Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eurovision Song Contest 2016

Vierailija
01.05.2016 |

Oletteko te viisuihmiset jo katselleet / kuunnelleet eri maiden viisut läpi? Onko löytynyt suosikkeja / inhokkeja?

Kaikenlainen muukin Euroviisuihin liittyvä keskustelu on tässä ketjussa suotavaa! :)

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
22/57 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Russia

2) Eesti

3) Bulgaria

4) Damark

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä Suomen edustajasta?

Olen edelleen sitä mieltä, että Mikal Saaren vahva On it goes olisi pitänyt laittaa viisuihin. Enpä muista milloin viisut olisi voittanut "iloinen rallatus", vaan aina siinä tarvitaan sitä jotain väkevää ja mieleenpainuvaa mukaan... Ei sillä, Sandhja on ihan jees, mutta pelkään ettei erotu joukosta.

Tanska 2000

Vierailija
24/57 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen, että Ruotsi voittaa taas. Kärkisijoilla on myös Venäjä ja Australia. Suomi saattaa juuri ja juuri saada finaalipaikan.

Vierailija
25/57 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, olen jo seuraillut. Viisut ovat yksi kevään kohokohtia.

Sandhjan kappale on kiva ja positiivinen biisi, mutta olisin halunnut upean Mikael Saaren & kauniin On it goesin edustamaan Suomea.

Tämä vuonna Australian kappale Sound of Silence on eniten mieleeni. Myös Tsekin I Stand ja Kroatian Lighthouse. Tämän vuoden kappaleet eivät kuitenkaan ole niin paljon mieleeni kuin viime vuoden kappaleet, viime vuonna oli enemmän erikoisia, hyviä, viihdyttäviä kappaleita. Odotan kuitenkin viisuja kovasti.

Kaipaan minäkin Crystal Snowta suorine ja hulvattomine mielipiteineen viisuraateihin. Toivottavasti saisi juontaa ensi vuonna UMK:ta tai muuta viisuohjelmaa.

Vierailija
26/57 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi ei halua voittaa noita kisoja, sinne lähdetään hakemaan näkyvyyttä esittäjille ja biiseille. YLE ei halua maksettavakseen moista miljardispektaakkelia.

Vierailija
27/57 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä luulen, että Ruotsi voittaa taas. Kärkisijoilla on myös Venäjä ja Australia. Suomi saattaa juuri ja juuri saada finaalipaikan.

Ruotsi ei voita. Nyt valitsivat (tarkoituksella?) biisin, joka ei kärkikahinoissa mittele. Frans on söpönen ja biisi on kiva jollotus, mutta yltää max keskikastiin.

Venäjä on suurimpia ennakkosuosikkeja, mutta itse en tykkää. Australia on upea, toivon että tämä voittaa.

Sandja pääsee kevyesti finaaliin, mutta jää finaalissa taistelemaan sijoista 20.-30. (eli ihan sama).

Vierailija
28/57 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kuullut kappaleita, mutta Instagramissa nähnyt eri maiden osallistujista kuvia, ja täytyy sanoa että silmänruokaa tulee olemaan miehille JA naisille, kelle vaan ;)

Sehän ei tietenkään ole se pääasia mutta mutta ....

;)

Ai? Minä kun olen luullut että silmänruoka on juuri se pääasia viisuissa. En keksi muuta syytä koko tapahtumalle.

Vierailija
29/57 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikael Saari olisi niin erottunut, kun edes Norjalta ei tule tänä vuonna sitä pakollista synkkää indieballadia. :/

Vierailija
30/57 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsi on paras. Toivottavasti Ruotsi voittaa. Taas.

Vierailija
31/57 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä katsoin pari viikkoa sitten Youtubesta koostevideon, jossa oli kaikista kisaajista vain sellainen lyhyt pätkä. Silmiini ei tarttunut mitään erityisen poikkeuksellista eikä hullua (erikoiset taidepläjäykset on viisujen suola :D). Sen kuitenkin pistin merkille, että mukana taisi olla jopa kolme, neljä, ehkä viisikin "rockahtavaa" esitystä, eli räkäisempää raspia tai raskaampaa musaa. En muista enää tarkalleen, mutta niistä joku yllätti positiivisesti.

Yksi suosikeistani on Kypros, se on paras noista rokimmista kappaleista tänä vuonna, tsekkaa se :)

Toinen tosi hyvä on Espanja, se on iloinen rallattelubiisi kuten Sandhjallakin mutta valitettavasti 10 kertaa parempi. Anteeksi realismini, mutta on ihme jos Suomi pääsee edes finaaliin. Ensimmäinen semifinaali on erittäin kovatasoinen.

Ja olen samaa mieltä, erikoiset taidepläjäykset loistavat poissaoloaan! :( Tylsää jos kaikki ottavat viisut liian tosissaan, pari hassua pelle-esitystä per vuosi kuuluu viisuihin.

Vierailija
32/57 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lighthouse jyrää! Voi jopa voittaakin.

Sandhjan musiikin päälle ymmärretään paremmin ulkomailla kuin kotimaassa. Persoonanahan Sandhja on valloittava.

Vierailija
33/57 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sandhja esiintyy 1. semifinaalissa ja vieläpä ensimmäisenä. Saa tehdä taikoja, että jää mieliin. Ihan iloinen rallatus, mutta njäääh! :(

Vierailija
34/57 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranska on mun lemppari! Espanjan biisistä tykkäsin myös ja Suomenkin, mut en usko Suomen pärjäävän. Ja Espanjan ja Suomen biiseissä on jotain samaa. Kuuntelin siis kaikki joku aika sitten ja musta taso on tänä vuonna vähän huono. Tai enemmän oli huonoja kuin hyviä ja tosi paljon niitä geneerisiä Euroviisubiisejä. Vähemmän kyllä balladeja kuin yleensä, muistelisin. San Marino on muuten sit ihan kamala!!

Vierailija
35/57 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilta-Sanomat tänään :

Sandhja esiintyy viisuissa kurveja nuolevassa haalarissa – lavalla seksikästä twerkkausta"

Euroviisukarkelot alkavat ensi viikolla Tukholmassa. Sandhja edustaa Suomea viisuissa kappaleella Sing It Away ja harjoitukset ovat jo täydessä vauhdissa Tukholmassa. Euroviisujen virallisella YouTube-sivustolla on julkaistu video Sandhjan ensimmäisistä harjoituksista, jossa nähdään myös hänen viisuasunsa.

Sandhja esiintyy kurveja nuolevassa haalarissa, joka jättää laulajan selän paljaaksi. Sandhjalla on lavalla mukanaan viisi taustalaulajaa, jotka ovat pukeutuneet mustiin nahkahousuihin.

Sandhjan yllä nähtiin harjoituksissa haalariasu.

Sandhja tanssahtelee lavalla harjoituksissa itsevarman oloisena ja innostuu jopa twerkkaamaan.

Vielä ei ole täysin varmaa nähdäänkö juuri kyseinen haalariasu semifinaalissa vai vaihtuuko esiintymisasu ennen h-hetkeä.

YouTubessa Sandhjan esiintyminen on saanut viisufaneilta hyvän vastaanoton. Fanit kirjoittavat kappaleen olevan vauhdikas ja tarttuva, mutta kovinkaan moni ei usko Suomen pääsevän kappaleella finaaliin asti.

– Rakastan tätä kappaletta! Hyvä Suomi, YouTubessa kirjoitetaan.

– Kiva kappale, mutta ei asiaa finaaliin, viisufanit ennustavat.

Thomas Hanses

Sandhja on kertonut IS:n haastattelussa, että viisuissa tullaan näkemään hänen yllään suomalaista designia.

Viisufanit pelkäävät Sandhjan esityksen hukkuvan muiden jalkoihin, sillä hän esiintyy ensimmäisessä semifinaalissa ensi viikon tiistaina, numerolla 1.

– Pidän kappaleesta, mutta hän esiintyy todella huonolla esiintymisnumerolla, YouTubessa harmitellaan.

Eurovision

Vaudikas kappale on kerännyt kiitosta ulkomaalaisilta viisufaneilta, mutta monet toivoisivat lavashow’hun lisää energiaa.

Sandhjan asuvalintaa ei pidetä aivan niin onnistuneena kuin hänen UMK:n finaalissa nähtyä asua.

Vierailija
36/57 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään taaskaan oikein säväyttänyt. Espanja ehkä eniten. Ranskan videossa on annos turhaa feminismiäkin. Klubibiisejä harmittavan vähän kesän tanssilattioille.

Mielenkiintoista että Tanskan biisillä "Soldiers of Love" on sama nimi kuin Belgian biisillä vuonna 1987. Mahtoivatko tietää asiasta? Belgian biisi on paljon parempi.

Vierailija
37/57 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kolme henkilöä on kallistunut siihen, että Azerbaijan voittaa, mutta Kypros on paras.

Aika paljon on niissä, joita olen katsonut, ollut viime vuoden Venäjän kaltaisia.

Vierailija
38/57 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson vasta lauantaina osallistujat läpi kun tulee televisiosta esikatselumaraton! :)

Pitää varata herkkuja :)

Vierailija
39/57 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wtf?? eiks tää ollutkaan eurooppalaisten laulukilpailu? hassua et asutralia on mukana.. jonkun turkin nyt nippanappa ymmärtää mutta ihan australia :o

Vierailija
40/57 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan rakastunut Israelin lauluun. Lisäksi jollakin kummallisella tavalla tykkään itävallasta vai kuka nyt laulaakaan sen luon dici tai vastavaa.

Ja mitä sitten jos on sama nimi? Viime vuonnahan oli kaksi warrioria ja aika samaa kaavaa ne menee aina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä