Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LOKAMAMMAT2 keskiviikkoon...

22.02.2006 |

Perskuta rallaa, kun oon nyt joutunut tähän pinon avaajan hommaan ihan yksikseni:o(. Missä mammat luuraa?

Leppoisa sää senkun jatkuu, ja kohta pitääkin taas hiipiä pulkkamäkeen. Oon huomannut, että kun joka päivä nyt on raahautunut ulos, niin kummasti vaan on olo pirtsakampi ja pärjään itse jopa ilman päikkäreitä..Yleensä kun en paljon ulkoile, niin tunnin parin tirsat on tullut vauvan kanssa iltapäivästä otettua.

Asiasta viidenteen. Osaakos joku teknisempi immeinen kertoa, onko vika kännykässä vai tele finlandin linjoissa, kun tänään on sama tekstiviesti mennyt ystävälleni 6 kertaa, vaikka oon sen vain kerran lähettänyt, ja sitte taas itse sain osan viestiä tänään, joka on lähetetty mulle jo 30.1! Oon aivan kädetön kaikissa kännyyn liittyvissä jutuissa, mut mietin, että pitäskö alkaa soittelee operaattorille, ettei seuraavassa laskussa oo kuusinkertainen määrä viestejä..

Äsken käytiin Mäkkärissä, ja on näköjään muutama muukin aatellut piristävänsä päivää roskaruualla, kun oli aivan hirmusesti porukkaa syömässä ja jonossa.

Ruokaa vailla alkaa olemaan yksi hampaaton ystäväni, joten loppuipa taas luritukset lyhyeen..

Hauskaa päivän jatkoa kaikille tasapuolisesti!

Truutta ja Milo

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä ollaan kitisevä neiti sylissä...pitää yrittää koko ajan jotenkin viihdyttää ettei herätä veikkaa...joten nyt ei täältä enempää...paitsi et huomenna olis 4kk neuvola/lääkäri...nyyh...aika mennyt ihan liian nopeesti.

-äiti 24v, poika sunnuntaina 1v7kk ja tyttö lauantaina 4kk.-

Vierailija
2/12 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellurei kaikki mammat ja vauvelit.

Tultiin just virkistävältä vaunulenkiltä. Täytyy sanoa, että on kevään tuntua ilmassa kun linnutkin visertää ja räystäistä nokkuu vesi. Ihanaa! Tunnustaudun kevätihmiseksi.

Täällä ei mitään sen ihmeempää, pinoutuakin olen jaksanut harvakseltaan. Senni ääntelee jo sangen kovallakin äänellä leikkiessään lattialla. Ja kiljunta ottaa välillä ihan korviin. Hyvä se on että on äänijänteitä tytöllä!

Soseita on syöty nyt jo puoli purkkia kerrallaan. Lounaaksi annan kasvissosetta ja päivälliseksi hedelmää. Iltaisin velliä. Tota oon miettiny, että joko alottais iltaisin puuron antamisen. Ostin jo peruna-porkkana-puurojauhetta. Maissijauhoistakin saa vissiin hyvää puuroa. Joko joku muu antaa iltapuuron?

Pannaanpa galluppia kehiin. Eli mistä ostat/saat vauvanvaatteet? Mä olen saanut paljon veljen perheeltä, heillä kolme tyttöä. Lisäksi olen tehnyt löytöjä kirppareilta ja ostanut uusiakin muutamia. Ja sukulaiset on muistaneet tuomalla ihania vaatteita käydessään katsomassa uutta tulokasta.

Kertokaapa jauhopeukalot vielä hyvä mustikkamuffinssiresepti! Helppo sais olla ettei mee jauhot suuhun, heh...

Sellasta tänään.

moikkuli

t. anilla ja senni

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ULKOILEMASSA oltiin mekin yli kaksi tuntia aamulla! Ihana lumisade täällä Tampereen suunnalla! Mä en taas olikein tykkää keväästä, oon enemmän syysihminen.

Meidän nökö on keksinyt JALKANSA. Eilen alkoi varpaitaan hypistellä ja nyt kiskoo välittömästi sukat jalasta ja maistelee varpaitaan. Olispa äitikin yhtä notkea...

KILJUMINEN ja karjuminen kuuluu meilläkin tällä hetkellä suosikkiääniin. Mä oon ihmetellyt, kun tuo meidän 2,5-v. esikoinen on alkanut huutaa. Ennen ei ole sitä tehnyt, mutta nyt viikon ajan on välillä huutanut ihan tosissaan. Nyt vasta tajusin, että pikkuveljeltäänhän se sen on oppinut, kun kuului komentavan veljeään, että ei saa huutaa. Päristely on myös kovasti kivaa. Ihanalta kuulostaa, kun itkuhälyttimestä alkaa kuulua päristelyä, kun nökö herää päiväuniltaan.

VAUVANVAATTEISTA on ehkä puolet ostettu kirppikseltä. Mä käyn vähintään pari kertaa viikossa kirppiksillä, siitä on tullut tosi rakas harrastus. Ja hyviä löytöjähän sieltä tekee,kun osuu oikeaan aikaan oikeaan paikkaan. Loput puolet vaatteista on lahjaksi saatuja tai alennusmyynneistä ostettuja. Tosi vähän oon normaalihintaisia vaatteita ostanut, ihan muutaman johonkin juhlaan tms.

ILTAPUUROA ei meillä vielä syödä, eikä muitakaan kiinteitä. Mä aion sitten joskus kk kuluttua aloittaa kiinteät nimenomaan maissipuurolla. Mutta toistaiseksi saa nökö tyytyä pelkkään tissiin :).

Nyt päiväkahville!

rölli & nökö 4,5kk

Vierailija
4/12 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä mulla nyt mitään kummempia juttuja ole kerrottavana, mutta tulinpahan ilmoittautumaan =).

Vauvanvaatteita tulee ostettua TODELLA harvoin. Eipä ole tullut viime aikoina juuri muissa kaupoissa käytyä kuin paikallisessa S-Marketissa ja Prismassa. Prismasta joskus HARVOIN jotain söpöstelyvaatetta tarttuu matkaan. Ennen napiaisten syntymää tuli kierreltyä noita kauppoja enemmänkin, mutta en oikein uskaltanut ostaa mitään, ihailin vain. Mummot ja kummit kyllä kantaa niskat väärällä vaatetta ja aika paljon saatiin mun työkaverilta tytölle vaatteita. Toinen mummo on kova käymään kirpparilla ja on löytänytkin hyvää tavaraa vauvoille.

Meillä on myös huomenna neuvola, saadaan napiaisille uudet mitat.

Vierailija
5/12 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minäkin pinoudun tänne!

Valitinkin joku päivä kun käytiin lääkärissä eivätkä ottaneet tosissaan kun sanoin että poika puklailee paljon ja painokaan ei nouse kunnolla..sanoi että röyhtäytä ruuan jälkeen!

Onneksi nyt päästiin asiansa osaavalle lääkärille ja tiistaina on sitten ph-mittaus..

Kys. lääkäri sanoi myös että vahvasti näyttää siltä että on refluksitauti, mitä itsekin olen epäillyt.

Inha kun pitää kättä vääntää että pääsee tutkimuksiin!

Onneksi tuli otettua vakuutus raskausaikoina, kuulemma tyksissä olisi kolmen kk jono refluksitutkimuksiin.

Onko teillä näkyillyt jo HAMPAITA?

Meillä huomattiin ensimmäinen eilen :D

Vierailija
6/12 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samuelille nousi kuume maanantain rokotusten jälkeen. Heräsi vain kerran syömään ma-ti välisenä yönä ja eilen nukkui melkein koko päivän. Tänään on onneksi jo parempi olo.

VAATTEISTA: Ostan melkein kaikki vaatteet second-hand shopista. Käydään siellä aika harvoin mutta ostan sitten aika paljon kerralla. Sukulaisilta ja kavereilta tulee aika paljon saatua. Nytten meillä on aika paljon pieneksi jääneitä vauvanvaatteita jotka lähtee kaverille jonka laskettuaika on huhtikuussa.

KILJUMISESTA: Täälläkin kiljutaan ihan hirveästi, näyttää olevan tosi hauskaa puhaa.. käy pikkasen sääliksi naapureita :)

HAMPAITA ei ole vielä näkynyt

VAPRAAT menvät suuhun täälläkin ja niille jutellaan hirveästi.

Anilla: Minulla ei valitettavasti ole mitään hyvää mustikkamuffinsireseptiä tideossa, mutta rupesi tekee miele niitä :)

Hyvää päivän jatkoa!

Bonnie

Vierailija
7/12 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bonnie: meidankin tytolle nousi kuume sen toisen rokotuskerran jalkeen.Ekalla kerralla ei tullut mitaan.

VAATTEISTA: Tytolla oli kauheasti vaatteita parille ensimmaiselle kuukaudelle. Lahjaksi saatuja ja hieman ostettujakin. Nyt huomasin yhtakkia, etta pahvilaatikot tayttyy liian pienista vaatteista. Nyt on taytynyt osteskella aika paljon uusia vaatteita. Lahinna ostan alennusmyynneista, niita kun taalla on lahes koko ajan.

Vaikka taalta periaatteessa saa kaikkia vaatteita niin kummasti puolipotkareita ei loydy. Paikallisilla on tapana laittaa vaan housut ja sukat vauvoille. Kylla siina suomalaista hirvittaa kun talvisaassa lapsien saaret vilkkuvat paljaana. Niinpa pyysin suomentulijaisina miehelta puolipotkareita tytolle;)

Jaaha, nakojaan paikkarit sisalla ei saanu suurta kannatusta tytolta. Huutelee vastalauseita sangystaan. Taytynee vetaista vaatteet niskaan ja lahtea vaunulenkille.

BT ja kitiseva tytsi

Vierailija
8/12 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun on tullut vähän pinoon pituutta!

Yritän taas pikaisesti pinoa kasvattaa, mutta meillä alkaa iltakätinä pikkuhiljaa, joten enpä kauaa varmaankaan jouda kirjottelemaan..

Vaatteista oli galluppia: Meillä on aika paljon itse tullut alennusmyynnistä haalittua kudetta, kun meille ei pitänyt enempiä vauvoja tulla, niin olin jo viisaasti kaikki vaatteet myynyt ja lahjoittanut eteenpäin..Myöskin kaikki tarvikkeet oli jo laitettu eteenpäin, niin kaikki on pitänyt hankkia nyt uudestaan. Se vauvakuume kun on kyl niin kumma tauti, ettei siihen näytä olevan muuta lääkettä kuin tuommoinen nyytti. Milo kun nyt jääpi iltatähdeksi, niin olen kuiteskin sen verran viisas ollut, että vaunut ja turvaistuimen ostin käytettynä, ja varmaankin syöttötuolin ostan joko Ikeasta tai käytettynä. Alennusmyynnistä aion ennakoida jatkossakin niin nuo vaatehankinnat, että ostan sen verran kasvunvaraa, jotta pärjätään seuraavaan aleen asti:o).

Kuinkas muilta onnistuu kynsien leikkuu, vai leikkaatteko kenties vaavin nukkuessa heiltä kynnet? Mä jotenkin onnistun aina jättämään jonkun " raatelureunan" johonkin kynteen, ja sitten poitsu onnistuu itseään raapasemaan kasvoihin, ja kauhea, loukkaantunut itku parahtaa ilmoille, kun on aivan ihmeissään, mikä sattui.

Meillä ei sitä kiljahtelua vielä ainakaan kovin harrasteta, mutta jutustelua kyllä on ja paljon asiaa..

Samalla katson tässä sivusilmällä JÄNNÄÄ lätkämatsia ja meinaa tulla pienenpieniä ajatuskatkoja..

Ukollani ois talviloma maaliskuun lopulla, ja sitte ois tarkoitus lainata matkailu-autoa ja suunnata mahdollisesti johonkin kylpylään perheen kanssa.Aulangolle kait avataan nyt uusi kylpylä hotellin yhteyteen ja mietin, josko sinne menis käymään.En kyllä aatellut Miloa sinne altaisiin viedä, mutta muut lapset nauttis vesiliukumäistä ym. ja varsinkin " laatuajasta" iskän kanssa, kun se jaksaa aina puuhata lasten kanssa, toisin kuin hieman laiskempi äiti.

Vaan tämä tältä erää, aloitamme nyt iltapuuhastelut, jos vaikka Nukkumatti ehtis meille tänäänkin jo ysin maissa.

Rauhaisaa ja itkutonta iltaa meille kaikille

toivoopi Truutta kera Milon

Vierailija
9/12 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..vielä muutaman jutun.

KYNSIENLEIKKAUS on aina aika työläs operaatio. Joskus tulee leikattua nökön nukkuessa, mutta yleensä hereillä. Ja miten tahansa leikkaisi, niin aina hetken päästä on naarmu jossain päin naamaa :(. Tosi nopeaa nuo pienet kynnet tuntuu kasvavan..

NUKKUMATTI sais kyllä alkaa meillekin tulla vähän aiemmin. Nököä ei oikein millään saa yöunille ennen yhtätoista. Jos vaikka kymmeneltä saa simahtamaan, niin herää sitten yhdeltätoista ja valvoo yhteen :(. No, eiköhän tuo nukkumaanmenoaika ala pikkuhiljaa aikaistumaan, vielä kk sitten ei ennen puoltayötä päästy yöunille. Mitenkäs muut? Mihin aikaan teidän lokavauvelit menee nukkumaan?

rölli & nökö 4,5kk

Vierailija
10/12 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Napiaisetkin nauliutuivat vellin jälkeen katselemaan peliä =). Yllättävän rauhallinen ilta, vaikka oltiinkin kolmestaan (isillä iltavuoro). Tyyppejä on onneksi jo helpompi nostella yhtä aikaa sylittelemään

Kynsien leikkuu on tökstöks -puuhaa =/, parhaiten onnistuu meillä nukkuessa/ puolikoomassa. Ite kans onnistun aina jättämään jonkun raatelureunan ja sitten on nassut ruvella. Poika on vissiin kaapassut jotenkin silmäänsä, valkuainen oli ulkonurkasta aivan punainen =(.

Illanjatkot kaikille, jos vaikka menisi ihmettelemään tv-tarjontaa!

Vierailija
11/12 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä alotetaan iltahommelit seiskan pintaan ja napiaiset on kasin pintaan unilla.

Vierailija
12/12 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Harmi kun tämä lokakuisten juttu ja jakautunut kahtia. En ole ollut mikään ahkera kirjoittelija ja onhan ne jutut joskus menneet " hieman yli" , mutta olen silti kirjoitellut, kun on " kirjoituttanut" . Yritän lukea molempia ja kirjoitella molempiin silloin tällöin. Mutta se siitä.

Oli muuten jännä lätkäpeli. Pojukin kateli sitä nyrkki suussa ja varpaat pystyssä, hauskan näköinen :)

Oltiin viime pe neuvolassa, tasan 4 kk päivänä ja uudet mitat:

pituus 64 cm, paino 6630 g, pipo 41,8 cm

Kauheaa kun saa laittaa jo 60cm vaatteet pienten laatikkoon, nyyh, mihin se pieni vauva katoaa...Meidän pojan jalka on kasvanut todella paljon, saa nähdä mikä tulee olemaan lopullinen kengänkoko...

Olen nyt antanut 3 iltana maissivelliä, Tavoitteena saada alkuyöhön yksi pidempi unijakso, edes 3 tuntia. Normaalisti heräilee 1.5 - 2 tunnin välein. Ei kyllä ainakaan vielä ole auttanut mitään. Tänään annoin velliä lusikalla, jos masuun meni nyt vähän enemmän. Siltä ainakin vaikutti. Poju nukahti 23, joten nyt jännitän, koska herää ekan kerran.

KYNSIEN leikkuusta oli puhetta. Leikkaan kun nukkuu, muuten en onnistu. Varpaan kynnet haastavia nukkuvanakin, kun kutiaa ja laittaa varpaat ihan kippuraan.

ILTAJUTUT. Meillä mennään nukkumaan 10-11 aikaan. Se on jo hyvä, koska 1 kk sitten mentiin nukkumaan 12 maissa ja sitä ennen 1 aikaan yöllä. Ollaan siis saatu pikkuhiljaa aikaistettua nukkumaan menoa. Ja yritetään edelleen. Kun saisi vaikka yhdeksään, olisi jo tosi hyvä. Laitan yövaipan ja yöpuvun päälle 9 maissa jo, mutta nukkumaan mennään siis usein vasta 10-11 maissa.

VAUVANVAATTEET. Olen saanut tutuilta ja sukulaisilta. Ja osan lahjaksi. Itse ostan pääosin kirpputoreilta ja alennusmyynneistä. Yritän ennakoida, ettei tarttis osataa kalliilla.

MerryM. Hampaita ei näy vielä. Nyrkki on suussa koko ajan ja kuolaa tulee älyttömästi, mutta hampaita ei vielä näy. Vaikka voisi luulla kuolan määrästä, että tulossa on...

No, nyt nukkumaan, ennenkuin poju taas herää. Öitä kaikille!

t. Harju ja Atte 4 kk ja vähän yli