan manga-tyttö ei iske.
Mites teihin iskee toi Baltic boys -trio? Viron Jürillä on ainakin kunnon Bond-veto, ei ollu huonoja Latvian tai Liettuankaan biisit.
Skandeista Tanska oli tylsä - kolme komeahkoa kundia hoilottaa jotain tyhjänpäiväistä ja heiluttelemassa mikkitelineitä synkassa.
Norjan biisi oli vähän erikoinen: kertsissä hidastettiin tahtia, ei mielestäni toiminut kovin hyvin, vaikka moni tuntuu tykkäävän.
Islanti on vissiin lainannut hapsukaapunsa Jenni Vartiaiselta ja esityksen Månsilta ja Loreenilta :D Ekalla kerralla oli kiva, sen jälkeen tylsä, kun tietää miten laulaja kättään seuraavaksi heilauttaa. Sama ongelma oli viime vuoden voittajalla: täysin yllätyksetön veto ekan esityskerran jälkeen.
Ruotsin Frans on symppis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä luulen, että Ruotsi voittaa taas. Kärkisijoilla on myös Venäjä ja Australia. Suomi saattaa juuri ja juuri saada finaalipaikan.
Wtf?? eiks tää ollutkaan eurooppalaisten laulukilpailu? hassua et asutralia on mukana.. jonkun turkin nyt nippanappa ymmärtää mutta ihan australia :o
Australia taisi olla viime vuonna ensimmäistä kertaa mukana. Siellä on niin paljon euroviisufaneja, että siellä näytetään euroviisut ja ne on hyväksytty mukaan viisuihin.
Viime viisuissa oli buuaksen hiljentäjät. Olisi hienoa jos tällä kertää yleisö kääntäisi selkänsä Venäjän esitykselle, protestina Venäjän homofobiaa kohtaan.
Kuka tahansa muu kuin Ruotsi! Kärkipäivin veikatuista Venäjä, Australia ja Ranska ovat päteviä rallatuksia.
Toivottavasti siellä nyt on joka paikassa maailman parhaat turvatoimet.
Vierailija kirjoitti:
Viime viisuissa oli buuaksen hiljentäjät. Olisi hienoa jos tällä kertää yleisö kääntäisi selkänsä Venäjän esitykselle, protestina Venäjän homofobiaa kohtaan.
Tuo olisi aika hyvä! Vaikka tosin itse laulaja on syytön mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Miksei buuata myös Irlannin ja Puolan aborttilaeille tai sille, että Liettua ei saa puhua positiiviseen sävyyn homoseksuaalisuudesta esim. kouluissa?
Perustuen puhtaasti kappaleeseen, oma lempparini on Armenian Iveta Mukuchyan - LoveWave. Todellinen taideteos muiden joukossa.
Edellisvuoden voittajabiisi oli David Guetta -plagiaatti.
Mä en ymmärrä ollenkaan Venäjän biisin hehkutusta. Omaan korvaan tylsä ja varsinkin kertosäe on kuin jostain vuodelta 2006.
Kaikkia en ole kuullut, mutta jos Ranskan poika vetää hyvin lavalla niin kärkikahinoissa on.
Mä olen jo kuunnellut kaikki viisut läpi moneen kertaan ja mulle on jo muodostunut omat suosikkini. Islanti, Viro, Kroatia, Italia ja Espanja ovat tällä hetkellä suosikkejani!
Minäkin olisin niin halunnut Mikael Saaren edustajaksemme vavahduttavan upealla On it goes -kappaleellaan. Olisi erottunut edukseen joukosta (tänä vuonna on paljon sellaista jumputtavaa tanssimusiikkia) ja hän oli jo saanut suosiota ulkomaalaistenkin viisufanien keskuudessa. Sandhja ei valitettavasti oikein erotu, sillä biisi jää sinne ihan kiva -tasolle, puhumattakaan hänen kamalasta esiintymisasustaan (tänään julkaistiin harjoituspätkä Suomen showsta) Suomi tulee jäämään todennäköisesti finaalin ulkopuolelle, sillä ensimmäisen semifinaalin taso on todella kova. Persoonana Sandhja on kyllä aurinkoinen ja valloittava.
Jihuu, tänään tunteja kestävä marathon! Mitä herkkuja sitä keksisi iltaa varten...:)
Toivottavasti Sandhja vaihtaa asun, vatsansa pömpöttää ihan silmiinpistävästi noissa vermeissä. Myös taustakuoro saisi pysyä taustalla, kun eivät kaikki osaa tanssia.
Parasta on kuitenkin se, että Måns juontaa! Voittajalle ei mitään väliä, ainakaan meikäläiselle. Suomi tuskin voittaa, mutta eiköhän tuo jatkoon sentään mene.