Kissa söi kengännauhan
Aamuruokaa tarjotessa en huomannut, mutta nyt kun nousin ylös niin ilmaisesti tuo katti on syönyt miehen kengästä n. 20 cm pituisen pätkän. Pitääkö lähteä samantien eläinlääkäriin vai onko jotain kotikonstia? Kissa on ihan normaali oma itsensä, ei oksentelua tms.
Kommentit (22)
Mä soittaisin eläinlääkärille ja kysyisin neuvoa. Toivottavasti kisulle käy hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Mä soittaisin eläinlääkärille ja kysyisin neuvoa. Toivottavasti kisulle käy hyvin.
Kiitos, toivotaan. Oon yrittäny soittaa, mutta kaikki linjat varattuna. Meidän oma ell ei viikonloppuisin ole auki. AP
Parsa ja parafiiniöljy on hyvä. Seuraile kissan vointia. Jos tulee mitään ruuansulatuskanavan oireita tai muutoksia yleisvoinnissa niin heti lääkäriin. Lineaariset (nauhamaiset) vierasesineet ovat kaikkein vaarallisimpia.
Vierailija kirjoitti:
Parsa ja parafiiniöljy on hyvä. Seuraile kissan vointia. Jos tulee mitään ruuansulatuskanavan oireita tai muutoksia yleisvoinnissa niin heti lääkäriin. Lineaariset (nauhamaiset) vierasesineet ovat kaikkein vaarallisimpia.
Kiitos vahvistuksesta! Varmaankin ensin sitä parsaa ja sitten öljyä perään, mutta tiedätkö kuinka paljon parsaa pitää syöttää? Öljystä löysin ohjeistuksen, että 5 kg kissalle 5 ml öljyä.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos, toivotaan. Oon yrittäny soittaa, mutta kaikki linjat varattuna. Meidän oma ell ei viikonloppuisin ole auki. AP
Kerrohan sitten miten kävi kun asia on setvitty. Se on ikävää jos lemmikille käy jotain viikonloppuna ja eläinlääkäri on kiinni. Kokemusta on.
Oivoi, kyllä noi kissat osaa olla pösilöitä. Tarkkaile ja heti ell jos ei syö tai käyttäydy muuten normaalisti. Kerro ihmeessä tilannepäivitys myöhemmi, hyvää vointia sinne.
Parsaa syötetty nyt kaksi tankoa säilykepurkista ja öljyä annettu 3 ml. Muutaman tunnin päästä annan taas lisää öljyä. Toivottavasti nämä auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Parsaa syötetty nyt kaksi tankoa säilykepurkista ja öljyä annettu 3 ml. Muutaman tunnin päästä annan taas lisää öljyä. Toivottavasti nämä auttaa.
Ja tämä siis AP
Miten ihmeessä saat syötettyä kissalle parsaa???
Tää rakastaa tollasta kissojen mallastahnaa niin siinä vähän pyörittelin ja hyvin meni alas. Samaisen mallastahnan avulla menee kaikki lääkkeetkin helposti.
AP
Vierailija kirjoitti:
Mitäs tänne kuuluu?
Kiitos kysymästä, hyvää ainakin toistaiseksi :) Kissa on oma normaali itsensä eikä mitään oireita ole vielä ilmaantunut. Just annoin toisen 3 ml annoksen öljyä. AP
Vie lääkäriin voi olla hengenvaarallista jos aiheuttaa suolitukoksen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs tänne kuuluu?
Kiitos kysymästä, hyvää ainakin toistaiseksi :) Kissa on oma normaali itsensä eikä mitään oireita ole vielä ilmaantunut. Just annoin toisen 3 ml annoksen öljyä. AP
Toivottavasti kissa siitä tokenee ja nauha tulee ulos turvallisesti!
Kissa kävi äsken laatikolla ja selkeästi öljy ja parsa vaikuttaneet pehmentävästi. Kengännarua ei kuitenkaan ulosteen seassa ollut. Kissan voinnissa ei vieläkään ole mitään muutoksia, syö normaalisti ja käy laatikolla normaalisti. Seurataan siis vielä tää päivä ja huomenna eläinlääkäriin. Toivottavasti röntgenistä näkisi, mitä mahasta löytyy.
AP
Nettiä selatessa löytyikin pari vinkkiä eli parafiiniöljyä ja tankoparsaa. Lähden kauppaan. Missä järjestyksessä näitä pitää sille syöttää? Voi helvetin helvetti.