Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siivouskohteeni isä pettää vaimoaan

Vierailija
30.04.2016 |

Olen käynyt pari kuukautta siivoamassa kerran viikossa erään perheen luona. Eilen oli jälleen siivouspäivä, josta perheen äiti oli sanonut etukäteen, ettei ole väliä tulenko tasan klo 16, koska äiti lähtee lasten kanssa mummolaan viikonlopuksi ja isä työmatkalle. Ajattelin sitten, että menen siivoamaan vasta myöhään illalla, mutten erikseen tästä ilmoittanut kun he eivät kuitenkaan olisi kotona. Illalla kun avasin oven, huomasin heti valot ja perheen isä tuli hätäisesti sanomaan, ettei nyt voi tulla siivoamaan ja on kuulemma niin puhdasta, että saan kyllä rahat tästä kerrasta. Näin vilauksen olohuoneen sohvalla istuvasta naisesta. Nyt mietin pitäisikö minun kertoa asiasta vaimolle? Tämä siivouskohde ei todellakaan ole pääasiallinen tulonlähteeni jos sen menettäisinkin. Haluaisin vain tehdä oikein.

Kommentit (271)

Vierailija
21/271 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita vaimolle nimetön vihje! ;) Jos soittaa sinulle ja ihmettelee asunnon sotkuisuutta, voit tietty vihjata asiasta ihan suullisestikin.

Vierailija
22/271 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs jos nainen soittaa AP:lle ja ihmettelee miksi kämppä jätetty siivoamatta?

Sitten sanoo, että mies sanoi, ettei tarvitse tulla siivoamaan. Saavat sitten keskenään selvittää asian. Tai voi vaikka viestittää vielä naisellekin, että 'tulenko joku toinen kerta siivoamaan kun nyt ei käynyt'.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/271 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvaa mitä ap, KUKAAN ei halua kotiinsa siivoamaan ihmistä joka tekee johtopäätöksiä havaitsemistaan asioista ja kokee vielä velvollisuudekseen ryhtyä toimiin. En palkkaisi sua.

Sellaista siivoojaa ei ole olemassakaan joka ei tekisi johtopäätöksiä havaitsemistaan asioista.

Vierailija
24/271 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko näin moni sitä mieltä että ei saisi kertoa? Mitä jos oma miehenne pettäisi, siivoojanne tietäisi eikä kertoisi? Kyllä mä ainakin haluaisin tietää. Jos mies on sanonut olevansa työmatkalla ja on kuitenkin kotona jonkun naisen kanssa niin onhan siinä jotain hämärää. Kysy mieheltä vaikka naisen kuullen, että päätitte sittenkin jäädä kotiin ja kiität maksusta vaikka et joutunutkaan siivoomaan tms.

Tämä siivoojahan ei tiedä, hän vain olettaa.

Vierailija
25/271 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvaa mitä ap, KUKAAN ei halua kotiinsa siivoamaan ihmistä joka tekee johtopäätöksiä havaitsemistaan asioista ja kokee vielä velvollisuudekseen ryhtyä toimiin. En palkkaisi sua.

Sellaista siivoojaa ei ole olemassakaan joka ei tekisi johtopäätöksiä havaitsemistaan asioista.

Totta. Siivoan iso toimistaloa ja syynään aina jokaisen työntekijän roskat ennen roskapussin tyhjentämistä :)

Vierailija
26/271 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Siivoan iso toimistaloa ja syynään aina jokaisen työntekijän roskat ennen roskapussin tyhjentämistä :)

isoa toimistotaloa siis

Vierailija
27/271 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo mutta johtopäätöksiä sillä tavalla ettei ymmärrä että asiat voivat olla muuta kuin miltä ne näyttävät. Koska ulkopuolinen ihminen havaitsee satunnaisia asioita eikä tiedä kaikkea asiaan liittyvää. Niin kuin tässä tapauksessa. Tilanne vaikutti siltä että pettää joten hän ajattelee että muuta vaihtoehtoa ei voi olla. Ja kuvittelee vielä että nyt pitää ryhtyä toimiin.

Vierailija
28/271 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kerro pettämistä, olet heihin työsuhteessa joten heidän yksityiselämään sinulla ei ole oikeutta puuttua millään lailla . Jos asia sinua häiritsee niin korkeintaan voit sanoa vaimolle että olit menossa edellisellä kerralla siivoamaan vähän möhemmin mutta isäntä oli kotona vieraineen niin hän sanoi ettei tarvitse siivota että se kerta jäi väliin siivouksesa jos hän ihmettelee kun ei näy että olisi siivottu. Vaimo saa sitten selvitellä itse miksi mies oli kotona silloin ja kuka oli vieras.. Mutta mitään pettämispaljastuksia et mene möläyttämään kellekkään kun et asian laitaa varmaksi voi tietää.

Vierailija
29/271 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska sakkia tuollaiset "EI KUULU SULLE" pettäjän puolustelijat ja suojelijat.

Vierailija
30/271 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan näitä.

Mä kävin joskus siivoamassa yhdelle ulkomaalaiselle yritysjohtajalle, sen vaimo ja lapset asui sen kotimaassa. Säännöllisesti sain putsata kylppärin poreammeesta pitkiä tummia hiuksia ja viedä sen laidalla olevat viinilasit tiskikoneeseen.

Vierailija
31/271 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo mutta johtopäätöksiä sillä tavalla ettei ymmärrä että asiat voivat olla muuta kuin miltä ne näyttävät. Koska ulkopuolinen ihminen havaitsee satunnaisia asioita eikä tiedä kaikkea asiaan liittyvää. Niin kuin tässä tapauksessa. Tilanne vaikutti siltä että pettää joten hän ajattelee että muuta vaihtoehtoa ei voi olla. Ja kuvittelee vielä että nyt pitää ryhtyä toimiin.

No sinä et ollut itse siinä tilanteessa. Isä oli vaivaantuneen oloinen ja muutenkin asunnosta tuli sellainen jännä tuoksu :D En osaa selittää tarkemmin, siis varmaan jotain sen naisen hajuvettä. Ja itse mietin, että miksei isä olisi vain maininnut, että vaikka hänen siskonsa on käymässä (jos näin oli), joten nyt ei sovi tulla ja voisinko tulla muuna ajankohtana? -ap

Vierailija
32/271 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko näin moni sitä mieltä että ei saisi kertoa? Mitä jos oma miehenne pettäisi, siivoojanne tietäisi eikä kertoisi? Kyllä mä ainakin haluaisin tietää. Jos mies on sanonut olevansa työmatkalla ja on kuitenkin kotona jonkun naisen kanssa niin onhan siinä jotain hämärää. Kysy mieheltä vaikka naisen kuullen, että päätitte sittenkin jäädä kotiin ja kiität maksusta vaikka et joutunutkaan siivoomaan tms.

En todellakaan haluaisi siivoojaltamme mitään arvauksia sivusuhteista. Joltain tutulta tai ystävältä korkeintaan, joka tuntisi meidän, ja jolla olisi varmaa tietoa asiasta - ei  mitään vieraan ihmisen arvauksia. Mahdollisuuksia kun on monia muitakin, mistä voisi olla kyse. Ei kuulu työtehtäviin.

Vierailija
33/271 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on vähän kakspiippuinen juttu.. Toisaalta asia ei sulle kuulu, mutta toisaalta et ole velvollinen säilyttämään toisten likaisia salaisuuksia... Pettäjien kannattas opetella olemaan jäämättä kiinni.

Vierailija
34/271 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin täällä päin jo kodinhuoltoalaa opiskeleville tolkutetaan koulussa, että heillä on vaitiolovelvollisuus. Siivoushommissakin voi törmätä tärkeisiin papereihin tai muihin henkilökohtaisiin tavaroihin. Siivooja ei voi huudella ympäriinsä tuollaisia asioita. Hänen ei ole myöskään soveliasta puuttua asiakkaiden keskusteluihin, ellei mielipidettä johonkin asiaan erikseen kysytä.

Jos vaimo nyt sattuisi ihmettelemään, että miksi koti on siivoamatta, niin sitten voisi kertoa niin kuin asia on: isä oli kotona ja sanoi, että tällä kertaa ei tarvitse tulla. Sitä ei tarvitse sanoa, että asunnossa oli muita, se ei kuulu siivoojalle. Ymmärrän, että olisi inhimillistä juoruta, mutta tuossakaan ammatissa työskentelevälle se vaan ei käy.

Vierailija
35/271 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä varmaan sanosin sille vaimolle, että nyt on tullut palkkaa tekemättömästä työstä, Kävit paikalla, mutta mies hätisti pois, kun oli joku vieras käymässä, siellä se sohvalla nakotti. Ja et voi omantunnon takia ottaa rahaa sellasesta työstä mitä et ole tehnyt, eli palautat ne rahat samalla.

Anna sen jälkeen vaimon hoidella kysely ja miehen selittely.

Vierailija
36/271 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisin, tietysti! Tosin hienovaraisesti. Tapoja on monia. Nimetön vihje yksi helppo. Itse varmaan käyttäisin ap:n ehdottamaa "hups tulin maininneeksi jotai mitä ei pitänyt"-tekniikkaa, eli tavallaan mainitsisin kuviosta syyllistämättä miestä sen kummemmin.

Ota jotenkin puheeksi perjantain tilanne. Kerro että kävit ja mies oli siellä jonkun naisen kanssa ja sanoi, ettei tarvitsekaan siivousta. Voisit jopa pilke silmäkulmassa pahoitella, että tulit niin myöhään ja keskeytit jotain (esittäen olettavasi, että talossa ollut nainen oli nainen itse), ja kiittää saatuasi kuitenkin palkka.

Säälittäviä paskiaisia sellaiset, jotka eivät kerro, vaikka tietävät pettämisestä! Ei toki pidä ehdoin tahdoin tunkea nokkaansa toisten asioihin, mutta jos sattumalta saa jotain selville, tottahan se pitää kertoa! Onhan tossa nyt merkit aika perkeleen selvät, klassiset suorastaa. Laitan pääni pantiksi, ettei talossa ollut nainen ole mikään sisko/äiti/anoppi/sairas täti. Hei haloo, kai siellä nyt siivota voi, jos sisko on kylässä!

Vierailija
37/271 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kyllä ite kertoisi vastaavassa tilanteessa. Jos vaimo soittelisi, miksi olen siivonnut niin huonosti, kertoisin kyllä, etten itse asiassa siivonnut, koska mies esti.

Vierailija
38/271 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisit vaimon sukulainen tai ystävä, kehoittaisin ilmanmuuta kertomaan asiasta vaimolle. Nyt kun olet heillä "vaan" töissä, etkä tunne perhettä, niin ehdottomasti jätät kertomatta. Voit toki sanoa, ettet siivonnut, kun mies olikin kotona. Olettaen, että vaimo tietäisi asiasta. Mutta älä nyt missään nimessä mene sanomaan, että "olen melkovarma että siellä oli toinen nainen ja päässäni pähkäilin pettääkö mies sua"! Asia ei todellakaan kuulu sulle. Mitä jos mies tekee susta valituksen esimiehellesi? Tai jos olet yrittäjä, ja mies (ja pahemmassa tapauksessa vaimokin) laittaa juorun kiertämään, ettet ole luotettava siivooja, teet työaikana omia päätelmiä asioista ja kerrot niitä faktoina eteenpäin aiheuttaen mahdollisesti turhaa mielipahaa. Ihmiset puhuvat, jutut muuttuvat matkalla, ja kohta sua ei palkkaa kukaan muukaan...

Vierailija
39/271 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoisin, tietysti! Tosin hienovaraisesti. Tapoja on monia. Nimetön vihje yksi helppo. Itse varmaan käyttäisin ap:n ehdottamaa "hups tulin maininneeksi jotai mitä ei pitänyt"-tekniikkaa, eli tavallaan mainitsisin kuviosta syyllistämättä miestä sen kummemmin.

Ota jotenkin puheeksi perjantain tilanne. Kerro että kävit ja mies oli siellä jonkun naisen kanssa ja sanoi, ettei tarvitsekaan siivousta. Voisit jopa pilke silmäkulmassa pahoitella, että tulit niin myöhään ja keskeytit jotain (esittäen olettavasi, että talossa ollut nainen oli nainen itse), ja kiittää saatuasi kuitenkin palkka.

Säälittäviä paskiaisia sellaiset, jotka eivät kerro, vaikka tietävät pettämisestä! Ei toki pidä ehdoin tahdoin tunkea nokkaansa toisten asioihin, mutta jos sattumalta saa jotain selville, tottahan se pitää kertoa! Onhan tossa nyt merkit aika perkeleen selvät, klassiset suorastaa. Laitan pääni pantiksi, ettei talossa ollut nainen ole mikään sisko/äiti/anoppi/sairas täti. Hei haloo, kai siellä nyt siivota voi, jos sisko on kylässä!

En mä ainakaan ottaisi siivoojia hommiin kotiin, jos minulla olisi vieraita. Parempi täältä on aina lähteä pois teiltä ja onpa tosi kiva seurustella vieraan/ vieraiden kanssa kun siivooja viipeltää imurin ja moppien kanssa :D 

Vierailija
40/271 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisin viimeistään siinä vaiheessa, kun saisin soiton siltä vaimolta, etten ole käynyt siivoamassa. Mies sotkee vielä lisää nyt vaimon pois ollessa. Sun mainen menee muuten, pidetään epäluotettavana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan