Onko täällä joku lentänyt yli 12-tunnin lentoja? Siis matkustajana?
Kommentit (11)
Pari kertaa, turistiluokassa. Ei ole herkkua.
En, mutta ohjaamossa olen istunut. Olen kapteeni.
Hyvä, että tarkensit. Täällä on varmasti paljon laatikkoleukaisia lentäjiä.
Olen lentänyt Helsingistä Tokioon ja takaisin pari kertaa, sekä kerran Lontoosta Rio de Janeiroon. Tunnin jälkeen aina tuntui, etten ikinä pääse elämävänä perille.
Sitten mietin, että kuuden tunnin lento Kanarialle on ihan siedettävä. Kun se reilu kuusi tuntia oli kulunut, alkoi helpottaa, kun tajusin, että matkaan on jäljellä vähemmän kuin takana.
Vaan ankeaahan tuo istuminen on, etenkin kotiinpäin tultaessa. Mennessä on sentään vähän juhlahumun ja loman tuntua.
joo, ja ekonomyssä, koska työnantaja ei maksa muuta. 12 untia menee vielä suhte ok. (16 tuntua on jo Aivan Kauheaa, mutta perille on aina päästy.)
Ota yksi tyhjä päivä saapumisen ja varsinaisen ohjelman välillä, että lepäät lennosta ja setvit aikaeroa vähän. Jos maahan saa viedä unilääkkeet, ota mukaan (ei koneeseen, vaan ensimmäiseen yöhön kohteessa).
Vierailija kirjoitti:
En, mutta ohjaamossa olen istunut. Olen kapteeni.
Tiedät siis kaiken inversiosta ?!
Juu, Thaimaahan muutaman kerran. Menomatka menee kuin siivillä kun perillä odottaa paratiisi. Kotimatka on sitten aika tervanjuontia.
Useita kertoja.
Usaan, Karibialle, Thaimaahan, Singaporeen, Hongkongiin, Indonesiaan, Etelä-Koreaan. Jopa 3kk vauvan kanssa
On tullut kymmenkunta tuollaista lentoa lennetty, aina turistiluokassa. Onhan ne pitkiä ja puuduttavia. Ehkä suurin merkitys on sillä, onko kyseessä päivä- vai yölento. Yölento menee huomattavasti nopeammin, kun edes osan aikaa voi torkkua tai nukkua.
Oma selviytymismenetelmäni on:
- Ota istumapaikka käytävän puolella. Näin pääset vapaasti nousemaan jaloittelemaan tai vessaan häiritsemättä ketään. Varsinkin yöllä erittäin mukavaa
- Vastamelukuulokkeet on ihan must. Laadukkaat sellaiset. Nuo ei nykyään enää maksa niin järjettömästi, ja toimivat todella upeasti lentokoneessa.
- SIlmämaski. Eipä tarvitse stressata siitä että joku edessäsi katsoo keskellä yötä näyttöään ja valo loistaa
- Puhallettava niskatyyny. Estää pään retkahtamisen sivulle/eteen juuri kun olet nukahtamassa
- Pari viinilasillista tai drinkkiä siinä ennen nukkumaan menoa
Noilla on saanut nukuttua yllättävänkin hyvin, vaikka huono nukkuja olen yleensä.
Eräs tuttuni on lentänyt sen maailman pisimmän non-stop lennon, New York - Singapore, yli 18 tuntia. Sanoi että se oli kyllä käsittämätöntä tuskaa.
Useita kertoja. Lennän yli kymmentuntiset lennot business-luokassa, että saa istuimen makuuasentoon ja voi nukkua. Economyssä en pysty nukkumaan.