Siivouskohteeni isä pettää vaimoaan
Olen käynyt pari kuukautta siivoamassa kerran viikossa erään perheen luona. Eilen oli jälleen siivouspäivä, josta perheen äiti oli sanonut etukäteen, ettei ole väliä tulenko tasan klo 16, koska äiti lähtee lasten kanssa mummolaan viikonlopuksi ja isä työmatkalle. Ajattelin sitten, että menen siivoamaan vasta myöhään illalla, mutten erikseen tästä ilmoittanut kun he eivät kuitenkaan olisi kotona. Illalla kun avasin oven, huomasin heti valot ja perheen isä tuli hätäisesti sanomaan, ettei nyt voi tulla siivoamaan ja on kuulemma niin puhdasta, että saan kyllä rahat tästä kerrasta. Näin vilauksen olohuoneen sohvalla istuvasta naisesta. Nyt mietin pitäisikö minun kertoa asiasta vaimolle? Tämä siivouskohde ei todellakaan ole pääasiallinen tulonlähteeni jos sen menettäisinkin. Haluaisin vain tehdä oikein.
Kommentit (271)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvaa mitä ap, KUKAAN ei halua kotiinsa siivoamaan ihmistä joka tekee johtopäätöksiä havaitsemistaan asioista ja kokee vielä velvollisuudekseen ryhtyä toimiin. En palkkaisi sua.
Sellaista siivoojaa ei ole olemassakaan joka ei tekisi johtopäätöksiä havaitsemistaan asioista.
Joo mutta johtopäätöksiä sillä tavalla ettei ymmärrä että asiat voivat olla muuta kuin miltä ne näyttävät. Koska ulkopuolinen ihminen havaitsee satunnaisia asioita eikä tiedä kaikkea asiaan liittyvää. Niin kuin tässä tapauksessa. Tilanne vaikutti siltä että pettää joten hän ajattelee että muuta vaihtoehtoa ei voi olla. Ja kuvittelee vielä että nyt pitää ryhtyä toimiin.
No sinä et ollut itse siinä tilanteessa. Isä oli vaivaantuneen oloinen ja muutenkin asunnosta tuli sellainen jännä tuoksu :D En osaa selittää tarkemmin, siis varmaan jotain sen naisen hajuvettä. Ja itse mietin, että miksei isä olisi vain maininnut, että vaikka hänen siskonsa on käymässä (jos näin oli), joten nyt ei sovi tulla ja voisinko tulla muuna ajankohtana? -ap
Koska mies ei ole todellakaan tilivelvollinen sulle, kuka hänen vieraansa on. Oli se sitten äiti, naapuri tai salarakas. Ja vaikutat aika herkkäuskoiselta, kun näit toisen naisen oletit heti kyseessä olevan miehen salarakas. Jos mies olisi erikseen hätävalheineen maininnut siskonsa olevan kylässä, olisit uskonut senkin. Anna olla vaan. Olet työsuhteessa, etkä siis tilivelvollinen vaimolle miehen tekemisistä.
Vierailija kirjoitti:
Mietin pitäisikö minun käydä tänään katsomassa onko heillä valot päällä? Asuvat siis 2. kerroksessa, joten kadulta näkee heidän olohuoneen ja makuuhuoneen ikkunan. Jos se nainen näkyy ikkunassa, niin eikö ole tarpeeksi selvä merkki? -ap
Onko sulla joku pakkomielle tähän perheeseen?
Eihän ap:n tarvitse kertoa pettämisestä, kun eihän hän itse asiassa edes voi olla satavarma että mitään tällaista tapahtui. Sen sijaan ap voi ja hänen tulisi mainita sivumennen vaimolle, että on pahoillaan että käsitti väärin, että olisi ollut sama mihin aikaan hän siivoaa tuona viikonloppuna, ja tuli liian myöhään siivoamaan. Ja että voisiko hän tosiaan vaikka pestä ikkunat, kun mies lupasi maksun, vaikka hän ei siivonnutkaan ja ap:llä on huono omatunto tekemättömästä työstä. Vaimo osaa laskea 2+2 ja jos asiassa ei ole mitään vilunkipeliä, niin kukaan ei menetä kasvojaan. Korkeintaan ap joutuu pesemään ne ikkunat. Tosin hänhän sai sen maksun kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Mietin pitäisikö minun käydä tänään katsomassa onko heillä valot päällä? Asuvat siis 2. kerroksessa, joten kadulta näkee heidän olohuoneen ja makuuhuoneen ikkunan. Jos se nainen näkyy ikkunassa, niin eikö ole tarpeeksi selvä merkki? -ap
Nobet todellakaan rupea miksikään oman elämäsi salapoliisiksi! Mitä meinasit edes vaimolle sanoa? "Kävin teillä, mies olikin kotona, oletettavasti vieraassa naisseurassa. Hätisti mut pois jaloista. Seuraavana päivänä asiasta kiinnostuneena ajoin kyttäämään taloanne. Näin ikkunassa valoa ja istuin autossa aurinkolasit päässä sanomalehden takaa ikkunaa vilkuillen, kunnes 27 minuutin jälkeen ikkunaan ilmestyi edelleen itselleni täysin tuntematon naishahmo. Olen siis varma, että miehesi pettää sinua!"
...ja mitäs sitten jos kyseessä onkin miehen sisko? Joku vanhempi tytär edellisestä suhteesta? Tai vaikka olisikin se salarakas, aika pelottavalta toi sun toiminta kuulostaisi joka tapauksessa. Et todellakaan mene kyttäämään asiakkaitasi!
Siivouskohteen isä 😂 mitä mahdatkaan siivota?
Vierailija kirjoitti:
Eihän ap:n tarvitse kertoa pettämisestä, kun eihän hän itse asiassa edes voi olla satavarma että mitään tällaista tapahtui. Sen sijaan ap voi ja hänen tulisi mainita sivumennen vaimolle, että on pahoillaan että käsitti väärin, että olisi ollut sama mihin aikaan hän siivoaa tuona viikonloppuna, ja tuli liian myöhään siivoamaan. Ja että voisiko hän tosiaan vaikka pestä ikkunat, kun mies lupasi maksun, vaikka hän ei siivonnutkaan ja ap:llä on huono omatunto tekemättömästä työstä. Vaimo osaa laskea 2+2 ja jos asiassa ei ole mitään vilunkipeliä, niin kukaan ei menetä kasvojaan. Korkeintaan ap joutuu pesemään ne ikkunat. Tosin hänhän sai sen maksun kuitenkin.
Tämä on paras neuvo tähän saakka. Kannattaa tosiaan jättää nuo pettäjien neuvot omaan arvoonsa. Raukat pitävät toisiensa puolia jotenkin sairaissa moraalittomissa päissään kuvitellen, että heitäkin sitten joku ihmissaasta on suojelemassa vuorostaan kun itse harjoittavat paskahommiaan toisten selän takana.
Olin lastenhoitaja perheessä ja törmäsin yöelämässä perheen isään. Käsi kädessä jonkun naisen kanssa, joka ei ollut vaimonsa. Eipä ollut minun asiani. Ärsytti kyllä, kun sain jouluna huomattavan käteisbonuksen. Oli selvästi kiitos siitä, että olin hiljaa. Aika noloa.
Vierailija kirjoitti:
Olin lastenhoitaja perheessä ja törmäsin yöelämässä perheen isään. Käsi kädessä jonkun naisen kanssa, joka ei ollut vaimonsa. Eipä ollut minun asiani. Ärsytti kyllä, kun sain jouluna huomattavan käteisbonuksen. Oli selvästi kiitos siitä, että olin hiljaa. Aika noloa.
AP:han voisi kysyä isältä palkankorotusta? Jos suostuu heti, niin asia on ilmiselvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on paras neuvo tähän saakka. Kannattaa tosiaan jättää nuo pettäjien neuvot omaan arvoonsa. Raukat pitävät toisiensa puolia jotenkin sairaissa moraalittomissa päissään kuvitellen, että heitäkin sitten joku ihmissaasta on suojelemassa vuorostaan kun itse harjoittavat paskahommiaan toisten selän takana.
En ole pettäjä, vaan mua on petetty ja tiedän tasan tarkkaan kuinka pahalta se tuntuu. Silti olen eri mieltä kanssasi. Ap ei TIEDÄ pettääkö mies vaimoaan, vaan arvailee niin vain siksi, että näki itselleen tuntemattoman naisen miehen seurassa. Istumassa sohvalla. Ap ei ole perheelle tuttu, ei miehen tai vaimon sukulainen eikä ystävä. Ap on heillä töissä. Tosissasiko kannustat ap:tä pilaamaan oman maineensa ja menettämään työpaikkansa kertomalla vaimolle olettamuksiaan. Ainoa, mitä tuossa tilanteessa on oikein sanoa, on kertoa miehen olleenkin kotona, joten tarvetta siivoukseen ei ollut. Ei todellakaan mennä selittelemään oletetuista naisvieraista ja pettämisepäilyistä. Oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Paska sakkia tuollaiset "EI KUULU SULLE" pettäjän puolustelijat ja suojelijat.
No siitä porukasta varmaan aika moni pettää itsekin ja toivoo että jokainen joka jotain näkee/ aavistaa pitäisi suunsa kiinni.
Siinä kohdassa on aina : " älä sekaannu toisten asioihin ja parisuhteisiin".
Mutta sitten kun aletaan tieten toiseksi naiseksi( tai mieheksi) niin sitten saakin sotkeutua. Siinä kohtaa ei haittaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole pettäjä, vaan mua on petetty ja tiedän tasan tarkkaan kuinka pahalta se tuntuu. Silti olen eri mieltä kanssasi. Ap ei TIEDÄ pettääkö mies vaimoaan, vaan arvailee niin vain siksi, että näki itselleen tuntemattoman naisen miehen seurassa. Istumassa sohvalla. Ap ei ole perheelle tuttu, ei miehen tai vaimon sukulainen eikä ystävä. Ap on heillä töissä. Tosissasiko kannustat ap:tä pilaamaan oman maineensa ja menettämään työpaikkansa kertomalla vaimolle olettamuksiaan. Ainoa, mitä tuossa tilanteessa on oikein sanoa, on kertoa miehen olleenkin kotona, joten tarvetta siivoukseen ei ollut. Ei todellakaan mennä selittelemään oletetuista naisvieraista ja pettämisepäilyistä. Oikeasti.
Tulikohan tämä viimeinen kommentti oikeaan lainaukseen? Tai jäikö ensimmäinen lainaus lukematta? T. tuon ekan lainatun kommentin kirjoittaja
Jos mies ja nainen eroavat, AP menettää jokatapauksessa työnsä. Äidillä ei ole enää varaa siivoojaan ja isä ei välitä kodin siisteydestä niin paljon.
Kannattaa miettiä omaa työtilannetta ja sitä, kannattaako riskeerata oma maine. Siivoojan ei kuulu työntää nokkaansa asiakkaiden yksityisasioihin, vaan se on epäammattimaista. Ja sana leviää todella helposti kun kyse huonosta palvelusta, varsinkin jos on pieni kaupunki. Kyllähän palveluammateissa saa tietää yhtä ja toista erittäin arkaluontoistakin asiakkaista, mutta sen pitäisi olla itsestäänselvää että sellaiset jätetään omaan arvoonsa.
Kyllä ainakin itse haluaisin tietää asiasta.Kumman hanakasti moni heti älähtää että älä vaan ota mitään kantaa.Juuri tämän takia nykyisin monet ikävät asiat mahdollistuvatkin niin hienosti kun tärkeintä on olla puuttumatta kenenkään asioihin vahungossakaan.Helpointa tietenkin vain unohtaa, sekin on vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Asia ei sinulle kuulu, etkä sitäpaitsi edes tiedä, että kyse on pettämisestä. Nainen istumassa sohvalla voi olla kuka tahansa, vaikka joku sukulainen. Itse en palkkaisi siivoojaa, joka tekee perheiden sisäisistä asioista omia päätelmiään tällaisilla perusteilla ja juoruilee muille näkemistään asioista.
Satuitko unohtamaan, miehen piti olla matkoilla.
Vierailija kirjoitti:
Onko näin moni sitä mieltä että ei saisi kertoa? Mitä jos oma miehenne pettäisi, siivoojanne tietäisi eikä kertoisi? Kyllä mä ainakin haluaisin tietää. Jos mies on sanonut olevansa työmatkalla ja on kuitenkin kotona jonkun naisen kanssa niin onhan siinä jotain hämärää. Kysy mieheltä vaikka naisen kuullen, että päätitte sittenkin jäädä kotiin ja kiität maksusta vaikka et joutunutkaan siivoomaan tms.
Onko nainen sohvalla istumassa siis pettämistä? Pitääkin varoa seuraavan kerran, kun äitini tulee kylään. Siivooja ei tiedä tästä asiasta mitään ja olisihan tuollainen siivoojan tirkistely yksityisyyden loukkaamista, josta AP:n voi sitten haastaa oikeuteen. Sitäpaitsi nainen voi olla kuka vain. Avoin suhdekin voi tulla kysymykseen. Ajatelkaa, mikäli silloin käyvältä vieraalta siivoojalta tulee viesti, että "äijäs pettää" ja kyseessä on joku sovittu tapaaminen, josta vaimo itsekin tietää. Tuleekohan siinä fiilis, että onpa hyvä, että tuo meidän siivojaa kyttää ja on tietoinen meidän perheen yksityisasioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asia ei sinulle kuulu, etkä sitäpaitsi edes tiedä, että kyse on pettämisestä. Nainen istumassa sohvalla voi olla kuka tahansa, vaikka joku sukulainen. Itse en palkkaisi siivoojaa, joka tekee perheiden sisäisistä asioista omia päätelmiään tällaisilla perusteilla ja juoruilee muille näkemistään asioista.
Satuitko unohtamaan, miehen piti olla matkoilla.
Ehkä työmatka peruuntui?
Toimit oman moraalisi mukaan, olet palveluammatissa tai et.Eipä kuitenkaan puhuta diplomaatti-tason asiasta.
Sun siivouskohde asuu vanhempiensa kanssa?