Minkä ikäisenä tiesit haluavasi lapsia?
Kommentit (26)
Tiesin jo about 13v että en halua.
Se klassinen 'aina'. Teini-iässä jo selvästi tiedostin haluavani. Poikani sain 20v ja 26v nuorena.
Oon nyt 27. Ehkä 26-vuotiaana se alkoi tuntua ihan hyvältä ja mahdolliselta ajatukselta. Sitä ennen olin aina ajatellut olevani liian nuori. Nyt ei haittaisi, vaikka lähivuosien aikana löytäisinkin kumppanin, jonka kanssa perustaisin perheen. Mielestäni pystyisin olemaan vastuussa jälkikasvusta.
Varmaan joskus lapsena jo. Vauvakuume sitten taas iski kunnolla joskus 18-vuotiaana. Ensimmäisen lapseni sain 20-vuotiaana ja toisen 22-vuotiaana.
Nyt olen 28 vuotta ja vauvakuumetta tai lapsenkaipuuta ei ole enää tullut.
Aina olen tiennyt että haluan lapsia aikuisena.
Päätin 6v. että kun menen naimisiin niin saan tytön ja pojan ja minusta tulee kotiäiti :)
Vauvakuume iski 25v. heti naimisiin menon jälkeen ja sain tytön ja pojan ja minusta tuli kotiäiti...
Luulin että lapsen haluaminen tulee automaattisesti, kunnes joskus 25-vuotiaana onneksi tajusin, että ei se välttämättä tulekaan, eikä niitä välttämättä tarvitse tehdä. Olen nyt 50-vuotias, onnellisesti lapseton.
Olen aina tiedostanut haluavani lapsia. :)
Eri asia saanko niitä ikinä..
N22
32v kun vauva oli 2v ja alkoi olla kommunikoiva ihminen :D
Olen 24 enkä tiedä vielä haluanko lapsia?
23 v, en abortoinut yllätysvauvaa, joten elämälle kiitos <3.Joitakin asioita olen katunut, häntä en koskaan.Ihmisessä itsessään on todellakin kaikki tieto,kun kuuntelee tarkasti.
18-vuotiaana en halunnut, 19-vuotiaana aloin haluta, ja 20-vuotiaana minulla oli lapsi, silloin aika oli kypsä minun kohdallani.
Vierailija kirjoitti:
Oon nyt 27. Ehkä 26-vuotiaana se alkoi tuntua ihan hyvältä ja mahdolliselta ajatukselta. Sitä ennen olin aina ajatellut olevani liian nuori. Nyt ei haittaisi, vaikka lähivuosien aikana löytäisinkin kumppanin, jonka kanssa perustaisin perheen. Mielestäni pystyisin olemaan vastuussa jälkikasvusta.
Sulla on hedelmällisin aika mennyt jo ohi, joten älä turhan kauan odottele jos puolison löydät. Siinä hurahtaa äkkiä yli kolmenkympin ja sitten onkin jo 35v iän takia riskisynnyttäjä...
33-vuotiaana. Melkein kun salama kirkkaalta taivaalta hankalan parisuhde-episodin jälkeen. Sitä ennen olin varma, etten halua lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Luulin että lapsen haluaminen tulee automaattisesti, kunnes joskus 25-vuotiaana onneksi tajusin, että ei se välttämättä tulekaan, eikä niitä välttämättä tarvitse tehdä. Olen nyt 50-vuotias, onnellisesti lapseton.
Sama juttu. En koskaan erityisesti halunnut mutten ollut isosti vastaankaan. Sen tunsin, että yksin en tieten tahtoen halua, vaan vain lasta kovasti haluavan kumppanin kanssa. Elämä on hyvää näin.
Ihan niin pienestä kuin muistan, vielä ei kuitenkaan lapsia olen, olen 20v :)
Nyt 22-vuotiaana, kun on löytynyt täydellinen kumppani.
Enemmän kuin ikä, asiaan vaikutti sopivan naisen löytäminen.
Tämä tapahtui 32-vuotiaana. En ollut aiemmin ajatellut lapsista oikeastaan mitään, en puolesta enkä vastaan. Sitten se vain jotenkin luontevasti tuli ajankohtaiseksi.
36-vuotiaana. Siihen asti olin jyrkästi asiaa vastaan. Tuli kiire löytää lapselle isä. Onnisti ja sain lapsen 38-vuotiaana. Elämäni paras päätös.